Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Koble ekstern harddisk til spiller. Hvordan få strøm til disken.

JFM

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en gammel ekstern harddisk på 250GB som jeg ikke bruker.

Har seg sånn at jeg tenkte at jeg skulle ha denne tilkoblet radioen i bilen, slik at jeg kan ha helle musikk-samlinga (ca 50GB) mi fra pc-en i bilen

Problemet blir bare hvordan jeg skal få strøm til disken. Denne kobles jo normalt i stikkontakten inne. Vet ikke hvordan det blir i forhold til bilens 12V system.

Noen som har peiling på dette?

Edit: Ser ifølge strøm adaptret ut som disken går på 12V. Da betyr det vell at jeg kan koble den rett inn på biens batteri?

post-96937-0-17856400-1411900897_thumb.png

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får jo en 64 gb minnepenn til 299,-

https://www.komplett.no/kingston-datatraveler-se9-64gb/768208

Når det kommer til spørsmålet ditt så spørs det om det er verd bryet. Jeg ville skrudd ut disken, for den går vel på 12v når du tar den ut av kabinettet.

Du må jo ha en slags knapp eller bryter på denne disken for å få tenningsstrøm. Siden "kursen" til 12V-remoten på en tradisjonell spiller er muligens ikke er kraftig nok. Jeg ser at en gjennomsnittlig 3,5"-disk bruker mellom 6-10W, ca 1 ampere, så det kan være at det går bra.

I såfall så er det jo bare å koble jord og remote på strømkablene til disken.

Endret av Elutstyr.no
Lenke til kommentar

Jeg ville koblet remote. Er bare å sende en mail til pioneer eller importør av kenwood for å sjekke styrken på remoteutgangen. En vanlig spiller har ca 10 ampere sikring, så dette blir under 10% av spillerens strømtrekk.

Sjekk her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Molex_connector

Se ned på siden til høyre. Der er bilde av kontakten. To er jord en er +5v og en +12v. Så da er det ingen sak. Koble på to jord og den blå kabelen ut fra spilleren inn på +12v.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...