Gå til innhold

Excel help: Oppsett av utregninger

AvidGamer

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg forsøker å lage meg mat næringshinnhold oversikt og calculator.

Det jeg ønsker å gjøre er å skrive inn ønsket menge av varen jeg så lager og hvor mye av kcal/karb/protein/fett som det vil da gi.

Se vedlegg av det jeg har ført opp.

Jeg fører opp hva 100g av maten innholder av næring. Så her har jeg et grunnlag som kalkulasjonen må ta fra, men hva nå?

Hvordan lager jeg det sånn at om jeg endrer på mengden at at tallende endrer seg til korrekt g på kcal/karb/protein/fett?

Håper jeg klarte å forklare forstående på hva jeg ønsker å gjøre.

Jeg bruker OpenOffice om det har noe å si, men tror det er relativt likt Excel.

post-140267-0-14636000-1411911022_thumb.png

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette en en sak for ernæringseksperter. Problemet er ikke hvordan du gjør utregninga i et regneark, men hvordan du skal regne det ut - dvs. en formel.

Eh, hva har ernæringseksperter med dette å gjøre? Det hele er enkelt og greit et regnestykke. Bare fordi det dreier seg om ernæring er ikke noe grunnlag for at en ernøæringsekspert skal blande seg.

Om jeg hadde laget noe angående vekt og pris på bil deler, hadde jo ikke behøvg en bilmekaniker å lage det for meg.

Jeg har noe som skal våre gunnlaget. Eneste jeg behøver er hvordan jeg da lager det i excel.

Det er jo enkelt å regne ut, det hele er bare % ut av 100g som er listet her, men jeg vet bare ikke hvordan å sette det opp i excel.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...