Gå til innhold

"Vanlig" betaling for redigerings-hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei. Er ny på forumet her. Er 18 år og er ferdig med 3 år på medier og kommunikasjon. Er veldig interessert i filmproduksjon, og ønsker å fortsette med studiet. Kan ikke si jeg er proff, men ganske god sammenlignet med andre på egen alder.

Uansett, fikk forespørsel av en venn av min far, som lurte på om jeg kunne hjelpe han med å klippe sammen en film på 6 timer, ned til under 1 time. Filmen var en nesten sammenhengende fjelltur for noen år tilbake. Det er mye jobb å kutte ned materiale av så stort omfang, som du ikke har noe forhold til selv. Han lurte på hvor mye jeg ville ha betalt for det, problemet er jeg har ikke peiling på hvor mye det er vanlig å ta seg betalt av slikt arbeid. Så derfor lurer jeg på om noen her har tanker rundt dette. Hva er rimelig egentlig? Er veldig takknemlig for alle innspill.

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

100 kr timen, men han bør gi en grei oppdragsbeskrivelse slik at du vet litt hva han er ute etter. Gjerne definere klipp han vil ha med siden som du er inne på at man prioriterer forskjellig. For han er nok hans relasjoner mer viktig enn de er for deg, så du må på en måte sette deg i hans situasjon og forstå forventningene for å lage det han er ute etter. Det du egentlig gjør er å konsentrere høydepunktene i en god miks som har flyt og litt dramaturgi . Mange måter å gjøre det rett på, så dette er bare et forslag.

Lenke til kommentar

Mange måter å gjøre det rett på, så dette er bare et forslag.

Og enda flere måter og gjøre det feil på.

Bare husk at "kunden" ikke burde betale for tiden du surrer bort hvis du ikke vet helt hva du driver på med så det er viktig og ha god kommunikasjon så du vet hva "kunden" er ute etter.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...