Olabukse3 Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Hei! Har en Passat TD 1,9 l, 96 mod. stv (AAZ) som nå har blitt veldig tungstartet. Jeg må gjerne kjøre starteren 12-15 sekunder før den starter, og da kommer det et poff og masse røyk ut bak. Det som er litt merkelig er at den starter veldig lett når jeg triller den i gang (i nedoverbakke vel og merke). Tenkte det kanskje kunne være drivstoffpumpen så parkerte den i en bratt nedoverbakke og prøvde og starte den et par timer senere, men samme problemet. Må kjøre starteren lenge men starter med en gang når jeg triller den igang. Tidligere har den også startet svært lett når det har vært varmt ute, det gjør den ikke nå. Hvis jeg nylig har kjørt bilen starter den lettere, men ikke så lett som den burde. Står den mer enn en halvtime/tre kvarter så er den veldig tungstartet. Jeg også har nylig byttet lavtrykksdiselfilter, og ser noen bobler i plastrøret ut av filteret. Noen tips? Endret 28. september 2014 av MFleksnes Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Hva med gløding? Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Bruker litt tid på å gjøde så skulle nok vært skiftet de også, men mistenker at det kan være noe annet siden den normalt har startet omtrent uten gløding når det er varmt ute. Noen som vet hvordan glødepluggene fra Biltema er forresten? Endret 28. september 2014 av MFleksnes Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Tiden glødelampa lyser har ingenting å si i forhold til hvordan glødepluggene fungerer. Antageligvis har du 3-4 defekte glødeplugger eller feil ved strømtilførselen. Om du ikke har byttet glødeplugger før kan du rimelig trygt bytte samtlige nå. 1 Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Funka fint dei som jeg kjøpte til en peugeot 605 iallefall.. 1 Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Det skal jeg gjøre. Men er det normalt at den starter veldig lett når jeg ruller den, og veldig tregt når jeg kjører starteren, dersom glødepluggene er dårlige/deffekte? Lenke til kommentar
joka Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Jeg også har nylig byttet lavtrykksdiselfilter, og ser noen bobler i plastrøret ut av filteret. Noen tips? de luftboblene skal ikke være der! løs slangeklemme.... eller: bytt den hvite ventilen på dieslfilteret. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Mulig du får høyere turtall på motoren når du trillstarter. Det kan igjen gi litt høyere sylindertrykk (raskere stempelhastighet gir trykkoppbyggingen over en kortere tidsperiode og mindre luft rekker å lekke forbi stempelringene), som igjen gir lettere tenning. Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Kommer tilbake med oppdatering når jeg har byttet glødepluggene og sjekket opp luftboblene. Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Da har jeg byttet glødeplugger og nå starter den som den skal. Takk for hjelpen! 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Gode greier, bra å få det gjort før kulda setter inn. 1 Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Sjå der ja...☺ Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2014 Alt ble plutselig litt lettere når jeg slapp å lete etter en bakke hvor jeg kunne parkere! Et annet litt merkelig fenomen som skjer fra tid til annen er at bilen fortsetter og svive etter at jeg har slått av tenningen. Gir seg som regel til slutt men for å være sikker har jeg noen ganger måtte stoppe den på giret, som ikke er spesielt heldig. Noen idé hva det kan være? Lenke til kommentar
joka Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 stopp solenoiden på dieselpumpa Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2014 Tror jeg har forstått hvor den står. Kan denne bare smøres opp eller er jeg nødt til å kjøpe ny? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Tviler på at du får åpna den nok uten å ødelegge den. Kan være innvendig slitasje som gjør den treg, bytt den du. Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 Da prøver jeg det. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå