Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Homeplug, tregt internett hjelp

Anbefalte innlegg

Er så sabla lei av dettet nettet holder på å klikke, som om jeg har lyst til å knuse skjermen hver gang jeg får problemer. Jeg sitter I rommet mitt ved siden av kjøkkenet der broren min sitter og spiller spill som roblox, tf2 og minecraft osv og ruteren er nærmest broren min, han lagger veldig sjeldent og får vanligvis nesten 50 mbps ned og jeg får vanligvis rundt 10. Derfor lurer jeg på om det er han som tar signalet eller ikke.

Selv om 10 skal være nok så klarer jeg ikke å kjøre league of legends med det de fleste gangene (hver 2 uke da broren min er her, som regel er det da jeg ikke kan spille).

Men la oss komme rett på sak, jeg skulle gjerne fått meg ethernal kabler og lagt opp men hadde blitt så mye styr med tanke på alle møblene og da må jeg gå opp og ned fra siden til side. Så fant jeg disse homeplug greiene, lurte på om noen har noen erfaring om det? Trenger ikke mer en 50-10 mbps men vil ha en som fungerer godt men ikke koster så altfor mye :)

Noen fortalte meg at det var et veldig dårlig oppsett eller gamle strøm ledninger i veggene fordi når jeg slår av/på lyset som er ca 1 meter unna høyttalerne så lager de en litt rar dirre lyd, om dette er sant eller ikke vet jeg ikke, men er litt skeptisk til de homeplug greiene om strøm kablene i huset er dårlige eller hva det enn nå er, vil bare få dette gjort kjapt og enkelt er så lei av denne driten at det klikker for meg uten at jeg er nødt til å bruke så sykt mye penger.

Ruteren min er en CVE-30360 og nettverks kortet mitt er denne: https://www.komplett.no/d-link-dwa-160-wireless-n-usb/350213#!tab:reviews

Takker for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere er flere på wifi samtidig så lider dere begge nok det spilles. Det er lite som kan gjøres med det.æ, da det bare er slik det fungerer. Du kan selvsagt prøve å forbedrr de trådløse signelene. For å svare på spørsmålet ditt så er homeplug veldig avhengig av strømnettet og kan være nokså hit and miss. Bare du kan finne ut om det vil fungere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Finn fram en rull cat5e kabel, et par rj-45 plugger, krympetang og en borremaskin med en lang borr. Kabel er verdt det.

Homeplug kan by på mere problemer en det er verdt etter min erfaring.

Altså har aldri gjort dette før, kan jeg ikke bare kjøpe en sånn kabel på komplett eller noe?

Hvis dere er flere på wifi samtidig så lider dere begge nok det spilles. Det er lite som kan gjøres med det.æ, da det bare er slik det fungerer. Du kan selvsagt prøve å forbedrr de trådløse signelene. For å svare på spørsmålet ditt så er homeplug veldig avhengig av strømnettet og kan være nokså hit and miss. Bare du kan finne ut om det vil fungere.

Begge lider ikke (dessverre haha)

Lenke til kommentar

Skal du trekke en kabel gjennom rør må du gjøre det uten plugger, ellers gjør du det bare 100x vanskeligere

Du sier også at bare du lider, så da er nok din lag en kombinasjon av dårlig signal og flere på nett. Da ville jeg prøvd å enten skaffexet bedre wifi-kort eller et kraftigere AP/router, gjerne begge.

Lenke til kommentar

Skal du trekke en kabel gjennom rør må du gjøre det uten plugger, ellers gjør du det bare 100x vanskeligere

Du sier også at bare du lider, så da er nok din lag en kombinasjon av dårlig signal og flere på nett. Da ville jeg prøvd å enten skaffexet bedre wifi-kort eller et kraftigere AP/router, gjerne begge.

Gjennom rør? Kan jeg ikke bare legge det ved veggen med kabelklips?

Lenke til kommentar

Du kan jo først prøve med homeplug. Kjøper du det fra noen med åpen returrett kan du levere det tilbake dersom det ikke fungerer.

Skal du gjøre det mer skikkelig kjøper du et bedre trådløstkort og/eller router. Hvis du vil ha det helt skikkelig legger du kabel.

Jo men problemet er hvordan skal jeg liksom legge opp kabelen og det til veggen, vil ikke slå hull i noen kabler jeg :S

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

nvm, store deler av innlegget ble slettet :S

?

Skrev et lengre innlegg, men når det ble postet var det bare tre ord i innlegget. Men det gikk ut på å skaffe til veie et bor tilpasset byggematerialet der du skal bore, en drill, kabel, plugger og en krympetang.

Lenke til kommentar

nvm, store deler av innlegget ble slettet :S

?

Skrev et lengre innlegg, men når det ble postet var det bare tre ord i innlegget. Men det gikk ut på å skaffe til veie et bor tilpasset byggematerialet der du skal bore, en drill, kabel, plugger og en krympetang.

Kan ikke borre hull, bor i leilighet og da må vi spørre eieren og masse styr, tror det hadde vært mye lettere uansett å bare legge den opp ved veggen, men veien blir lang da, er 10 meter unna og trenger sikkert 30 meter kabel hvis jeg skal legge opp ved veggen så...

Lenke til kommentar

Ble nettopp kicka ut av csgo for 1 uke for å ha leavet, hele greia er jo full av bettong og broren min nekter å sitte på sitt eget rom fordi han er for dum til å forstå at man kan sitte i en seng. Det er så dårlig signal her att det er rart at vi kan varme pølser i mikro ovnen gud er lei

Endret av Ukreativt
Lenke til kommentar

Å sitte i en seng med laptop mens man spiller er smartere enn å sitte på kjøkkenet? Nå har jeg hørt det også.

Hvor gamle er dere?

Smartere er det kanskje ikke men bedre for meg er det vel? Ettersom han ikke forstyrrer noe signal om han sitter på rommet sitt istedenfor å sitte mellom meg og ruteren :)

Jeg er 15 han er 10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...