Davday90 Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Inatt så bare slo pcen seg av, jeg skulle sette inn et headset men prøvde å presse inn headsete i USB eller hdmi porten) var mørkt i rommet) hørte en rar lyd og pcen bare døde. Pcen kjøpte jeg på Expert for 3 uker siden.. Nå vil den ikke slå seg på. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Mulig du kortsluttet noe hvis du brukte feil port, ikke lett å si uten å vite mer om hvilken PC det er. Lenke til kommentar
Davday90 Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Er en asus men husker ikke modellen er ikke hjemme nå. Er det noe jeg kan fikse selv eller må jeg levere den? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Er det en laptop eller en stasjonær? Er det en laptop er det ikke lett å fikse selv, dessuten bør du ikke prøve å fikse noe på en så ny PC. Da går garantien rett i dass. Lenke til kommentar
Davday90 Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Er en laptop, rart at den bare døde etter 3 uker fordi jeg satt headsete i feil hull, kan det funke å ta ut batteriet ? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Høres ut som du har kortsluttet noe, og jeg heller mer mot hovedkortet her. Dette faller desverre ikke under garantien, men du kan prøve? Lenke til kommentar
oslofreak Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Godt eksempel på når det å spille dum kommer til å lønne seg mest. Ta PCen med tilbake til butikken, stå på krava og si at du "aner ikke hva pokker det er for søppel" de selger, og at du kun har hatt den i 3 uker før den døde. Når de spør hva du gjorde når den døde, da kan du si at du plugga inn et headset i USB-porten. Ikke si at du kanskje fucka opp og plugga feil etc, bare stå på krava. Du kjøpte ny pc, du plugga inn et USB-headset (noe som ikke er urimelig), og den døde. Eneste måten å fucke opp dette på er hvis du gir dem en hel haug med mulig grunner for hvorfor dette er din feil, og ikke fabrikkfeil e.l. Lenke til kommentar
Davday90 Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Jeg vet jo faktisk ikke om det er fordi jeg stakk headsetet inn i feil hull. Greia er jo at jeg trenger den denne pcen på skolen imorra , for jeg en ny en med engang eller lånepc? Rart at en pc bare dør fordi du rørte feil hull.. skal jeg bare gå til Expert og si at den bare slo seg av? Var ikke en dyr pc heller kosta rundt 3000 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Er det ikkje noko liv i den i heile tatt? Det høyrast heilt sært ut at den berre skal døy av at ein bommar på portane. Lenke til kommentar
Davday90 Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Helt kaputt, trodde først det var batteriet men er jo ikke det heller. Veldig rart Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Det er jo forskjell på kontaktene for USB og HDMI, så det er vel ikke så rart om noe skjærer seg hvis man bommer på portene. Men det skal jo brukes en god del kraft for å få inn en USB i en HDMI for eksempel. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Prøvde nett sjølv, og det er ikkje mogleg å stappe USB-kontakten inn i ein HDMI-port utan å skjønne at her går det gale hen. Til gjengjeld so ser det faktisk ut som at ein kan dytte USB-kontakten inn i DisplayPort. Usikker på om det kan kortslutte noko som helst. Lenke til kommentar
Davday90 Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Er snakk om et headset med en spiss ende, satt den ikke helt inn heller bar bare litt inn i usb porten. Skjønner ikke en dritt kanskje det ikke er derfor, den er i alle fall død:( Lenke til kommentar
Davday90 Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Veldig tilfeldig at den slukna noen sek etter jeg rørte feil hull da Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Du har prøvd med og uten batteri? Kun laderen? Ser du noen fysiske skader i USB hullet du puttet dette i ? Lukter det brent? Ellers får du bare levere den tilbake å si at den ikke funker, bare tok kveld sånt plutselig. Lenke til kommentar
Davday90 Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Har ikke tatt ut batteriet enda skal gjøre det når jeg er hjemme, ingen skader lukter heller ikke brent. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Trodde det var et headset med USB kontakt, men var det et headset med 3,5 mm plugg da er nok muligheten stor for at du kortsluttet noe da USB porter har 5V spenning hele tiden. Dette kommer fra kontrolleren på hovedkortet, så er ikke noe kortsluttet, er du heldig. Lenke til kommentar
Davday90 Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Serr en hel pc ødelagt av å røre USB porten bittelitt utrolig kjipt .. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Går noe til helv... på et hovedkort, er det nok store sjanser for at alt er dødt. Egentlig ikke noe rart med det dessverre. Lenke til kommentar
Davday90 Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Så da må jeg ut med mange tusen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå