TorsteinHiA Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 jeg vil gjør pc en min raskere men jeg vet ikke om jeg bør oppgradere til ssd lagring eller mer RAM. jeg har mac book pro 13" 2012 modell med 500gb hdd og 2+2 minne. jeg vil enten oppgradere til 8 eller høyere ram eller 240 eller høyere ssd lagring. hva bør jeg velge? jeg tenker også på prisen( lite budsjett) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Først må du finne ut om du faktisk har bruk for mer minne. Se på minnebruket mens du holder på med det du vanligvis bruker maskinen til. Hvis du allerede har nok så vil du knapt merke noen forskjell. Hvis du derimot har for lite vil ytelsesøkningen være markant. SSD vil gi merkbart bedre ytelse uansett. En ganske sikker investering. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Når er PC-en din treg? Hvilke programmer har du oppe og hva gjør du med de når du synes det går tregt? Har du sjekket og sammenlignet ytelsetester på disse programmene for å finne ut om økt SSD-hastighet eller ram-mengde kan gi en nevneverdig forskjell? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 SSD vil gi deg en merkbart raskere maskin. Ram vil ikke gi deg en så merkbar økning som SSD vil. Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 27. september 2014 Forfatter Del Skrevet 27. september 2014 Ser ut som drt blir ssd. Pc en er treg når jeg har for eksempel minecraft oppe. Da kan det hende at den bare klikker plutselig og så må jeg skru mac en av og på Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Det høres ut som ram. Men kjøp begge deler. Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 27. september 2014 Forfatter Del Skrevet 27. september 2014 Jeg tror jeg kjøper ssd. Har dere forslag til hvilken jeg kan kjøpe. Mellom 200 til 300gb og så billig som mulig Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 27. september 2014 Forfatter Del Skrevet 27. september 2014 Jeg tar kanskje ram også da. Jeg tar kanskje ssd først og ser om det er bra nok eller om jeg må oppgradere RAM-en og Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 duplikat tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1630397&do=findComment&comment=22010428 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå