Dizzeebizzle Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Hei, Jeg var uheldig nok til å kollidere med en moped i en rundkjøring i går. Jeg skulle rett frem, og så meg til venstre, og der var det klart. Så jeg begynner å kjøre, og i det jeg blinker meg ut av rundkjøringen, kommer en moped i veldig stor fart til høyre for meg. Merk at jeg ikke hadde sett mopeden før jeg var i midten av rundkjøringen, og når jeg fikk øye på den merket jeg at mopedisten ikke så seg til venstre før h*n ga full fart. Jeg bråbremset og knuste min høyreblinklys. Mopedisten kom ut med lette skader. Politi kom og de sa at de ikke skulle inndra førerkortet mitt, men jeg burde snakke med forsikring. Den røde er mopedisten. Hvordan skal jeg forklare dette på en best måte til forsikringen? Har lagt til bilder: Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Jeg er ingen jurist eller ekspert på trafikkrett, men mopedisten brøt vel vikeplikten? Forklar det slik du forklarte det her, og legg ved skademelding (som jeg regner med begge parter fylte ut?) og tegningene dine. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 om du var i rundkjøringen før mopeden, var det mopeden sin feil. du har aldri vikeplikt inni en rundkjøring for dem som venter på å komme inn.. Men at du ikke vet dette er jo sikkert grunnen til at du smalt i første omgang. bruk øyne, så hadde du sett den mopeden komme. Lenke til kommentar