Gå til innhold

The Old Man and The Newspaper

Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare avisen og ingen morgen ozo ser det ut til.

Fint som portrett.

Ikke alltid lett å få til en rolig og ren komposisjon på slike steder.

Jeg ser litt på høyresiden, men innser fort at et kutt ville ikke bli noen forbedring - og skulle du tatt med mer så hadde det vel ratt dukka opp enda mer rot.

Her er det fortellingen i bildet som teller.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Takk for det, Kneppen. Det var den rolige stemningen jeg var ute etter og formidle. Fikk tatt det i et øyeblikk der det ikke var noe forstyrrende.

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Du bare drar til med flotte miljøbilder, du! ;-)

Lekre fargekontraster!

Bare et spørsmål: Pleier du å spørre modellene dine om lov til å fotografere dem? Er litt usikker på den greia.

Takker for raus Kommentar :-)

Gatefoto er nokså upløyd mark for meg, men prøvde litt på siste Kreta tur. Synes det var gøy, og prøver nok igjen. Jeg synes det er lettere med gatefoto alle andre plasser enn her i hjembyen. Det er en erfaring jeg har hørt fra flere, men skal nok prøve meg her i Kardemomeby også:-)

Jeg spør alltid hvis jeg er i kontakt med menneskene. Aksepterer alltid høflig et nei. Her ville jeg fange en stemning og et miljø, og avstanden var forholdsvis stor, så her spurte jeg ikke. Har alltid med visittkort, slik at de kan ta kontakt hvis de ønsker noen av bildene. Prøver alltid og opptre høflig og med et smil. Pleier og virke det:-)

Brukte fortrinnsvis 18-135mm pga allsidighet i arbeidsavstand. Kom jeg i kontakt men objektene, er ned mot 18mm fint og ha, og hvis det var miljøer eller lengre avstand, var en moderat tele veldig greit. Hører også en del bruker opp mot 2-300mm til gatefoto. Etterhvert vil jeg prøve meg med fast optikk på 30-105mm når jeg blir litt varmere i trøya......eller til sommeren når jeg slipper trøya og sola gjør jobben:-)

Still learning after all this years.....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...