JZA Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Noen som har noen estimater på hvor mye Siemens taper på at Nokia slipper sin 6600 før Siemens kommer ut med sin SX1 ? Ell konkurrerer disse to tlf om to forskjellige målgrupper ? Jeg regner med at Siemens taper en del penger for hver levering, men så er det de igjen som alltid skal ha det nyeste, som da bytter til SX1, bare fordi de begynner å bli lei 6600. Så man skal aldri si aldri, om hvilken strategi som er mest vellykket. At SE slipper T630 er for meg en Nokia-strategi, som går ut på å melke forbrukerne uten å gi de noe særlig nytt, jfr 7250 og 7250i. Lenke til kommentar
Chigu Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg tror de taper ganske mye. SX1 og 6600 er sammenlignbare telefoner, og konkurrerer om de samme kundene. Jeg vil tippe at den store majoritet som kjøper 6600 nå ikke vil bytte til SX1 når den kommer. Til det er telefonene alt for dyre og forskjellene marginale. De som kjøper 6600 nå kommer ikke til å bytte telefon før G3 telefonene kommer for fullt. Selvsagt eksisterer det en mikroskopisk gruppe som kjøper alt av de nyeste telefonene, men disse vil ikke monne i regnskapet Chigu Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg tror de taper ganske mye. SX1 og 6600 er sammenlignbare telefoner, og konkurrerer om de samme kundene. Jeg vil tippe at den store majoritet som kjøper 6600 nå ikke vil bytte til SX1 når den kommer. Til det er telefonene alt for dyre og forskjellene marginale. De som kjøper 6600 nå kommer ikke til å bytte telefon før G3 telefonene kommer for fullt. Selvsagt eksisterer det en mikroskopisk gruppe som kjøper alt av de nyeste telefonene, men disse vil ikke monne i regnskapet Chigu Ja, det blir nok slik... Er jo litt synd og da, for Siemens. Når de nå har fått til en slik telefon, så blir den bare utsatt og utsatt, helt til konkurrentene tar de igjen... Lenke til kommentar
JZA Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg tror de taper ganske mye. SX1 og 6600 er sammenlignbare telefoner, og konkurrerer om de samme kundene. Jeg vil tippe at den store majoritet som kjøper 6600 nå ikke vil bytte til SX1 når den kommer. Til det er telefonene alt for dyre og forskjellene marginale. De som kjøper 6600 nå kommer ikke til å bytte telefon før G3 telefonene kommer for fullt. Selvsagt eksisterer det en mikroskopisk gruppe som kjøper alt av de nyeste telefonene, men disse vil ikke monne i regnskapet Chigu Ja, det blir nok slik... Er jo litt synd og da, for Siemens. Når de nå har fått til en slik telefon, så blir den bare utsatt og utsatt, helt til konkurrentene tar de igjen... Det kan vel diskuteres om det er synd, udyktighet ell uflaks. Men nå ser det i alle fall ut til at 6600 kommer først, får håpe at SX1 i alle fall er her før jul da. Lenke til kommentar
genser Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 At SE slipper T630 er for meg en Nokia-strategi, som går ut på å melke forbrukerne uten å gi de noe særlig nytt, jfr 7250 og 7250i. 7250->7250i er bare software upgrade... T630 er mindre, lettere og har bedre skjerm enn T610... altså hardware oppgradering... stooor forskjell der.. Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Vi har jo tidligere lest at en viss Siemens- fanatiker her på forumet har sagt at det ikke spiller noen rolle for SX1 salget hvem som kommer først av den og 6600. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå