Konto brukes ikke Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Hvis de har forsterket, så sier det vel seg selv at utfordringen er større enn de få tlf de sa det dreide seg om. (ja, hvis, for vi har ikke fått konstantert det - å dette er et diskusjonsforum, så om/hvis er helt greit å diskutere - det også) Positivt at de vil bytte de som blir bøyd - men kvalitetsstemplet deres er nok uansett borte etter så mange flauser de har hatt. De er på linje med resten pr idag. 'Problem og problem' fru blom. Å forsterke pga et ikke-problem høres jo litt suspekt ut. Ja, da mener jeg det er bedre å være ærlig med at det var et problem. Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Hvis de har forsterket, så sier det vel seg selv at utfordringen er større enn de få tlf de sa det dreide seg om. (ja, hvis, for vi har ikke fått konstantert det - å dette er et diskusjonsforum, så om/hvis er helt greit å diskutere - det også) Positivt at de vil bytte de som blir bøyd - men kvalitetsstemplet deres er nok uansett borte etter så mange flauser de har hatt. De er på linje med resten pr idag. 'Problem og problem' fru blom. Å forsterke pga et ikke-problem høres jo litt suspekt ut. Ja, da mener jeg det er bedre å være ærlig med at det var et problem. Var en tur på Expert Tiller i går og tafset på iPhone 6 plus... tok ett godt grep på den i bøyegrep og tok skikkelig godt i (turte ikke ta i mer) uten at det var antydning til at den skulle gi etter. Etter alt tull jeg har hør om i6+ så var jeg sikker på at kraften jeg brukte under denne lille testen ville den ihvertfall gi tegn på å gi etter. At den bøyes i bukselomma til folk... det skjønner jeg ærlig talt ikke!! Endret 2. november 2014 av Nasciboy Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Igjen så vet vi jo ikke hvorvidt noe har blitt forsterket eller ikke, så dette blir jo en rent hypotetisk diskusjon. Om den er forsterket så vet vi jo heller ingenting om tanken bak, kan det være at Apple har valgt å gjør dette for å forsikre seg om at dette ikke skal bi et problem eller gjør de det fordi de opplever telefonen som for sensitiv per i dag? Dette vet vi jo ikke, så det å konkludere ene eller andre veien blir jo tullete. At Apple skulle gå ut å si at de har forsterket telefonen er jo ren idioti fra en bedrift sitt ståsted, hva i allverden har de å tjene på det? Da vil jo flere av de millionvis av kundene som allerede har iPhone 6 Plus, som er strålende fornøyd og ikke har opplevd noe til dette problemet automatisk bli unødvendig skeptiske og flere vil nok reagere og kreve å få en byttet helt uten grunnlag. Du ser jo ikke produsenter gå ut å annonsere Rev 2 og Rev 3 av eksisterende produkter, og det er jo god grunn til det. Om den så er forsterket på grunn av det ene eller andre grunnlaget så forstår jeg godt hvorfor Apple ikke nødvendigvis går ut med denne informasjonen, og heller bare bytter de enhetene som det blir et problem med fortløpende. Apple har vel heller aldri hatt et stempel for å ha høyere kvalitet enn de fleste andre? De har et stempel for å levere gjennomførte og bunnsolide produkter fra A til Å som gir veldig god kvalitetfølelse og ofte innehar flott design. Ser ikke helt hvordan denne situasjonen eventuelt skulle forandre på den? Det er jo ikke første gang i historien at Apple, som alle andre produsenter har hatt produksjonutfordringer. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Apple har vel heller aldri hatt et stempel for å ha høyere kvalitet enn de fleste andre? De har et stempel for å levere gjennomførte og bunnsolide produkter fra A til Å som gir veldig god kvalitetfølelse og ofte innehar flott design. Ohh ja, det var følelsen og ikke reell kvalitet nei - beklager. De 'har hatt'(ikke har) stempel for å levere bunnsolid og gjennomførte produkter. Sist på iOS, før har man kart osv ... Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Ohh ja, det var følelsen og ikke reell kvalitet nei - beklager.De 'har hatt'(ikke har) stempel for å levere bunnsolid og gjennomførte produkter. Sist på iOS, før har man kart osv ... Forstår ikke hva du har "bunnsolid" fra... er det bare en egenskap du legger til fordi du synes det er så moro å ta vekk. Har selv ikke opplevd at Apple leverer fysisk mer solide produkt for pengene enn konkurrentene, heller motsatt! Det jeg opplever Apple som er.. - de skaper ett eget univers der de som trives i det får en god opplevelse, de som ikke trives i det klager på begrensningen - de har etter min og mange andres meninger veldig god design på sine produkt - produktene deres kommuniserer godt med hverandre - produktene er svært populære og derfor enkle å få 3. parts produsert tilbehør til - enelte funskjoner er så gode og blir så populære at de er vanskelige å overse av andre... eks Airplay, Airprint, etc At de lager mer solide produkt enn andre har jeg ikke opplevd og ser heller ikke at det er en generell oppfatning om Apple. Endret 2. november 2014 av Nasciboy 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Var vel jeg som dro inn "bunnsolid" her og det var jo mer rettet mot økosystemet og programvareplattformen, og ikke maskinvaren. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Apple har vel heller aldri hatt et stempel for å ha høyere kvalitet enn de fleste andre? De har et stempel for å levere gjennomførte og bunnsolide produkter fra A til Å som gir veldig god kvalitetfølelse og ofte innehar flott design. Ohh ja, det var følelsen og ikke reell kvalitet nei - beklager. De 'har hatt'(ikke har) stempel for å levere bunnsolid og gjennomførte produkter. Sist på iOS, før har man kart osv ... Her er vel markedet uenig med deg? iPhone selger som aldri før, og brukerne generelt er ekstremt godt fornøyd. Man har da fremdeles kart i iOS, så her fatter jeg ikke hva i allverden du fabler om? Kvalitet kan jo defineres på veldig mange måter, og brukeropplevelsen og følelsen man som sluttbruker sitter igjen med er vel minst like reell som all teori i denne verden. Det kan jo godt være at kvaliteten på Maarud potetgull er bedre enn Kims potetgull, men om jeg syntes Kims smaker bedre så er jo valget åpenbart for meg. Det er jo mange som mener at polykarbonat og plastikk har mange fordeler, men personlig liker jeg ikke følelsen som plastikk gir i hånda derfor velger jeg å vektlegge kvalitetfølelse, dette er vel ikke så fryktelig merkelig å forstå seg på? 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Var vel jeg som dro inn "bunnsolid" her og det var jo mer rettet mot økosystemet og programvareplattformen, og ikke maskinvaren. Ok... den er vel fremdeles bunnsolid etter hva jeg vet og mener. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Her er vel markedet uenig med deg? iPhone selger som aldri før, og brukerne generelt er ekstremt godt fornøyd. Man har da fremdeles kart i iOS, så her fatter jeg ikke hva i allverden du fabler om? Markedet er uenig i hva? Uenig i at apple leverte noe annet enn bunnsolid på siste iOS? (nå har de vel fikset, men om markedet mener at deres problemer med iOS i starten er å betegne som gjennomført og bunnsolid, får vel ev stå for deres kappe - det sier vel i så fall mer om de) Du vet hva jeg snakker om på kart, nå gjør du deg bare uviten - bunnsolid og gjennomført kan man vel neppe kalle deres forsøk. (brukerne var ikke fornøyd nei) Endret 2. november 2014 av KarpeSkrotum 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Du står da helt fritt til å legge inn hvilken karttjeneste du selv vil via AppStore? Så her dummer du ned diskusjonen til tusen, om vi per i dag kun skal vurdere plattformene basert på applikasjonene som følger med stock så har vi jo en helt annen diskusjon foran oss. Jeg valgt bevisst å ignorere det du siktet til da det ikke har mye til relevans for diskusjonen, ettersom du står fritt til å legge inn nøyaktig den karttjenesten du vil via AppStore. Går vi i sømmene så vil finne negative ting med alle plattformer, poenget er at iPhone selger i bøtter og spann og kundetilfredsheten er skyhøy. Dette er realiteten enten du liker den eller ikke. Du kan dra frem så mange enkelttilfeller du måtte ønske. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Du står da helt fritt til å legge inn hvilken karttjeneste du selv vil via AppStore? Så her dummer du ned diskusjonen til tusen, om vi per i dag kun skal vurdere plattformene basert på applikasjonene som følger med stock så har vi jo en helt annen diskusjon foran oss. Jeg valgt bevisst å ignorere det du siktet til da det ikke har mye til relevans for diskusjonen, ettersom du står fritt til å legge inn nøyaktig den karttjenesten du vil via AppStore. Dummer jeg ned? Jeg minner om hva du sa (som også viser relevansen) De har et stempel for å levere gjennomførte og bunnsolide produkter fra A til Å som gir veldig god kvalitetfølelse og ofte innehar flott design. Når de da leverer siste iOS med såpass mange utfordringer, samt kart-tjenesten. Det var eksempler for å vise deg at det du sier ikke stemmer helt med virkeligheten og at de 'har hatt' (ikke har) dette stempelet. Mener du virkelig dette er bunnsolid og gjennomført? Går vi i sømmene så vil finne negative ting med alle plattformer, poenget er at iPhone selger i bøtter og spann og kundetilfredsheten er skyhøy. Dette er realiteten enten du liker den eller ikke. Du kan dra frem så mange enkelttilfeller du måtte ønske. Selvfølgelig har alle negative ting. (foruten iPhone i starten, da knuste de alle andre) - Men det var også poenget mitt. De hadde, de har ikke lengre "bunnsolid og gjennomførte produkter" - Desverre egentlig, for kvaliteten på det de leverer har sunket fra å være bunnsolid og gjennomført, til å være lik alle andre. Så slik det var - "det bare virker" er ett tilbakelagt kapittel Edit: Forøvrig kunne man vel ikke legge inn google maps når de leverte sin egen kart tjeneste heller fra AppStore - hvis jeg husker rett. Endret 2. november 2014 av KarpeSkrotum 1 Lenke til kommentar
newnick Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Nei nå gjetter du bare og bruker usikre kilder som dokumentasjon. Og det vet du.Du bruker jo ikke kilder en gang?Kilder på at han gjetter? Vel, se ett innlegg lengre opp. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Nei nå gjetter du bare og bruker usikre kilder som dokumentasjon. Og det vet du.Du bruker jo ikke kilder en gang? Kilder på at han gjetter? Vel, se ett innlegg lengre opp. Neida, jeg tenkte på dine egne påstander tidligere i tråden. 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Var en tur på Expert Tiller i går og tafset på iPhone 6 plus... tok ett godt grep på den i bøyegrep og tok skikkelig godt i (turte ikke ta i mer) uten at det var antydning til at den skulle gi etter. Føler du ikke skam når du går inn i en butikk og prøver å ødelegge et utstillingsprodukt med vilje? 1 Lenke til kommentar
newnick Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Nei nå gjetter du bare og bruker usikre kilder som dokumentasjon. Og det vet du.Du bruker jo ikke kilder en gang?Kilder på at han gjetter? Vel, se ett innlegg lengre opp.Neida, jeg tenkte på dine egne påstander tidligere i tråden.Hvilke påstander? De jeg sa florerer på Twitter med dokumentasjon i hytt og pine. Søk selv, så finnet du. Tips #bendgate Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Hvilke påstander? De jeg sa florerer på Twitter med dokumentasjon i hytt og pine. Søk selv, så finnet du. Tips #bendgateHehe, så du kritiserer usikre kilder og så bruker du selv twitter? Lenke til kommentar
newnick Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Det er bedre å søke opp fakta selv enn å gjemme seg bak kilder som overhode ikke er troverdige. Eller? Er du fornøyd uansett hvilke kilder man linker til? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Men da kan jo du komme med troverdige kilder som slår bena bort under de jeg og andre linker til, verre er det jo ikke. Det holder ikke å simpelthen avfeie dem uten å kunne vise til noe. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Men da kan jo du komme med troverdige kilder som slår bena bort under de jeg og andre linker til, verre er det jo ikke. Det holder ikke å simpelthen avfeie dem uten å kunne vise til noe. Joda det gjør det. Og hvis du søker #bendgate på twitter så får du all den infoen du måtte ønske deg. Men, kan være lurt å sjekke troverdigheten der og, før man konkluderer. Jeg vet at ip6plus har et svakt punkt der den bøyer seg. Det har jeg sett mange eksempler på, også fra meget troverdige nettsteder. Jeg vet at Apple svartelistet de i etterkant. Jeg håper virkelig at Apple har fikset dette. Men akkurat der er kildene ikke troverdige nok til at jeg har konkludert. Men hvis dette stemmer, så har Apple mistet siste snev av troverdighet. Du også, for den saks skyld. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Joda det gjør det. Og hvis du søker #bendgate på twitter så får du all den infoen du måtte ønske deg. Men, kan være lurt å sjekke troverdigheten der og, før man konkluderer. Jeg vet at ip6plus har et svakt punkt der den bøyer seg. Det har jeg sett mange eksempler på, også fra meget troverdige nettsteder.IGJEN kommer du med påstander uten noe kilde. Twitter er ingen troverdig kilde. Det amerikanske forbrukerrådet har konkludert med at den ikke bøyer mer enn andre telefoner i en vitenskapelig test hvor de har påført trykk som de har mål i kg sammenlignet med andre telefoner. Jeg vil si at det er en troverdig kilde. Det at du viser til twitter og bare slenger ut "meget troverdige nettsteder" som en generell kommentar uten å vise til disse påståtte troverdige nettstedene gjør jo at nettopp du mister all troverdighet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå