leifeinar Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Artig å se hvor 6 plus ved siden av Lg G3 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Var og kjente på en 6+ i dag på en elkjøp ekspress. Liker virkelige ikke designet. Får ikke kvalitetsfølelsen jeg forventer fra en så dyr enhet. Det har en del med hvor stor telefonen er ift skjermen, samt selve kroppsdesignet med de runde kantene og den relativt glatte baksiden. Nei, jeg tror absolutt det er en god starttelefon for Apples småskritt inn i stormarkedet, men etter det jeg har lest trenger de å tilpasse softwaren bedre for stor skjerm, og potensielt legge inn litt mer features som tar nytte av skjerm på den størrelsen. Kanskje 7+ blir hakket mer interessant? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Var og kjente på en 6+ i dag på en elkjøp ekspress. Liker virkelige ikke designet. Får ikke kvalitetsfølelsen jeg forventer fra en så dyr enhet. Det har en del med hvor stor telefonen er ift skjermen, samt selve kroppsdesignet med de runde kantene og den relativt glatte baksiden. Nei, jeg tror absolutt det er en god starttelefon for Apples småskritt inn i stormarkedet, men etter det jeg har lest trenger de å tilpasse softwaren bedre for stor skjerm, og potensielt legge inn litt mer features som tar nytte av skjerm på den størrelsen. Kanskje 7+ blir hakket mer interessant? Spør du meg så syntes jeg at ingen av kjempetelefonene har unik software som utnytter den store skjermen. Er stort sett bare litt forvokste utgaver av vanlige apps. Stylus-opplegget til Note syntes jeg personlig er en gimmick som glemte å dø sammen med de gamle Windows Mobile-telefonene. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Det er jo en mening. Er ikke enig, men det er jo en ting. Selv syntes jeg absolutt multitaskingen, for eksempel, er grei. Drag/drop også forsåvidt. Og som sagt over liker jeg s-pen-funksjonene. Blandt annet tekstmarkeringen virker veldig kjekk og blir mye brukt for min del. Skjermen blir jo brukt helt fint på stor skjerm i feks hjemmeskjermen, der du får mange flere ting inn. Endret 2. oktober 2014 av Slai Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Spør du meg så syntes jeg at ingen av kjempetelefonene har unik software som utnytter den store skjermen. Er stort sett bare litt forvokste utgaver av vanlige apps. Stylus-opplegget til Note syntes jeg personlig er en gimmick som glemte å dø sammen med de gamle Windows Mobile-telefonene. Fordi du personlig ikke bruker ting så er det en gimmick? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Jeg har en gammel Newton med stylus og den ser ut til å være en nødvendighet på den siden trykkskjermen er så dårlig, eller rettere sagt ufølsom. Men i dag har vi "smarte" berøringsskjermer som er flinke til å gjette seg til hva du mente å trykke på, og det fungerte ganske bra på iPhone 2G til og med. Så vil det si at en medfølgende penn er der istedet for et optimalisert brukergrensesnitt, eller er den der som en tilleggsfunksjon man kan velge å bruke hvis man vil? Uansett er det mange som ser på den som en gimmick, men noen ser også ut til å like den. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Det er såklart tilleggsfunksjonalitet. Den gjør ting en finger ikke kan. En normal syklus ville ikke vært noe særlig å hoppe i taket over nei =) Endret 2. oktober 2014 av Slai Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Jeg har en gammel Newton med stylus og den ser ut til å være en nødvendighet på den siden trykkskjermen er så dårlig, eller rettere sagt ufølsom. Men i dag har vi "smarte" berøringsskjermer som er flinke til å gjette seg til hva du mente å trykke på, og det fungerte ganske bra på iPhone 2G til og med. Så vil det si at en medfølgende penn er der istedet for et optimalisert brukergrensesnitt, eller er den der som en tilleggsfunksjon man kan velge å bruke hvis man vil? Uansett er det mange som ser på den som en gimmick, men noen ser også ut til å like den. Så lenge mange liker pennen så er det vel strengt tatt ikke en gimmick, det er vel ganske klart! Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Nja, noen liker ting som andre ser på som gimmick, så det er ikke så klart heller Lenke til kommentar
Slai Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Nei ikke fordi noen liker det. Men fordi det er en god funksjon. Det blir litt som å si at notificationbar er et gimmick fordi enkelte ikke syntes noe om det. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Har den funksjoner som rettferdiggjør en stylus er det antagelig ikke en gimmick, men helst burde slike ting kunne løses uten bruk at stylus. F.eks velge tekst kan man fint få til uten, selv på en 3,5" skjerm. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Absolutt, jeg kan også se notifications på andre måter enn notificationdrawer, samt skru av og på wifi i settings, osv. Men jeg vil absolutt si det er enklere med notificationdraweren. Stylusen gjør det bare enklere. Og ja, den har funksjoner du rett og slett ikke får med en finger. Som du sier kan jeg fint markere tekst med fingeren. Det er mer stress, dog. Du må som regel holde fingeren nede på en tekst, og så justere lengden på det du skal justere, og thats it. Med pennen bruker du den som en PCmus; hover over der du skal starte, trykk knappen, merk teksten, og om du vil merke mer tekst lengre ned i samme tekst gjør du det bare igjen. Likt? Joda det er likt. Men ikke like effektivt eller presist, samt at du ikke kan merke flere deler av tekst i samme prosess, kun den ene sammenhengende delen. Det er sånne småting som gjør det. Ikke at den kan trykke på linker eller bla i menyer. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Bendgate update: http://www.vg.no/forbruker/apple/har-apple-fikset-bendgate-i-all-stillhet/a/23326599/ Så da har altså apple fikset den nye telefonen som "ikke lot seg bøye", helt uten å informere alle de som ble lurt trill rundt av propaganda apparatet til apple... Noen har virkelig trådd mitt ut i salaten nå. Alle nettstedene som frikjente apple må nå sitte med en skikkelig flau smak i munnen. Vel, da kan man vel frikjenne amobil, som hverken dømte eller frikjente apple. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Bendgate update: http://www.vg.no/forbruker/apple/har-apple-fikset-bendgate-i-all-stillhet/a/23326599/ Så da har altså apple fikset den nye telefonen som "ikke lot seg bøye", helt uten å informere alle de som ble lurt trill rundt av propaganda apparatet til apple... Noen har virkelig trådd mitt ut i salaten nå. Alle nettstedene som frikjente apple må nå sitte med en skikkelig flau smak i munnen. Vel, da kan man vel frikjenne amobil, som hverken dømte eller frikjente apple. Hvorfor det? Frikjennelsen du sikter til er jo bevist ved bruk av vekter og sammenligninger med andre telefoner. At de nå gjør den enda bedre forandrer da ikke noen av de tidligere testene? Utrolig at du klarer å vri dette til noe negativt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Er jo kjempe greier dette for de som kjøper brødfjøla nå og i ettertid, og samtidig kjører slim-fit buksene ut hverdagen Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Bendgate update: http://www.vg.no/forbruker/apple/har-apple-fikset-bendgate-i-all-stillhet/a/23326599/ Så da har altså apple fikset den nye telefonen som "ikke lot seg bøye", helt uten å informere alle de som ble lurt trill rundt av propaganda apparatet til apple... Noen har virkelig trådd mitt ut i salaten nå. Alle nettstedene som frikjente apple må nå sitte med en skikkelig flau smak i munnen. Vel, da kan man vel frikjenne amobil, som hverken dømte eller frikjente apple. Kom deg nå ned fra pidestallen.. Apple har dokumentert hvor mye den opprinnelige modellen tåler og dette har blitt verifisert fra flere holdt, det at de eventuelt kommer med en forsterket modell forandrer vel egentlig ikke på noe som helst? Apple har jo også sagt at alle som opplever problem med at den bøyer seg i lomma vil få sin byttet, så hva er egentlig problemet her? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Moderatormelding Innlegg har blitt slettet. Hold dere til saken! Forsøk på flamebait eller lignende er vi ikke spesielt glade i. Reaksjoner på moderatorhandlinger tas med undertegnede på PM eller i vårt tilbakemeldingsforum. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Bendgate update: http://www.vg.no/forbruker/apple/har-apple-fikset-bendgate-i-all-stillhet/a/23326599/ Så da har altså apple fikset den nye telefonen som "ikke lot seg bøye", helt uten å informere alle de som ble lurt trill rundt av propaganda apparatet til apple... Noen har virkelig trådd mitt ut i salaten nå. Alle nettstedene som frikjente apple må nå sitte med en skikkelig flau smak i munnen. Vel, da kan man vel frikjenne amobil, som hverken dømte eller frikjente apple. Kom deg nå ned fra pidestallen.. Apple har dokumentert hvor mye den opprinnelige modellen tåler og dette har blitt verifisert fra flere holdt, det at de eventuelt kommer med en forsterket modell forandrer vel egentlig ikke på noe som helst? Apple har jo også sagt at alle som opplever problem med at den bøyer seg i lomma vil få sin byttet, så hva er egentlig problemet her? Hva har egentlig Apple dokumentert? Hvis du sikter til den kanadiske videoen der den ble testet sammen med andre telefoner, så er denne videoen og testmetoden blitt sterkt kritisert da den ikke tester ip6+ på det punktet som er blitt rapportert som en svakhet. Forsterkningen som nå er på plass er nettopp på dette punktet. Så tror det er andre her som bør ta seg en tur ned fra sin pidestall... Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Bendgate fix debunked: http://9to5mac.com/2014/10/31/iphone-6-plus-silent-update-weight-difference/ Lenke til kommentar
newnick Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Bendgate fix debunked: http://9to5mac.com/2014/10/31/iphone-6-plus-silent-update-weight-difference/ Vi vet allerede at apple har et tungt propaganda apparat, så å poste linker fra dedikerte apple nettsteder er vel ikke med å overbevise noen som helst andre enn den aller ivrigste fan skaren..? Jeg har iallefall fulgt litt med på bendgate på twitter, og det er ikke tvil om at telefonen har et svakt punkt. Håper virkelig apple fikser dette, noe enkelte rapporter tyder på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå