Captain Fantasy Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Heihei. Jeg har et juridisk spørsmål. Postet denne i en juss-tråd men fikk ikk enoe svar, så jeg spør her Jeg kom over en nettside som fungerer som en slags chatteside. På siden kan damer og menn møtes for uforpliktende sex, MEN det er opplagt at alle damene på denne siden ikke er ekte damer. Det som er greia er at det koster penger å chatte, litt per melding(tror jeg). Siden disse damene da mest sannsynelig aldri vil møte noen av disse mennene så er jo dette litt lureri. Men er dette lov? damene sier vel aldri at de vil møte mennene siden de sikkert ikke fins, eller er datagenererte. Allikevel bruker mennene sikkert masse penger på å prøve å møte de. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Kommer ikke det veldig an på hvem som lurer? La oss si det er de som driver chatten som administrere disse damene da er det jo rett ut svindel. Men hva hvis de betaler damer for å chatte der en mindre sum en hva de tar betalt av menn, så alle disse damene egentlig er enten ekte men har ingen interesse av å møte deg, og er der kun for pengene eller andre menn som later som de er damer for å tjene penger? Da vil jo de som driver siden være en utenforstående tredjepart? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Tja, å prate om sex er vel ikke ulovlig dersom vi snakker om voksne folk. Å LURE folk er jo ofte ulovlig, men om en mann spanderer en drink og en kveld på byen på en fremmen dame så kan hun ikke gjøres ansvarlig for at mannen føler seg lurt dersom det "ikke blir noe på han". Tenker selgerne bak disse robot chattemaskinene har funnet sin nisje og at dem har funnet en måte å drive dette innenfor hva som er lovlig (eller at dem driver nettsiden sin fra et annet land med andre regler). Å si noe generelt er nok vanskelig. Tenker det enkleste er å se på tilbudet fra en spesiell tilbyder for å se på hvordan han tilbyr sine tjenester. Dette er vel litt i samme gate som dem som selger spåtjenester og slikt via 829-nummer (samt TV-shop). Har ikke hørt at det er ulovlig selv om mange nok driver en markedsføring helt på kanten av Norsk lov. Vil tippe at forbrukerombudet har litt info om slikt på sine sider og at det finnes verstinger som er svartelista også innen denne bransjen. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 (endret) Konseptet er vel slik at man betaler for å sende meldinger til damene som fremstår som andre brukere av tjenesten. I virkeligheten er dette ansatte hos nettsiden som jobber med å prate med kunder slik at kundene skal betale for å sende meldinger. Slik jeg ser det er dette svindel og i bestefall missvisende markedsføring. Så ja ulovlig. Endret 27. september 2014 av Evelen! 1 Lenke til kommentar
Captain Fantasy Skrevet 27. september 2014 Forfatter Del Skrevet 27. september 2014 Men hva om brukerne må godta vilkår hvor det står at ansatte vil moderere chattene? Og at siden ikke tilbyr noen garantier i det hele tatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå