PL610 Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Spørs om det var bevisst siden A8-prosessoren feier gulvet med de andre selv med lavere specs, kanskje redaksjonen ikke ville stille de andre produsentene i et dårlig lys? Eller kanskje de ikke ville innrømme at iPhone 6/6+ var så mye raskere enn de mer gammeldagse 32-bit klumpene? 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Tror du virkelig det, PL610? Eller prøver du bare et halvkamuflert lite stikk mot wp/Android-brukere? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Det er jo litt pussig at de valgte ut de testene der iPhone havnet midt på eller litt nedpå treet i resultatene. Hvorfor tok de ikke med et eneste av de andre resultatene? Hvis det var et stikk mot noen var det i allefall ikke ment mot WP-brukere, de er ikke de hissige i slike tråder. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Hissighet affekterer hvordan CPU enheter har? =o Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Ehh . . . har hva? Jeg snakker om utelatte resultater og at testen er av en 64-bit prosessor. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 GSMArena skrev jo dette så fint i sin oppsummering av ytelsen; These benchmark results might come shocking for some, but they really aren't. The new GPU is better in every way against the current crop of flagships. The upgraded dual-core Cyclone processor seems to be handling things way better than expected providing similar performance as a quad-core Krait 400 CPU. Judging by the raw performance in the benchmarks and the snappier than ever user experience with the iOS 8 and its app, the new iPhone 6 is a flagship device in every way - beating everything the competition has to offer. Hopefully you didn't bet money on the opposite. 4 Lenke til kommentar
newnick Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Da er det jaggu godt at min telefon også viser et grafisk ui samtidig som cpuen gjør de nødvendige kalkulasjoner, slik at totalopplevelsen blir bra. Akkurat slik diverse benchmark forteller oss. Virker som om iphone 6 har en eller to trange flaskehalser, til tross for sin 64 bits cpu. Hmm... hva med de appene, som jo tross alt er 98% av alle apper, som kun er skrevet i 32 bit code? Så iphone 6 er rask når man snurrer mellom hjemmeskjermer, men det er min samsung rask nok, til tross for sin "trege" 4 kjerners 32 bits cpu på 2,4 ghz.... Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Jeg ser ikke helt åssen et plastdeksel skal beskytte mot bøyning når titan ikke klarer det. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Hva er poenget med singlecore ytelser på en quadcore cpu? Er vel resultatet som står etter = som er interessant? Fordi vanlig mange av applikasjonene der ute ikke er skrevet for å bruke flere tråder? Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Jeg ser ikke helt åssen et plastdeksel skal beskytte mot bøyning når titan ikke klarer det. Du tenker kun på styrke men ikke andre fysiske egenskaper... for å si det på en annen måte. Plastic bounce back... titan do not! Lenke til kommentar
Slai Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 (endret) Ehh . . . har hva? Jeg snakker om utelatte resultater og at testen er av en 64-bit prosessor. Ja, jeg vet. Kommentaren var bare etter du sa stikket var i så måte ikke mot wp, men det du sa var ikke et sniper shot, men en teppebombing, og dekker WP og. Siden de har samme CPUer. Uansett hvor hissige eller ei de er i tråder. Endret 27. september 2014 av Slai Lenke til kommentar
SirTerning Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Klapper meg selv på magen og sier ellers nei takk. Har ingen planer om å bruke over 8000.- på en forvokst iPhone 6 som også har ett svakt punkt ved lyd knappene. Lenke til kommentar
flipsenated Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Så du sammenligner en med en telefon som ble produsert for 2-3 år siden og synes det er en grei sammenligning? Hvis de sa det samme om s5, hadde det vært en grei sammenligning! Så etter 2 år blir noe som er for stort perfekt? Vokser hendene til menneskene? Hvordan kan noe som er for stort for hånda de i løpet av 2 år bli perfekt...? Det er jo åpenbart at The Verge har dummet seg ut her. Forstår ikke hvordan noen kan prøve å bortforklare det uten å være fanboy? Disse telefonene ble testet av forskjellige personer. Jeg kan gi deg den enkle forklaringen: Forskjellige mennesker har forskjellige størrelser på hendene sine. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Det er jo ganske spennende at iPhone 6 plus yter veldig bra til tross for beskjedne specs. Hva er det de andre produsentene gjør feil siden de somler bort så mye av ytelsen på tilsynelatende ingenting? Android. 2 Lenke til kommentar
sj3f Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Var innom Eplehuset idag, de hadde iPhone 6 Plus til utstilling og den er alt for stor! Hva skal man med en mobil man ikke kan ha i bukselommen engang og som man såvidt kan holde i en hånd? Den vanlige iPhone 6 var grei i størrelse, men 5/5S er å foretrekke... Lenke til kommentar
Pedant Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Så du sammenligner en med en telefon som ble produsert for 2-3 år siden og synes det er en grei sammenligning? Hvis de sa det samme om s5, hadde det vært en grei sammenligning! Så etter 2 år blir noe som er for stort perfekt? Vokser hendene til menneskene? Hvordan kan noe som er for stort for hånda de i løpet av 2 år bli perfekt...? Det er jo åpenbart at The Verge har dummet seg ut her. Forstår ikke hvordan noen kan prøve å bortforklare det uten å være fanboy? Disse telefonene ble testet av forskjellige personer. Jeg kan gi deg den enkle forklaringen: Forskjellige mennesker har forskjellige størrelser på hendene sine. Jepp, nettopp. 1. Testet av to ulike personer. 2. Ulike fraser med ulikt innhold ("USE with one hand", "HOLD with one hand", som det ble kommentert av leocanto. 4. Man blir litt mer vant til store telefoner over ett års tid. 5. Galaxy Note 3 ER større. Selv om det ikke er mye når man leser spesifikasjonene, KAN den subjektive oppfatningen være ganske annerledes. Like etter sitatet som er hentet ut, blir det sagt: ?it?s pretty narrow, so compared to really giant Android phones, it?s not so bad to hold in one hand.? Han tar umiddelbart Android-telefoner med i betraktningen. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Hehe... morsomt å se ifolka prøve å bortforklare den nå så til de grader åpenlyse favoriseringen ab i produkter. En regel for apple og en annen regel for de andre. Note 3 og 6 plus er så og si identisk i størrelse.... rest my case. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Mener du at volum ikke har noen innvirkning på størrelse? Lenke til kommentar
Pedant Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Hehe... morsomt å se ifolka prøve å bortforklare den nå så til de grader åpenlyse favoriseringen ab i produkter. En regel for apple og en annen regel for de andre. Note 3 og 6 plus er så og si identisk i størrelse.... rest my case. Heh. Jeg, og mange andre her, har vel ikke noe behov for å forsvare The Verge? Jeg har aldri vært fan av store mobiltelefoner, og det er jeg heller ikke nå, etter at iPhone 6 plus kom. Men når man beskylder The Verge for å være uredelige, bør man forsøke å være redelig selv. Disse testene er gjort av ulike personer. Til det at de så og si er av identisk størrelse: Målene som har størst betydning for hvordan mobilen er å holde med en hånd, er bredde og tykkelse. Med 1.2 mm større tykkelse og 1.4 mm større bredde, utgjør dette en forskjell på 15.8 cm3 (19 %). Det er ikke fjernt for meg å tenke meg at dette utgjør en forskjell på hvordan telefonen føles i hånden. Det er ikke uten grunn at selskapene går til ekstreme lengder for å forsøke å gjøre telefonene smalest og tynnest mulig. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Vektfordeling er også viktig. Men nei, det er ikke så stor forskjell at de ikke kan kalles ekstremt like i størrelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå