HKS Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Vi vet allerede at apple har et tungt propaganda apparat, så å poste linker fra dedikerte apple nettsteder er vel ikke med å overbevise noen som helst andre enn den aller ivrigste fan skaren..?Greit hvis vi kan avvise all informasjon fra "dedikerte Android nettsider" også... PS! 9to5Google er en del av samme side som 9to5Mac... Lenke til kommentar
newnick Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Slike nettsteder er vel ikke kjent for objektive meninger, så det er vel like greit å sløyfe slike når man skal dokumentere sine synspunkter? Har aldri sett androidbrukere linke til dedikerte androidsamfunn når de skal argumentere i tråder som omhandler kritikk mot telefonene. Er vel heller mer akseptert at man av og til får produkter med svakheter fra noen produsenter. I en appletråd er det overhodet ikke aksept for den minste kritikk. Reflekter litt over det. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Bendgate fix debunked: http://9to5mac.com/2014/10/31/iphone-6-plus-silent-update-weight-difference/ Vi vet allerede at apple har et tungt propaganda apparat, så å poste linker fra dedikerte apple nettsteder er vel ikke med å overbevise noen som helst andre enn den aller ivrigste fan skaren..? Jeg har iallefall fulgt litt med på bendgate på twitter, og det er ikke tvil om at telefonen har et svakt punkt. Håper virkelig apple fikser dette, noe enkelte rapporter tyder på... Gjør vi? Lenke til kommentar
newnick Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Bendgate fix debunked: http://9to5mac.com/2014/10/31/iphone-6-plus-silent-update-weight-difference/ Vi vet allerede at apple har et tungt propaganda apparat, så å poste linker fra dedikerte apple nettsteder er vel ikke med å overbevise noen som helst andre enn den aller ivrigste fan skaren..?Jeg har iallefall fulgt litt med på bendgate på twitter, og det er ikke tvil om at telefonen har et svakt punkt. Håper virkelig apple fikser dette, noe enkelte rapporter tyder på... Gjør vi? Tja, vi vet det, om du vet det, vet ikke vi... ? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Tja, vi vet det, om du vet det, vet ikke vi... Siden dette visstnok er allmennkunnskap så har du da ingen problemer med å vise til litt kilder for påstanden din? Lenke til kommentar
newnick Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Tja, vi vet det, om du vet det, vet ikke vi... Siden dette visstnok er allmennkunnskap så har du da ingen problemer med å vise til litt kilder for påstanden din? Enkelt. Les litt rundt å prøv å være litt kritisk til det du leser. F.eks det tyske nettstedet som bøyde ip6plus og fikk telefon fra Apple neste dag om at de var bannlyst i all fremtid. Slikt er en del av et mektig propaganda apparat. De ikke bare driver tunge reklamekampanjer men sprer også frykt blant de "vantro" som ikke gjør slik Apple bestemmer. Har apple bestemt at det ikke er et problem, ja da bør du jaggu spre budskapet videre, eller stå ute i kulden. Det som slår meg er hvor lett det er å "hjernevaske" tilsynelatende oppegående folk... 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Reklameutgiftene til Apple er nok bare småpenger i forhold til en viss annen produsent. Denne produsenten har også varslet om kraftig reduksjon i inntektene, så det spørs om de kan opprettholde samme reklamebudsjettet. Var ikke det på 14 milliarder dollar? Hva var Apple sitt på? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Husker du ikke det eller gidder du ikke Google det? Og hvorfor sier du ikke hvem du mener i stedet for "en viss" osv? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Samsung og merkelig nok Microsoft. Det står litt om det her: http://m.tuaw.com/2013/11/04/apples-advertising-budget-dwarfed-by-microsoft-and-samsung/ Lenke til kommentar
newnick Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Apple har to telefoner, et par pc-er og ett par nettbrett. Samsung har alt innen elektronikk. Selvfølgelig har de et større budsjett, det klarer tilogmed du å forstå, men de driver ikke med utpressing mot de som ikke hyller produktene deres... Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Det er flere tilfeller som dette der kunder som opplever feil med produktene deres må signere en NDA hvis de reklamerer på f.eks et batteri som tar fyr: http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4532397,00.html De har et enormt markedsføringsbudsjett, men mobildivisjonen deres svelger nok unna brorparten av det. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Nei nå gjetter du bare og bruker usikre kilder som dokumentasjon. Og det vet du. 2 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Kilder som er sikre nok for deg eksisterer nok ikke er jeg redd, men du kan jo lese litt her: http://www.patentlyapple.com/patently-apple/2013/10/a-historical-list-of-samsungs-trickster-ways-surfaces-on-cnn.html Samsung er ikke akkurat et realt firma, det har de vist ganske klart, men dette er ikke riktig tråd for dette, så vi stopper her. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Kilder som er sikre nok for deg eksisterer nok ikke er jeg redd ... Du er nok redd for å se i speil også da Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Hvis du ikke gidder å lese Apple-relaterte informasjon, hvorfor henger du rundt i Apple-tråder i det hele tatt? Bare for å trolle og lage kvalme? Endret 2. november 2014 av PL610 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Det er jo skremmende hvor mye tid og energi enkelte bruker på ting de i grunn elsker å hate, men ikke bryr seg om.. Endret 2. november 2014 av Mala 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Nei nå gjetter du bare og bruker usikre kilder som dokumentasjon. Og det vet du.Du bruker jo ikke kilder en gang? 3 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Du må forstå at det settes forskjellige krav til kildekritikk og kildehenvisning avhengig av hvilken bruker du er, og hvilken sak du argumenterer for. Når det er sagt så er jeg helt enig at OM det viser seg at bøying blir et reelt problem med iPhone 6 Plus så må Apple stå til ansvar for dette. Men enn så lenge så ser det ikke ut til å være en reell problemstilling? Jeg kjenner flere med iPhone 6 Plus og ingen har bøyd seg av "normal bruk"? Min har så definitivt ikke bøyd seg. Og i all den tid Apple faktisk påstår at de vil bytte telefonen din om den skulle vise seg å bli bøyd av normal bruk så ser jeg på det som en ikke-sak, inntil det motsatte er bevist. Det blir forferdelig mye synsing fra enkelte her, som tydeligvis elsker å blåse ting ut av proporsjoner og skape leven og kvalme ut av ingenting. Er vel ingen som nekter for at en telefon som bøyer seg av å ligge i bokselomma er rævdårlig? Poenget er vel det er svært lite som tyder på at dette er et reelt problem og utfordring med iPhone 6 Plus så det å late som og legge opp til at det er et problem og skape en fiktiv diskusjon og virkelighet rundt det blir jo idiotisk. Dette blir jo like idiotisk som når man har enkelttilfeller hvor et mobilbatteri svulmer opp og "eksploderer", dette skjer jo i ytterst få tilfeller. Man går jo ikke da rundt og later som og legger opp til at dette er et reelt problem med alle telefoner som har samme type batteri som det ene tilfellet hvor batteriet eksploderte, det faller jo på sin egen urimelighet. Apple har solgt millioner på millioner av telefoner, og det virker å være forsvinnende få som opplever problemer så hvor reelt er egentlig problemet? Og om Apple faktisk bytter telefonen om den viser å bøye seg, er det da et problem i det hele tatt? 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Er vel ingen som nekter for at en telefon som bøyer seg av å ligge i bokselomma er rævdårlig? Poenget er vel det er svært lite som tyder på at dette er et reelt problem og utfordring med iPhone 6 Plus så det å late som og legge opp til at det er et problem og skape en fiktiv diskusjon og virkelighet rundt det blir jo idiotisk. Jeg er litt i tvil iom at det ser ut som de har endret telefonen i etterkant av 'stormen'. Pr idag iom at man får byttet, så er det vel ikke et problem, men før de endret så tror jeg det var et problem - større enn hva de vil innrømme. Er det noe vi vet, så er det typisk Apple å kneble at fakta i negativ retning skal få komme ut. Men som sagt, utfordringen ser ut til å være rettet, så ... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Men igjen så blir det jo fryktelig mye synsing? Det blir mye hvis-om-atte, dersom-atte når vi skal begynne å spekulere i hvorvidt Apple har forsterker det svakeste punktet på iPhone 6 Plus eller ikke, inntil nettsider som iFixit eller andre som tross alt har demontert en iPhone 6 Plus kan få tak i og demontere en av de nye og finne konkrete bevis på at det faktisk foreligger en forskjell så blir det jo bare påstand mot påstand, og det holder jo ikke vann. Og har det egentlig noe å si? Om Apple har valgt å gå inn å forsterke dette leddet, hva så? Om brukere vil få byttet sin iPhone 6 Plus om bøying blir et reelt problem for dem, da er vel dette fremdeles en ikke-sak for meg som forbruker? Det at jeg eventuelt får byttet min bøyde iPhone 6 Plus med en forsterket utgave må vel sies å være en positiv ting? Eller mener du at problemet er at Apple kanskje har forsterket telefonen bak lukkede dører? Er problemet det at du mener de burde gjort dette i en litt mer åpen dialog, gått ut å sagt at "Hey! Vi ønsker å forsterkere konstruksjonen på iPhone 6 Plus, så alle enheter produsert etter 18. Oktober 2014 vil ha et forsterket ledd ved volumknappene"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå