Osteskive Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Hei! I 2014 så holder det det ikke med en data-enhet. Og uten å tenke over det så har man jo faktisk ganske mange; Smarttelefon, laptop, nettbrett, stasjonær pc, smartTV osv. Det jeg lurer på er hva du mener er den beste kombinasjonen av disse produktene. Det er åpenbart ikke noe fasitsvar på dette, men jeg lurer på hva folkets løsning er.Hvis jeg skal gjør det litt mer forstålig; Et utfall kan være at du har en stasjonær PC som du arbeider på og gjør de mest krevende oppgavene på, en nettbrett i sofa/sengekanten og en smartmobil på farta. En annen kombinasjon kan være en laptop til jobb/skole og en annen til fritid, og en smartTV eller chromecast som du streamer video/film gjennom. Andre foretrekker kanskje en hybrid laptop, og ønsker f.eks å koble til en stasjonær skjerm med eksternt tastatur og mus. Eller så holder det med en bauta av en gaming pc, og det er nok. Det jeg egentlig prøver å si er at det finnes mange, mange ulike kombinasjoner, men som sagt; hva mener du er den mest optimale og brukervennlige kombinasjonen, og hvilke enheter kombinerer du? =) Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Bruker en 18 tommers bærbar pc. Det er det hele. Har et vell av harddisker som brukes som backup og backup av backup. Hadde en stund backup av backup av backup, men fant ut at dette var overkill. Gidder ikke synkronisere enheter, eller fordele oppgaver på pc og nettbrett. Smart-telefonen brukes som alarmklokke. Interessant spørsmål du stiller, men jeg holder en enkel linje som gir meg kontroll og oversikt. Enten er det på pc'en eller så har jeg det ikke. En endring jeg vurderer er å kjøpe en Kindle for å lese bøker på. Men synes det fungerer greit på pc med Fox-it som pdf-leser. Lenke til kommentar
Osteskive Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Selv har jeg en 17" laptop ATM. Og en 13" skole-pc, som kun brukes på skolen. Hadde en liten stund en Acer Iconia A1 men solgte den da den ble lite brukt. Allikevel tenker jeg at en 10" nettbrett med gode specs og høy oppløsning ville vært greit å ha på mens jeg ligger på sofaen eller i senga. Eneste ulempen med det er at det er begrensinger, selv i Android, som hindrer meg i å gjøre alle oppgaver fult ut.Derfor har jeg lenge vurdert å kjøpe meg en nyere TV på soverommet med støtte for Crohomecast og det jeg kan gjennom den vi en PC.Noe jeg også vurderer er en Chromebook, siden jeg syntes 17" blir litt stort å ha på fanget, men igjen er det også store begrensinger i Chrome OS. Hm,hm... ikke lett dette. Flere som har lyst til å dele sine tanker? Lenke til kommentar
lals Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 har en ok gaming PC, htpc, nettbrett, chromcast og smart telefon. (og en laptopp som ikke har vært i bruk på flere måneder..) eneste jeg savner er en NAS. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Stasjonær maskin som brukes mest. Så har jeg en laptop som egentli bare brukes når jeg trenger linux til noe. 2 nettbrett. Ett med Windowds 8.1 Pro og ett med Android. De brukes 50/50 når jeg ligger i sofaen eller er borte. Åsså får jeg snart en Note 4 som vil avlaste nettbrettene. Smart tv er og flittig brukt til netflix o.l. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Den beste kombinasjonen er en passelig kraftig laptop pluss en skjerm. I tillegg har man en smarttelefon. Laptopen er grei å ta med seg, jeg jobber på den, surfer på den i sofaen, kan spille på medium i 1080p, redigerer bilder/video, ser på serier i senga og kobler den til tv-en. Får gjort tilnærmet alt med disse tre produktene. Endret 28. september 2014 av C64C Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå