Tesshin Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Hei. Jeg har nettopp satt sammen pcen min hvor jeg har Asus Formula VII, 4790k prosessor og 2 x Asus Matrix 780 Ti kort som jeg skal kjøre i SLI modus. Da jeg skulle starte pcen for første gang så merket jeg når Windows skulle starte opp så ble skjermen helt svart. Jeg tok da ut begge grafikkkortene og forsøkte å bruke ett og ett kort i forskjellige PCI spor.Dersom jeg tok det ene grafikkortet så i begge spor så fungerte dette utmerket. Jeg kunne gå inn i windows, spille, kjøre benchmarks med gode resultater og alt annet. Men om jeg byttet ut dette kortet med det andre, så starter ikke pcen opp. Man får en feilmelding b2 og VGA lampa lyser rødt på hovedkortet. Dersom jeg setter inn det andre kortet som fungerte sammen med det som ikke fungerer så blir kjermen mørk når Windows skal starte opp. Når jeg tar ut det kortet jeg ikke får til å fungere, så starter windows opp helt fint. Jeg har oppdatert BIOS, jeg har brukte "safe mode" knappen på grafikkortet som skal resette biosen på grafikkortet. Jeg har installert drivere. Jeg har forsøkt å google meg ihjel, men har ikke kommet over noe ennå som er en løsning som fungerer. Jeg legger ved et bilde og der kan man se at det er forskjell i lysstyrken på lyset på grafikkortene. Jeg vet ikke om dette er av betydning, men det er det som lyser sterkest som fungerer. (Jeg har bygget pcer i mange år og behandler grafikkort som det var små spedbarn og denne feilen merket da jeg skrudde på pcen for første gang 1 minutt etter grafikkkortet var satt inn i PCI-sloten.) Jeg vil gå så langt å påstå at grafikkortet er defekt. Hva mener dere? Hva gjør jeg? Håper på raskt svar. Jeg er villig til å gjøre hva som helst for å få dette til å fungere. Takk. Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 (endret) Virker som om grafikkortet er defekt ja . send in rma Endret 28. september 2014 av Hårek Fjernet sitat Lenke til kommentar
Tesshin Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Takk. Jeg har fått sånn returlapp fra Komplett. Jeg har bare ikke klart å finne et forbanna sted hvor jeg kan printe ut den lappen fordi folk er så innmari motvillige til å hjelpe til. Nesten så jeg bestiller en printer selv snart. Så jeg tenkte jeg skulle gi F å bare kjøre inn til Komplett til uka med kortet så får man håpe at man får nytt. Det kortet fungerte ikke 20 sekunder etter at jeg tok det ut av esken så skulle bare mangle. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Helt sikkert DOA, skjer innimellom. Forresten, nydelig rigg Må bare spør, hvilken PSU er du har ? Lenke til kommentar
Tesshin Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Helt sikkert DOA, skjer innimellom. Forresten, nydelig rigg Må bare spør, hvilken PSU er du har ? Takk. Jeg har lyst på 900D egentlig, siden jeg har lyst på vannkjøling. Dette kabinettet er ikke det kjøligste jeg har vært borte i. Jeg har NZXT Hale v2 1000w Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå