Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dødsliten og muskelsvakhet

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skyter og jeg er treffsikker: Feil pronomen, TS er en kvinne.

Gutt 18.

Der fikk vi svar på det.

Hvis du bor hjemme med foreldre/søsken, eller sammen med noen andre, har du spurt dem hva de mener om din tilstand?

Du er for lengst pasientrettslig myndig. Hva sier ditt myndige sunne fornuft at du burde gjøre når du har slike symptomer?

Lenke til kommentar

Gutt 18.

Der fikk vi svar på det.

Hvis du bor hjemme med foreldre/søsken, eller sammen med noen andre, har du spurt dem hva de mener om din tilstand?

Du er for lengst pasientrettslig myndig. Hva sier ditt myndige sunne fornuft at du burde gjøre når du har slike symptomer?

Tydeligvis at han skal holde seg hjemme. Istedenfor fiffig retorikk er det bedre du snakker direkte.

Endret av Ankh
Lenke til kommentar

Gutt 18.

Der fikk vi svar på det.

Bor helt alene som student. Har ikke fortalt mine foreldre om situasjonen for da hadde de flippa ut.

Anonymous poster hash: db3a3...573

Lenke til kommentar

For meg kan dette høres ut som psykiske problemer; er det blitt vurdert?

Jeg har psykiske problemer, og jeg kan ikke skjønne at det skulle ha noe med saken å gjøre. Det vil bare gi bort verdifull tid. Psykiske problemer blir bedre når man er i aktivitet, TS blir værre.

Jeg har også fysisk sykdom (ikke ME, hvis noen skulle feilslutte dette ut i fra resten av tråden og skulle få et kick ut av å diskutere dette), og dette ligner.

Men, det at han er så rastløs kan likevel være psykisk.

Lenke til kommentar

Jeg skal spørre om å bli henvist til psykiater. Siden de både er leger og psykologer i ett, så burde de være godt egnet til å skille nevrologisk fra psykisk.

Håper i grunn at det er psykisk og ikke noe alvorlig nevrologisk, da det gjerne etterhvert med fører psykiske lidelser etterhvert uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal spørre om å bli henvist til psykiater. Siden de både er leger og psykologer i ett, så burde de være godt egnet til å skille nevrologisk fra psykisk.

Håper i grunn at det er psykisk og ikke noe alvorlig nevrologisk, da det gjerne etterhvert med fører psykiske lidelser etterhvert uansett.

Er dette ditt første år hjemmefra?

Lenke til kommentar

Ja, man får sikkert "mange røde utslett over huden" av å trene pga psykiske problemer. (Edit: Ironi.)

Det kan være en kombinasjon av virus, utbrenthet og psykisk, og at det eneste du trenger er å roe deg psykisk for å bli frisk, men bare psykisk er det ikke.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Ja.

Lenke til kommentar

Ja.

Da tror jeg at mye ligger der.

Det som først og fremst indikerer at dette kan være psykisk, er når du beskriver at du er så sliten at du omtrent ikke kommer deg hjem, så er du likevel i neste øyeblikk i så fin form at du kan sette deg foran pc-en og forfatte gode innlegg. Hadde du nærmest vært "dødssyk" hadde du ikke maktet det.

Man skal ikke anbefale et ungt menneske antidepressiva, det må bare bli for en kortere periode, men en psykolog kan bidra til å finne ut av det hele, for ett eller annet sted trykker skoen.

Parallelt synes jeg likevel at du skal be om at det blir tatt *utvidet blodprøve* slik at du ikke utelukker en "kroppslig" (somatisk) sjukdom.

Lenke til kommentar

Det som først og fremst indikerer at dette kan være psykisk, er når du beskriver at du er så sliten at du omtrent ikke kommer deg hjem, så er du likevel i neste øyeblikk i så fin form at du kan sette deg foran pc-en og forfatte gode innlegg.

Man kan også tolke det sånn at han blir bedre av å sitte og dårligere av å stå.
Lenke til kommentar

Ja.

Da tror jeg at mye ligger der.

Det som først og fremst indikerer at dette kan være psykisk, er når du beskriver at du er så sliten at du omtrent ikke kommer deg hjem, så er du likevel i neste øyeblikk i så fin form at du kan sette deg foran pc-en og forfatte gode innlegg. Hadde du nærmest vært "dødssyk" hadde du ikke maktet det.

Man skal ikke anbefale et ungt menneske antidepressiva, det må bare bli for en kortere periode, men en psykolog kan bidra til å finne ut av det hele, for ett eller annet sted trykker skoen.

Parallelt synes jeg likevel at du skal be om at det blir tatt *utvidet blodprøve* slik at du ikke utelukker en "kroppslig" (somatisk) sjukdom.

Mitt første år alene har vært gøy og givende så langt(eksludert denne uka)

Ja, det er kanskje noe i det du sier. Men det å ligge i sengen med en laptop er veldig lite krevende og jeg skriver alltid innleggene etter å ha hvilt ut.

Jeg skal be om utvidet blodprøve. Det jeg synes er rart er hvordan depresjon eller hva det nå er har kommet som klar fra lyn himmel.

Hvis dette kan fikses med noe så enkelt som antideppresiva så hadde det vært flott.

Lenke til kommentar

Det som først og fremst indikerer at dette kan være psykisk, er når du beskriver at du er så sliten at du omtrent ikke kommer deg hjem, så er du likevel i neste øyeblikk i så fin form at du kan sette deg foran pc-en og forfatte gode innlegg.

Man kan også tolke det sånn at han blir bedre av å sitte og dårligere av å stå.

Ja, stemmer. Jeg holder en knapp på at det er ett eller annet somatisk, uten at jeg utelukker en psykisk lidelse i tillegg.

Lenke til kommentar

Var hos legen i dag.

Legen trodde personlig at det var alvorlig overtrening og sa at jeg mest sannsynelig hadde "rævkjørt" deler av sentralnervesystemet pga overanstrengelse. H*n lurte på hvordan jeg hadde orket det og spekulerte om jeg hadde brukt narkotika for å presse meg. Jeg gikk med på en pisseprøve for å overbevise legen om at jeg ikke drev med slikt.

Legen valgte også å ta noen ytterlige blodprøver for sikkerhetsskyld og sa at alternativene var demens og noe andre kompliserte greier og at det var veldig lite sannsynlig at dette var psykisk, men om det skulle være det så hadde jeg nok en blanding av ekstrem schizofreni, OCD, Depresjon, Borderline, Panikkangst og dissosiativ lidelse som brått dukket opp og forsvant igjen. Noe legen selvsagt anså som tullete

Videre mente h*n at psykiater/psykolog var helt unødvendig ved mindre jeg hadde overtrent med vilje for å selvskade meg.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er god grunn til å tro på legen din og ikke alle oss andre som sitter her og synser, vi er bare lekfolk, knapt nok det, vi har heller ikke møtt deg person til person slik legen din har, og jeg synes at du skal slå deg til ro med at du er overtrent og utslitt som en følge derav.

Kanskje det også kan få deg til å slappe av slik at dette kan leges raskere.

God bedring! sier jeg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...