Gnilre_ Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Jeg er på jakt etter en liten/enkel fjernkontroll til mitt Homeseer/Rfxcom/Z-Wave system. Bruker HS Touch på mobilen, men ofte blir det vel tungvint. Denne fra Xcomfort så perfekt ut, men den støttes vel ikke? Jeg vil gjerne kunne velge blant 4-5-6 lamper i stua, skru disse av/på eller dimme. Vil la Homeseer styre det hele siden lampene er en salig blanding av Nexa og Z-Wave. Nexa sin lille kontroll fungerer, men den er veldig "plastikk"! http://www.nexa.se/LYCT705.htm Kanskje B&O kunne laget noe? Har noen av dere andre funnet noe "nice"? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Hverken B&O eller xComfort støtter Z-Wave. Har du vurdert "Aeon Labs Aeotec DSA03202B" eller "Cooper RFHDCSG" ?Ellers så er xComfort tingen. Dem har 4 forskjellige løse fjernkontroller, samt et stort uvalg av veggmonterte kontrollere. 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Finnes en del til Z-wave også: http://www.smarthus.info/index.php?cPath=1_46_115 1 Lenke til kommentar
Gnilre_ Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Takk til dere begge for svar. Jeg likte best denne: http://www.smarthus.info/product_info.php?cPath=1_46_115&products_id=2603 Kan jeg la Homeseer styre den? Dvs. på samme måte som en Nexa fjernkontroll hvor jeg har events hvis status blir endret, eller X10 signaler mottas? Kravet er at Homeseer har kontrollen på alt, det blir en umulig oppgave hvis den skal pares direkte med lampene. Regner med at de fleste Z-Wave fjernkontrollene fungerer på samme måte. Andre forslag? Lenke til kommentar
hkmod25 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Jeg likte best denne: http://www.smarthus.info/product_info.php?cPath=1_46_115&products_id=2603 Kan jeg la Homeseer styre den? Selve spørsm. er logisk feil. Så lenge HS er i seg selv (på en vis måte) en "STOR fjernkontroll" så svaret er nei. En fjernkontroll (HS) kan ikke styre en annen fjernkontroll... Om tanken var motsatt, så denne QEES remote kan ikke bli en "Scene controller" (den kan ikke starte scener/events som er lagret i HS). En vis løsning kunne bli å assosiere den med enn eller annen node og videre bruke status skifte for å aktivere ønsket Event... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Kan jeg la Homeseer styre den? Dvs. på samme måte som en Nexa fjernkontroll hvor jeg har events hvis status blir endret, eller X10 signaler mottas? Kravet er at Homeseer har kontrollen på alt, det blir en umulig oppgave hvis den skal pares direkte med lampene. Z-wave- og Nexa-fjernkontroller fungerer ikke likt Denne styrer Z-wave-lampene direkte via Associations, og så er det opp til lampene selv å oppdatere status i HomeSeer. Støtter lampene/modulene Instant Status, så skjer oppdateringen med en gang (derav navnet). Hvis ikke blir status oppdatert når du "poller" modulene. Fibaro og Qubino-modulene skal støtte Instant status. Men ikke alle plugin-moduler gjør det (det er vel faktisk bare Popp-modulene som gjør det, men jeg skal ikke banne på det). 1 Lenke til kommentar
Gnilre_ Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Moskus, jeg VIL la Homeseer styre hva som skjer. Dermed kan enkelte knapper håndtere flere enheter, filmstemning, leggetid osv. Ønsker en fjernkontroll med god kvalitetsfølelse som Rfxcom kan fange opp. Ideer/forslag? Denne føles "billig": Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Hva med en hendig touchskjerm, evt. billig android-nettbrett, som kjører HStouch? Lenke til kommentar
Gnilre_ Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Takk for innspill Moskus, jeg har allerede begge deler. Det blir for tungvint, litt for mange klikk kontra en slik "Nexa" kontroll. Som jo er perfekt... Hvis noen kommer over noe elegant og lite setter jeg pris på tips. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Lag ditt eget HStouch-oppsett...? Høres ut som du kjører default hvis det blir "for mange trykk". Jeg har det aller meste på hovedskjermen... Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg bruker en del slike: http://www.uk-automation.co.uk/products/Marmitek-X10-Wireless-Wall-Switch.html De ser passe fasjonable ut men skal altså settes på veggen. Jeg sliter også LITT med at dekslene over knappene løsner når jeg putter inn små papirlapper med tekst på. Skal snart prøve med spray-gule-lapper-lim.. Løse fjernkontroller funker dårlig hos oss fordi de alltid blir rotet bort.. Da er det bedre med masse små vegg brytere, og selvfølgelig HSTouch så mye som mulig ellers Lenke til kommentar
Gnilre_ Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Hei, takk for innspill. Beklager sent svar, har vært i varmere strøk. Den siste var bedre, men X10... Kjøpte 2 slike og tapet dem sammen med dobbeltsidig tape. Det fungerer men ser jalla ut. En mobil eller et nettbrett krever å bli ladet for ofte, samt at det tar - 3 klikk til før man kan betjene det. Har googlet mye og tror faktisk ikke det finnes noe som jeg ønsker... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 En mobil eller et nettbrett krever å bli ladet for ofte, samt at det tar - 3 klikk til før man kan betjene det. 1) Du kobler til strøm permanent. 2) Det er enkelt å lage en skjerm med "oftest brukte funksjoner" på forsiden. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Jeg jaktet etter det samme, strøm til stuebordet ble for kostbart. Dermed ble det nytt hjørnebord, iPhone 5 og denne: https://www.twelvesouth.com/product/hirise-iphone5-ipad-mini Fungerer bra, står alltid på. Ser pent ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå