Gå til innhold

TEST: iPhone 6 Plus

Anbefalte innlegg

-- Latterlig høy pris: 8500![/background][/size][/font][/color]

Og her bruker du selvfølgelig høyeste tiljengelige pris som sammenlikning for å illustrere poenget ditt! Useriøst.

Nei, høyeste pris tilgjengelig er Proshop 11999kr!. 8500kr er 10kr over prisen hos apple store

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-- Latterlig høy pris: 8500![/background][/size][/font][/color]

Og her bruker du selvfølgelig høyeste tiljengelige pris som sammenlikning for å illustrere poenget ditt! Useriøst.

Nei, høyeste pris tilgjengelig er Proshop 11999kr!. 8500kr er 10kr over prisen hos apple store

Poenget er at det er den dyreste modellen. Du kan gå ned 2000 kroner om du vil det. De færreste trenger 128gb i en telefon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den kan synkroniseres via iCloud og flere andre skytjenester. iTunes er forøvrig er vesentlig bedre og mer gjennomarbeidet program enn det konkurrentene leverer til sine enheter. Om du absolutt ikek vil bruke iTunes kan du bruke MediaMonkey, WinAmp, SharePod osv...

Det var snakk om lokal synkronisering, og lokal overføring av filer. Hvis jeg kobler iPhonen til datamaskinen min; kan jeg da legge inn filer direkte? Kan jeg bruke noen andre programmer til å legge inn filer lokalt, annet enn iTunes? Svaret er NEI.

-- Proprietær kabel

Apple introduserte Lightning kabelen i 2012, en kabel med muligheter langt utover vanlig USB. USB implementerer mye av det samme med C-standarden.

Den er proprietær.

Her må du nok sjekke opp litt nøyere. Apple har en materialvalg, detaljgad og sammenføringsgrad langt over konkurrentene.

Langt over konkurrentene? Du mener valget av aluminium -- som tar imot skade mer enn polykarbonat? Som er dyrere enn polykarbonat? Som får riper lettere enn polykarbonat? Og snakker vi om en "sammenføringsgrad langt over konkurrentene", slik du påstå, som inkluderer at telefonen lett bøyer seg?

Vitenskapelige tester viser bra styrke:

http://blogs.wsj.com...t-says-insurer/

"Most durable iPhone yet". Typisk iPhone-triks er å kalle det "best", for deretter å følge etter med "iPhone", da den aldeles ikke er bedre enn konkurrentene, slik jeg påpekte.

Bøyingen er blåst helt ut av proporsjoner. Her har du en vitenskapelig test som utsetter telefonen for 45 kg trykk:

http://www.ubreakifi...ific-bend-test/

Din egen kilde understreker jo selv at Note 3, som de tester, er av polykarbonat og dermed mer elastisk. Det betyr at den returnerer til sitt originale form, etter at de slutter å bøye den. iPhone 6 Plus forblir derimot i sin bøyde form, da den er av aluminium, som er mindre elastisk. Og som de selv noterer:

"Our conclusion is that the iPhone 6 is more prone to bending than other phones...because of the aluminium frame that doesn't back into place, like most other phones...this is still a problem though, if you are constantly sitting on your phone, or you drop it".

- Ikke fullverdig Bluetooth

Her må du nesten spesifisere. iPhone 6 har nyeste Bluetooth standard og støtter den fullt ut.

Jeg refererer til problemene med Bluetooth som mange brukere har hatt, og klagd på.

-- Bare 1,2 Megapiksel frontkamera

Hva så? Er det bare MPx som teller?

Når det er så lavt som 1,2: ja. Da skal det mye til for at de har pakket inn noe imponerende.

Kilder på det? Min iPhone 5 og 5s fikk ikke lett riper.

Den er av aluminium. Det får mye enklere riper enn polykarbonat.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283

Den kan synkroniseres via iCloud og flere andre skytjenester. iTunes er forøvrig er vesentlig bedre og mer gjennomarbeidet program enn det konkurrentene leverer til sine enheter. Om du absolutt ikek vil bruke iTunes kan du bruke MediaMonkey, WinAmp, SharePod osv...

Det var snakk om lokal synkronisering, og lokal overføring av filer. Hvis jeg kobler iPhonen til datamaskinen min; kan jeg da legge inn filer direkte? Kan jeg bruke noen andre programmer til å legge inn filer lokalt, annet enn iTunes? Svaret er NEI.

Jeg bruker ikke noe program for å flytte filer til og fra min iPhone.

Lenke til kommentar

De trenger ikke være korrupte for å gjøre en dårlig jobb vet du.

Korrupt var kanskje et litt sterkt ord, men poenget er at hver gang jeg har sett en omtale om iPhone 6 i det siste, leser jeg alltid negativitet i kommentarfeltet om hvordan de er kjøpt og betalt av Apple kun fordi de kommer med en positiv omtale.

Har litt vanskelig å tro for at det er mange som har gjort en dårlig jobb med sin omtale. WSJ, Recode, The Verge, Engadget og Ars Technica ga også gode omtaler. Betyr det at de også har gjort en dårlig jobb?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes den har fått en helt grei karakter ift det jeg vet om telefonen. Dog syntes jeg gutten med det lange innlegget tar opp en del gode poenger.

Feks hvorfor det er greit med enhåndsbruk på 6+ men ikke note3 feks. Ikke ift amobil kanskje, men slike ting. Man trekker en modell for noe men blanker over det som irrelevant på en annen modell. Det er ikke akkurat logisk.

Endret av Slai
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bøyingen er blåst helt ut av proporsjoner. Her har du en vitenskapelig test som utsetter telefonen for 45 kg trykk:

http://www.ubreakifi...ific-bend-test/

Din egen kilde understreker jo selv at Note 3, som de tester, er av polykarbonat og dermed mer elastisk. Det betyr at den returnerer til sitt originale form, etter at de slutter å bøye den. iPhone 6 Plus forblir derimot i sin bøyde form, da den er av aluminium, som er mindre elastisk. Og som de selv noterer:

"Our conclusion is that the iPhone 6 is more prone to bending than other phones...because of the aluminium frame that doesn't back into place, like most other phones...this is still a problem though, if you are constantly sitting on your phone, or you drop it".

Det han sa var at saken er blåst ut av proporsjoner. Veldig bra at Note 3 bøyer seg tilbake, men poenget er at det skal mye mer til å bøye iPhone 6 Plus enn det media har prøvd å komme med. Igjen; 9 stk av 10 millioner iPhone 6 Plus er rapportert inn med bøy. Det tilsvarer 0,000009 prosent.

Her må du nesten spesifisere. iPhone 6 har nyeste Bluetooth standard og støtter den fullt ut.

Jeg refererer til problemene med Bluetooth som mange brukere har hatt, og klagd på.

Kilder?

-- Bare 1,2 Megapiksel frontkamera

Hva så? Er det bare MPx som teller?

Når det er så lavt som 1,2: ja. Da skal det mye til for at de har pakket inn noe imponerende.

Kilder? Eller tipper du?

Kilder på det? Min iPhone 5 og 5s fikk ikke lett riper.

Kilder?

Endret av Craxmerax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor finner du alle disse referansene til problemer med Bluetooth på iPhone 6 Plus? Her var det lovlig mye synsing fra din side, og mye av det du ramser opp er av en høyst subjektiv art som ikke kan males i verken sort eller hvitt slik som du forsøker på her.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg syntes den har fått en helt grei karakter ift det jeg vet om telefonen. Dog syntes jeg gutten med det lange innlegget tar opp en del gode poenger.

Feks hvorfor det er greit med enhåndsbruk på 6+ men ikke note3 feks. Ikke ift amobil kanskje, men slike ting. Man trekker en modell for noe men blanker over det som irrelevant på en annen modell. Det er ikke akkurat logisk.

Min teori om dette er veldig enkel. Har ingenting med Apple eller Samsung å gjøre. Jeg tipper at telefoner med store skjermer fortsatt er en tilvenningssak for mange mennesker. Jo mer man bruker de, jo mindre sjokkerende og overkommelige vil de virke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Er iPhone 6 Plus for stor? Vi har testet Apples nye gigant-telefon"

Er det foerste gang dere tester en 5,5" mobil?

Litt pinelig headline.

Hade en 5,5" LG G pro foer jeg skaffet meg galaxy mega 6,3" og foelte allerede da at den var litt for liten, ville ha en litt stoerre.. å det fikk jeg når mega kom =)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Android er supert. Stötter allt av media, torrent, netflix, hbo, viaplay, spotify, ms office kompatibelt og enkelt å bruke og läre seg. Apple er for fanboys som ikke vet hva de går glipp av...

Om du innbiller deg at titalls millioner på titalls millioner av mennesker er såpass trangsynte så tar du nok skammelig feil, jeg har selv en Samsung Galaxy S5 i tillegg til min iPhone 5S som jeg nå selger og foretrekker helt klar iOS fremfor Android til tross for manglende torrentklient (noe jeg aldri kan se behovet for på en telefon? Jeg har da tross alt en dedikert Windows Server hjemme satt opp med torrents + RSS).

Alt det andre du ramser opp vitner jo om uvitenhet fra ende til annen, du har da Netflix, HBO Nordic, ViaPlay, Spotify, Microsoft Office kompatibilitet (du har jo faktisk full offsiell officesuite fra Microsoft + iWork fra Apple) osv.. Så her er du langt ute på viddene dine med fablingen din. Alt av videoformater kan fint spilles av via Plex.app, AVPlayerHD.app osv..

Er kanskje greit å evaluere seg selv litt før man kritiserer andre når du helt åpenbart mangler temmelig mye kunnskap om temaet selv?

Har selv en kompis som kjörer Apple iTab eller hva det heter for noe. Han kan ikke laste ned torrent og ikke har han mkv stötte heller. Selv har jeg aldrig eid et apple produkt. Påstod ikke at apple manglet stötte for spotify, hbo, netflix og office, jeg sa bare at android har stötte for dette, noe som kan väre relevant da android telefon av nyeste sort koster halvparten av eplet. Å ha en Windows Server hjemme er vel neppe et fullgodt svar for de fleste som vil ha tilgang til torrent på pad/telefon.

Lenke til kommentar

Android er supert. Stötter allt av media, torrent, netflix, hbo, viaplay, spotify, ms office kompatibelt og enkelt å bruke og läre seg. Apple er for fanboys som ikke vet hva de går glipp av...

Om du innbiller deg at titalls millioner på titalls millioner av mennesker er såpass trangsynte så tar du nok skammelig feil, jeg har selv en Samsung Galaxy S5 i tillegg til min iPhone 5S som jeg nå selger og foretrekker helt klar iOS fremfor Android til tross for manglende torrentklient (noe jeg aldri kan se behovet for på en telefon? Jeg har da tross alt en dedikert Windows Server hjemme satt opp med torrents + RSS).

Alt det andre du ramser opp vitner jo om uvitenhet fra ende til annen, du har da Netflix, HBO Nordic, ViaPlay, Spotify, Microsoft Office kompatibilitet (du har jo faktisk full offsiell officesuite fra Microsoft + iWork fra Apple) osv.. Så her er du langt ute på viddene dine med fablingen din. Alt av videoformater kan fint spilles av via Plex.app, AVPlayerHD.app osv..

Er kanskje greit å evaluere seg selv litt før man kritiserer andre når du helt åpenbart mangler temmelig mye kunnskap om temaet selv?

Har selv en kompis som kjörer Apple iTab eller hva det heter for noe. Han kan ikke laste ned torrent og ikke har han mkv stötte heller. Selv har jeg aldrig eid et apple produkt. Påstod ikke at apple manglet stötte for spotify, hbo, netflix og office, jeg sa bare at android har stötte for dette, noe som kan väre relevant da android telefon av nyeste sort koster halvparten av eplet. Å ha en Windows Server hjemme er vel neppe et fullgodt svar for de fleste som vil ha tilgang til torrent på pad/telefon.

Hva ønsker du å benytte torrent til på telefonen egentlig? Et helt ærlig og seriøst spørsmål.

Måten du la det frem så virket det jo mer eller mindre som du dro frem disse tingene som kremeksempler på hvorfor Android er bedre enn iOS og da virket det jo litt på viddene. Noe du sikkert forstår?

Du kan fint spille av MKV med både Plex.app, AVPlayerHD.app, VLC.app med flere på iOS uten problemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tsken: så du bruker en filutforsker. Jeg hadde et håp om at det var magi =(

RamGuy: hadde en mnd uten pc for flere år siden, da n900 var min pc. Da gikk det mye torrents. Men det er sjelden =p . Pleier laste ned torrents fra mobilen til hjemmepcn, og så synes det automatisk til Plex, så kan jeg se på mobilen.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det han sa var at saken er blåst ut av proporsjoner. Veldig bra at Note 3 bøyer seg tilbake, men poenget er at det skal mye mer til å bøye iPhone 6 Plus enn det media har prøvd å komme med. Igjen; 9 stk av 10 millioner iPhone 6 Plus er rapportert inn med bøy. Det tilsvarer 0,000009 prosent.

Media har fått fram at man kan gjøre noe så enkelt som å bøye iPhone 6 Plus med hendene, for å få det resultatet som den kritiseres. Og fyren fra Unbox Therapy er ingen ekstrem eksempel. Det fins flust av eksempler av folk som har fått enda verre resultater, ved å bruke hendene.

Når det gjelder antall mennesker som har rapportert inn, så er det for det første ikke en indikasjon på alle tilfeller der telefonen har blitt bøyd, da det er like mange som ikke rapporterer inn om dette problemet. Dessuten er vi i en tidlig fase siden lanseringen av iPhone 6 til å bestemme omfanget av dette problemet. Men at det er et problem er noe ingen kan fornekte.

Kilder?

Her

Kilder?

Kødder du med meg nå? Trenger du også kilder for at Jorda er rundt? Plastikk kan være farget hele veien gjennom, som betyr at du hvis du lager riper, så legges det ikke merke til. Aluminium er av metall, og det kan ikke farges hele veien gjennom. Når du lager riper av den, får du riper som er av en annen farge enn det øverste laget.

Endret av La Menthe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det har du helt rett i og. Jeg hadde en iPad 3 (som kostet meg 6000,-), og mangelen på muligheter og dårlige funksjonaliteter gjorde at jeg lett hoppet over til en Nexus 7 (2013) for 1700,-. uTorrent blir brukt veldig ofte. Jeg kan i tillegg laste ned undertekster direkte i rar-format, som jeg extracter rett fra filemanageren.

Med iPad 3 måtte jeg jailbreake den, laste ned en jailbreaket torrent-app full av bugs, og laste ned en app som kunne holde den gående i bakgrunnen (da multitaskingen til iOS stoppet den hver gang jeg gikk ut av appen). Jeg kunne heller ikke laste ned filer direkte fra nettleseren, hvis jeg for eks. skulle ha undertekster, og måtte ty til halvfungerende jailbreak-funksjoner for å få dette til. Som regel fungerte det ikke, og jeg måtte legge inn undertekster ved å koble til PCen. Men også her oppsto problemet med at jeg måtte ty til jailbreak-løsninger for å kunne bruke andre programmer enn iTunes.

Et stort rabalder av stress, irritasjon og frustrasjon, mao.

Jeg har hatt Nexusen i halvannen år nå, og er fortsatt superfornøyd med den, og overveldet over hvor responsiv, glatt, funksjonabelt og praktisk den fortsatt er. Den har aldri sviktet meg! Sånn er det å kjøre stock android :).

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...