Gå til innhold

[Løst] Sony Z3 vs Samsung Galaxy S5 vs LG G3

hreimarr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av G3, Z3 og S5 så ville jeg valgt G3.

Har en vannskadet (men delvis fungerende) G2 og en Z3 Compact selv og jeg begynner å angre på at jeg kjøpte Sonyen...har hatt den i 3 uker og den har allerede dødd 2 ganger, igår sprakk glasset bak helt tilfeldig.. så den blir sendt tilbake på mandag

Men skulle jeg kjøpt meg ny telefon nå, ville jeg kjøpt LG G3, HTC One M8 eller Samsung Galaxy Note 4 :)

Endret av FurrFoxer
Lenke til kommentar

Z3: 146 x 72 x 7.3 mm

Note4: 153.5 x 78.6 x 8.5 mm

Ikke stor forskjell? Vil si at hvis du kaller z3 en mobil må vel note4 og være det. Og note er enklere i enhåndsbruk, om ikke z3 har en snasn enhåndsfunksjon jeg ikke har hørt om enda?

Etter å ha hatt begge i hånda må eg sei at forskjellen er alt for stor til at note blei ein kandidat for meg.

Har nettopp fått min Z3 compact, jeg og har en gammel S2 som begynner å få dårlig batteri. (Kjører cyanogenmod).

Det er et forunderlig hvordan Sonyen har fått så god kritikk. For det stiller ikke i forhold til prisen.

-Den er utrolig dårlig å holde vs. S2, kubeformen er virkelig ikke noe god, vanskelig å løfte fra bordet, ligger dårlig i hånden.

-Skjermen er akkurat samme størrelse når du tar med at knappene på Sony er på skjermen

-Lommelykten er 10x sterkere på S2

-Når du tar på skjermen føles den "hul" og gir på en måte etter for trykk, skjermen på S2 er dønn solid

-Høyttaleren har ingen "kilde" og lyden høres ut som den kommer innefra Z3C, veldig "hul" lyd

-Skjermen har et rødskjær, men dette kan justeres bort med hvitbalanse trolig

Telefonen føles ikke riktig, har ikke lyst å holde den, har ikke lyst til å bruke den. Tror jeg sender i retur. Det er 3 år siden jeg kjøpte S2, og når den fortsatt hamler så kraftig opp med en ny "toppmodell" vet jeg ikke helt. Kanskje jeg bare skal kjøpe nytt batteri til den ;)

Kjører sjølv cyanogenmod på min S2. Likte veldig godt designen på S2en, slek sett er Alphaen eit steg i rett retning for Samsung.

Kjøpte sjølv eit nytt batteri til den, og på batteritid er den da tilbake til det gode gamle. Men no byrja min å slite ein del med at den slår seg av, går varm etc. Kan jo fint vere eit problem med cyanogenmod óg..

Fekk ikkje den voldsomme følelsen av at Sonyen hadde noko spesielt betre kvalitet ved å holde telefonen sjølv. No har eg ikkje fått testa telefonane utanfor butikkane. Men skal ein gå etter infoen frå deg er eg glad eg ikkje valgte Sony.

No skal det seiast at det at eg har hatt ein Z1 eg tilgjengeleg for å leike meg med også har spelt inn. Den føles ein del kantete óg sjølv om dei har forsøkt å rette dette noko opp i Z3en er det ikkje noko eg vidare merka når eg holdt den i butikken.

Det er litt synd at det einaste seriøse alternativet om ein vil ha ein god kompakt telefon er Sony sine compact modellar.

Synes det er mange som synes det er rart at Sony får så gode kritikker.

Det er litt det inntrykket eg sitt igjen med óg etter at eg no har lest mykje omkring telefonane. Har sett folk her inne som har sagt det samme.

Virker som det er fleire som meiner at det er ein overvurdering av Sony sine produkter omkring i pressen/testar. Det verkar jo litt rart at det eventuelt skal vera sopass universalt, men forskjellen ligg vel kanskje i kor lenge ein brukar telefonen.

Av G3, Z3 og S5 så ville jeg valgt G3.

Har en vannskadet (men delvis fungerende) G2 og en Z3 Compact selv og jeg begynner å angre på at jeg kjøpte Sonyen...har hatt den i 3 uker og den har allerede dødd 2 ganger, igår sprakk glasset bak helt tilfeldig.. så den blir sendt tilbake på mandag

Men skulle jeg kjøpt meg ny telefon nå, ville jeg kjøpt LG G3, HTC One M8 eller Samsung Galaxy Note 4 :)

Som sagt over har eg lest om fleire som ikkje syntes byggekvaliteten til Sony er like fantastisk som det kjem fram i fleire testar. Det har også vert nemnt om ein god del problem når det kjem til support/reklamasjon/garanti.

Var LG G3 32GB eg til slutt valgte.

Det var ein telefon som var god å halde i, like specs med dei andre telefonane så det er ikkje mykje å hente fra eller til der.

UIen til LG kjenner eg litt frå G Paden eg har frå før.

Det at den er tilgjengeleg som 32GB utgåve var også utslagsgivande.

Etter å ha hatt telefon nokre dagar no må eg sei meg fornøygd, har ikkje fått ringt så mykje med den enda. Er derfor ikkje heilt sikker på kvaliteten der, men eller virkar den bra,

Eg merkar riktignok at skjermen drar mykje straum, har derimot klart å få den til å halde halvannan dag utan lading. No er det sikkert mogleg å få den til å vare lenger om ein nyttar nokre av straumsparingsfunksjonane, men dette har eg enda ikkje teke i bruk.

No er eg riktignok spent på å sjå når telefon vil få Android L, eller for den saks skuld 4.4.4, den har kun 4.4.2 no. Riktignok ikkje store synlege forandringane, men skal vere ein del sikkerheitsfiksar og andre bugs som har blitt fiksa.

LG har komme med nokre større oppdateringar som eg har sett det spekulert i at kan ha teke for seg nokre av sikkerheitsproblema allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...