Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD i spill og strekete skjerm med div. farger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte meg nylig PC fra komplett (Komplett Extreme) med Titan Z GPU (Se vedlagt bilde for specs). Maskinen er perfekt for meg som driver med både gaming og 3D modellering i AutoCad osv.
Første oppstart så opplevde jeg at spill hakket osv., noe jeg ikke helt kunne forstå. Prøvde spill som WoW, CSGO og BF4. Alt hadde lav fps, hadde også installert alle drivere. Senere på dagen funket det plutselig, BF4 på ultra 2560x1440 lå på 170fps osv. Jeg tenkte bare å formatere for å da gå til windows 7 (fikk den med windows 8) for å da ha mere kjennskap til hvor alt av innstillinger osv. er, i håp om å klare å fikse det. Uten hell.

Så på kvelden så var det tilbake til lav fps igjen, men nå skjedde det noe mer. Jeg fikk Bluescreen etter ca 5-30sekunder uansett spill (se vedlagt bilde). Prøvde å starte opp maskinen igjen og sjekket over drivere, alt så bra ut. Prøvde da å kjøre wow igjen, da fikk jeg den fargede strekete skjermen (se vedlagt bilde).

Så nå sitter jeg uten en anelse hva det er, men føler på meg at jeg har fått en ustabil / defekt GPU. Jeg har kjørt stress test på CPU og memory med 100% resultat. Når jeg prøver å kjøre 3Dmark så får jeg en flickrete skjerm (blinker svart med en hvit strek på toppen).

Noen tips hvordan jeg kan få fikset dette, skal på Gigacon lanet til torsdag og har brukt 7000kr på Asus skjerm (rog swift) + da 25.000kr på denne maskinen, hadde litt håp om at da dette skulle være i orden til da ettersom jeg har satt sammen en gjeng på 82stk som skal dit.

Alt av hjelp settes stor pris på.

-Kevin

post-257985-0-07675300-1411911330_thumb.jpg

post-257985-0-87469900-1411911334_thumb.jpg

post-257985-0-08125700-1411911340_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd dette nei, men hører av flere at det ene bildet (ikke bluescreen bildet, men det andre) tyder på skjermkort problemer. Alt funker helt fint akkurat nå, det er enten eller om det funker eller ikke. I hele går var det umulig å spille, mens nå funker alt fint. Ustabilt gpu?

Lenke til kommentar

Maskinen har nå funket par timer, men om jeg restarter den blir det tull igjen (prøvde i stad). Så det er helt random om den fungerer opptimalt eller ikke.
Og Chavalito, jeg fikk med masse ekstra kabler så kan prøve det, men skal snakke med de i morgen angående problemet og se hva som skjer derfra.

Lenke til kommentar

Gulp, Corsair RM 850 :

Gag. Most of the output filtering on this unit uses Ltec capacitors. That's not tier one or even tier two for me... that's just about bottom rung. Remember that great big deal about ten years ago where some company started using a flawed electrolyte formula, and they started failing left and right? That was Ltec, right in the middle of it. Now, they have improved since then, so it's not like we're dealing with the old days when Fuhjyyu equipped Antecs often meant you'd be buying a new power supply in a year. Chicony knows their business well enough to make even crap capacitors last forever. Heck, they're just like Delta in that regard, who also uses Ltec a lot.

Even so, my scoring methodology is clear - I gotta score against it.

Nå sier jeg ikke at dette er synderen, men sørg for å bruke MSI sine program for å sjekke spenninger på skjermkortet under last da jeg mistenker psu for å være synderen allerede nå...

Lenke til kommentar

Har du prøvd å ta skjermkortet ut og inn igjen i sporet?

Slik at du er sikker på at det står skikkelig i?

Samt legge opp en kabel til fra PSU til Skjermkort.

PSUen er ikke den beste, men den skal nå holde fordeom.

Jeg anbefaler ikke den serien heller da i min tråd, men skal nå funke uansett, men titan kortet er nå vel heavy da. Så som sagt av meg her i tråden og lengre oppe i tråden, koble en kabel til!!! samt ta skjermkortet ut og inn.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd å ta skjermkortet ut og inn, sjekket bare at det satt ordentlig på plass og virket rimelig solid.
Og det med å legge opp ny kabel fra PSU til skjermkort, mener dere da 2 kabler i stedet for 1 som splitter seg til 2?
Kjørte også stresstest med MSI sitt programvare btw, PSU funket optimalt samt memory, og dette var under tiden der spill ikke fungerte i det heletatt.
Tyder da mere på GPU enn cpu da vell?

Lenke til kommentar

Ja, strekk opp en ekstra kabel, så bruker du bare 1 fra hver i skjermkortet.

er redd for at bare 1 kabel er for lite til det kraftige skjermkortet du har.

Dette bare for å teste, rett fra strømforsyning og rett opp til skjermkortet, plug and play ;)

så tar du ut den ene kontakten så klart på den andre kabelen.

Men kun viss du har ekstra kabel da :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Her har jeg hvertfall funnet ut en stor god ting! alt funker sånn egentlig!

Jeg har enda ikke gjort det nevnt over med ledning eller tatt ut og inn kortet for å sjekke at det sitter ordentlig. Men jeg tror ikke ledningen spytter ut nok kraft til begge gpu'ene i Titan Z (ettersom det er 2 gpu'er i kortet) så får kun det ene strøm mest sannsynlig under oppstart. Men når jeg setter pcn i hvilemodus, og da starter den opp igjen, så funker alt perfekt!

Så regner med en ekstra kabel faktisk vil løse hele problemet, men har ihvertfall nå en løsning for hvordan jeg får alt til å fungere inntil jeg finner en 100% perfekt løsning, men regner med 2 kabler i stedet for for 1 fra PSU'en er veien å gå her!

Takker for hjelpen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...