meg0709 Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Tja, Samsung har jo fått endel kritikk for unødvendige funksjoner i telefonene sine, men det gjelder også smart tv-er og andre duppeditter. Det ligger tilsynelatende lite arbeid bak funksjonene og mange av de brukes derfor sjelden eller aldri. Et flott eksempel er jo pulsmåleren de tok i bruk og plasseringen av denne. Men det tar seg jo flott ut på spec-listen Syntes ikke det var et så flott eksempel nå som pulsmåleren faktisk har en god funksjon; utløser for frontkameraet =p . Jo de har absolutt ting som er ubrukelige, som feks å scrolle med øynene. Men de har mye som er dritbra og. Så det blir litt at man får en bøtte greier hvor halvparten er "meh" og halvparten er nice. Men hvilke andre produsenter legger til så mye dall du mener er tull? Du nevnte flere. LG er jo en som liker å komme med mye dill som f.eks 3D, men det kan godt hende Samsung er verstingen i "spec-racet". Så har vi jo diverser noname produsenter i Kina som legger til diverse ting som projektor, laserpeker osv. Men godt poeng med "øyescrollingen" det hadde jeg glemt, de hadde vel en funksjon som stoppet videoen hvis du så vekk også? Amazon hadde "tilt to scroll", eller hva den nå het som var tilnærmet ubrukelig i praksis. Jeg regner med at du er den typen hykler som kaller andre hyklere. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Nei, dere får kose dere med en telefon som er prist en halv gang for høyt, med dårlig byggekvalitet, gammelt hardware og et 8-10 år gammelt design. Har kjøpt meg note 4 som kommer løpe sirkler rundt ayphøn telefoner :0) Poenget her er vel nettopp at alle analyser av maskinvaren tilsier at iPhone 6 og 6 Plus IKKE har gammel maskinvare, og at designet er 8-10 år gammelt faller jo på sin egen urimelighet. Det er helt greit at du kanskje ikke liker designet, smaken er jo som baken osv.. Men å påstå at den er 8-10 år gammel blir bare flåsete fra din side. GSMArena har jo allerede analysert ytelsen og satt den opp imot Galaxy Note Edge på enkelte områder og konkludert med at iPhone 6 og 6 Plus er fult på høyde, og i flere tilfeller faktisk raskere. Og Galaxy Note Edge har nøyaktig samme maskinvare som Galaxy Note 4. De avventer jo en endelig konklusjon inntil de har et endelig "lanseringseksemplar" av Galaxy Note Edge / Note 4 men inntil videre så er det svært lite som tyder på at Galaxy Note 4 vil løpe sirkler rundt iPhone 6 og 6 Plus i det hele tatt. Du må huske at Qualcomm-Snapdragon 801 som benyttes i 99% av alle toppmodeller av Androidtelefoner, og Qualcomm-Snapdragon 805 som kommer i Galaxy Note 4 og Note Edge alle er basert på ARMv7 design, mens Apple A7 som benyttes i iPhone 5S og Apple A8 som benyttes i Apple A8 er begge basert på ARMv8 som gir langt høyere ytelseseffekt per kjerne og høyere ytelse per klokkesyklus / frekvens. Er det noe som er "gammelt" med maskinvaren her så er vel strengtatt Qualcomm-Snapdragon 801 og 805 om vi skal være veldig tekniske. Det er så definitivt ingenting "gammelt" med Apple A8 som du finner i iPhone 6 og 6 Plus som benytter en revidert og optimalisert Apple Cyclone arkitektur basert på ARMv8 og siste generasjon grafikkbrikke fra PowerVR som stortsett alltid har hatt bedre ytelse sammenlignet med Adreno grafikkbrikken som leveres med Qualcomm-Snapdragon. Men for all del, du kan jo alltids dikte opp din egen virkelighet og du lever sikkert fint i den Så får du ta å huske at Iphone 6+ er nesten 3000 kr mer enn en Note 4. Hvor går de pengene til? Iphone er, har vært og vil alltid bli et dårlig overpriset kjøp. Jøss, koster note 4 rundt 3500? Det var da særdeles billig! Ayphøn 6+ koster jevnt over 8500. Do the math. Først så kan du vel lære deg å skrive før du skal irettesette andre? Og for det andre så starter en iPhone 6 Plus fra 6690kr, det er temmelig langt unna 8500kr og Galaxy Note 4 starter fra 6500kr.. Det står i sterk kontrast til din prisdifferanse på 3500kr. Dessuten så vil pris alltid være subjektivt, hva som du ser på som dyrt og overpriset er ikke nødvendigvis spesielt dyrt for nestemann. At iPhone 6 Plus er i det øvre prissikte er det ingen tvil om, men hvorvidt dette blir for dyrt eller ikke blir jo opp til hver enkelt å vurdere ut ifra egen økonomi og preferanser. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Så du sammenligner en med en telefon som ble produsert for 2-3 år siden og synes det er en grei sammenligning? Hvis de sa det samme om s5, hadde det vært en grei sammenligning! Så etter 2 år blir noe som er for stort perfekt? Vokser hendene til menneskene? Hvordan kan noe som er for stort for hånda de i løpet av 2 år bli perfekt...? Det er jo åpenbart at The Verge har dummet seg ut her. Forstår ikke hvordan noen kan prøve å bortforklare det uten å være fanboy? For 10 år siden handlet det om å lage mobilteleonen så liten som mulig. Nå handler det om å få de større. Hendene våre har ikke forandret seg, vi har bare andre preferanser. Noe som er naturlig. ! Men at telefonene ble større og større startet for lenger enn 3 år siden. Note var jo flagskipet i trenden med store mobiler. og dette er snakk om generasjon 3 flagskipet for store mobiler.... så plz ikke kom her og si at bare nå som apple lanserer store så er det in..... det blir fanboy unasett hvordan du ser på det. Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Men at telefonene ble større og større startet for lenger enn 3 år siden. Note var jo flagskipet i trenden med store mobiler. og dette er snakk om generasjon 3 flagskipet for store mobiler.... så plz ikke kom her og si at bare nå som apple lanserer store så er det in..... det blir fanboy unasett hvordan du ser på det. Da finnes det nok andre måter å se på det enn du klarer å se... ellers er du rett og slett en "iPhone-hater"!! Er vel ikke så mye å diskutere det da alle som klarer å se litt lengre enn sin egen nesetipp og litt bredere enn igjennom ett sugerør kan faktisk se at du tar feil. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Apple såg vel ett par år for sent at det faktisk et ett stort marked for skjærefjøl telefoner. En liten undervurdering fra deres side muligens, men nå har de altså kommer til bords de også. Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Den er ikke for stor. Men den er ALT for dyr. 7500 for en telefon? Synes det er skammelig amobil kan skrive anbefalt på den! Jeg vet du kan finne den billigere med 16gb, men ffs vi er i 2014 å alle jeg kjenner trenger mer lagringsplass enn 16gb. Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Hm! Artikkelforfatteren skryter av å ha store hender... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Den er ikke for stor. Men den er ALT for dyr. 7500 for en telefon? Synes det er skammelig amobil kan skrive anbefalt på den! Jeg vet du kan finne den billigere med 16gb, men ffs vi er i 2014 å alle jeg kjenner trenger mer lagringsplass enn 16gb. Dette er vel litt av fordelen til Apple, at telefonene koster litt. Mange som kjøper dem bare derfor fordi de vet at den er dyr, og tror den gir status. Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Hvis man først skal kritisere iPhone for høy pris kan dere ikke bruke prisen på billigst utgave ihvertfall... det er jo den som vil bli solgt mest av. Hvis iPhone er så dårlig å dyrt hvorfor må man da hele tiden overdrive de negative sidene? Endret 28. september 2014 av Nasciboy Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Den er ikke for stor. Men den er ALT for dyr. 7500 for en telefon? Synes det er skammelig amobil kan skrive anbefalt på den! Jeg vet du kan finne den billigere med 16gb, men ffs vi er i 2014 å alle jeg kjenner trenger mer lagringsplass enn 16gb. Dette er vel litt av fordelen til Apple, at telefonene koster litt. Mange som kjøper dem bare derfor fordi de vet at den er dyr, og tror den gir status. Problemet med den teorien er at omtrent ALLE konkurrenter ligger på omtrent samme pris som iPhone med minst lagring så jeg ser ikke helt det argumentet... Men for all del... fortsett å bruk fantasien så kanskje dere finner mer "dritt" å kaste mot kanskje det mest vellykkede firma i verden som produserer datamaskiner og teknologiske dingser. Endret 28. september 2014 av Nasciboy 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Det er nok dritt å kaste mot Apple om man ønsker, det er ikke det. Men vi snakker om et av produktene deres her. Selv mener jeg at man velger høyere modeller enn basismodellen fordi basis er 16gb minne, noe som sjelden tilbys for tiden. Er som regel 32gb eller over, pluss sd-kort på mange. Så å sammenligne for eksempel note 4 med den rimeligste 6+ blir smålig feil. 1 Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Utilgivelig tåpelig av Apple å kutte ut 32GB-utgaven. 16 er for mange for lite og 64 koster kunstig mye mer. De burde heller droppet 16GB og latt 32 være den billigste. Det er for de fleste grei menge plass. 2 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 (endret) Enig, men forstår godt at de kuttet 32gb for 64gb, og beholdt 16gb. 64gb er tross alt priset likt 32gb var på forrige modell, de forsøker jo dytte folk opp ved å tilby mer lagring for ca samme man ville gitt for 32gb forrige gang i et marked hvor 16gb har blitt litt snevert for mange. Makes a lot of sense. Endret 29. september 2014 av Slai Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Etter å ha kost meg med min iPhone 6Plus siden fredag kan jeg si: Nei, den er ikke for stor. Den er helt overlegen og batteriet er vel det absolutt beste Apple noensinne har klart å få inn i en iPhone. Her er mine kommentarer til deres minus/trekk på telefonen: Kan bare synkroniseres mot én PC av gangen: Uhm, du SYNCer ikke mot en PC. Du SYNCer mot iCloud Ikke minnekortstøtte: Kjøp Telefon med større kapasitet. 128GB bør da være nok? Proprietær kabel: Kabelen er helt genial og kan brukes begge veier. Hvor er ikke det genialt? Nå kommer USB standarden haltene etter å vil gi ett ligenende produkt. Så det beviser enkelt at Apple var geniale på akkurat denne kabelen. Usikkerhet rundt byggekvalitet for iPhone 6 Plus: Som med alt annet.. Det sies i skrivende stund at 9 stk av 10 millioner solgte enheter har opplevd å få bøyd telefonen. Resterende er tester for å bøye telefonen. Uansett må jo dette være ett pluss. Om en iPhone kjøpt i Norge bøyer seg om 2år. Så skal du få en splitter ny telefon innenfor garantien. 1 Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Her er 10 negative trekk (inkludert de dere nevnte): -- Kan bare synkroniseres via iTunes iCloud for det meste. iTunes for lyd og video. Enkelt -- Ikke minnekortstøtte Kjøp en Telefon med plassen du trenger. Er ikke 128GB nok? På en TELEFON? -- Proprietær kabel Genial kabel, som du snart vil se kommer USB standarden ut med en lignende kabel selv -- Svært dårlig byggekvalitet Gjenstår å se -- Ikke fullverdig Bluetooth Funker fjell for meg og har aldri opplevd problemer med det -- Ikke trådløs lading Uhm, jeg har kabel. Trådløs lading er i dag helt på begynner stadiget. Du må legge telefonen på en plate, som er koblet til en kabel å så i veggen. Når du går inn døra hjemme og telefonen lader i lomma trådløst, ja, da kan du evt gi trekk for det. -- Bare 1,2 Megapiksel frontkamera Who cares. -- Kamera som stikker ut Kjøp telefonen så vil du se at det er ikke noe problem. Det er meeget få MM det her er snakk om -- Får lett riper på deksel Ta vare på telefonen din. Solgte min iPhone 5, 2år gammel, uten riper eller andre skader. -- Latterlig høy pris: 8500! Kjøp Samsung å slutt å syt om du ikke har råd til highend produkt 2 Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 The fanboy is strong in this one. Liker produkter som fungerer rett ut av esken. Som har en god APPstore. Som jeg kan ha i 2år å selge for over 50% av nypris. Argumentene er mange. Jeg er ingen Apple fanboy, men ja. iPhone fanboy må du gjerne kalle meg. Her i huset er det iPhones og iPads, men jeg foretrekker PC til alt annet. HTPC, GutteromsPC, Laptop (jobb), Arbeidsstasjon og laptop (til overs). Godt det er fanboys for alle produkter Om alle hadde likt det samme hadde utviklingen stoppet opp. Har selv lånt en Samsung telefon for noen år siden da jeg gikk fra iPhone 4S til 5. Makan til tungvindte løsninger har jeg ikke vært borte i. Dårlig utvalg av APPer, og Widgeter syns jeg er noe oppskrytt. Skjermen var også meget upresis. Det eneste jeg faktist likte med telefonen var at den hadde stor skjerm, og at batteriet var veldig bra. Samsung vinner alltid på batteri Men for min del taper de på alle andre områder WP er ett langt bedre alternativ tbh Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Er vi fortsatt ikke ferdighet denne bending-saken? Apple har jo nå uttalt at de i løpet av tiden telefonen har vært i salg så har de fått inn hele 9(!) henveendelser om en bøyd i6+. Sykt, I know... Also, det er modellen med mest lagring som koster 8500. Telefonen starter på 6690, som er et par hundrelapper over det Note 4 ser ut til å havne på. Slutt å forsvare prisen til iPhone 6,Selv om Note 4 havner på rundt 6500kr er det fortsatt mer du får enn den billigste iPhonen,32gb intern minne pluss den kan utvides med 128gb.Vet ikke hvor mye koster en 128gb minnekort men tror du får den for under tusenlappen som er fortsatt langt under prisen til 64gb iPhone 6+. Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Det er nok dritt å kaste mot Apple om man ønsker, det er ikke det. Men vi snakker om et av produktene deres her. Selv mener jeg at man velger høyere modeller enn basismodellen fordi basis er 16gb minne, noe som sjelden tilbys for tiden. Er som regel 32gb eller over, pluss sd-kort på mange. Så å sammenligne for eksempel note 4 med den rimeligste 6+ blir smålig feil. Hvorfor finner dere ikke noe skikkelig da? Jeg sier ikke at hverken iPhone eller Apple produkter er perfekte... de har også minuser og negative sider som produkt fra alle andre produsenter. Problemet er likevel at det meste dritslengingen jeg ser er fantasiting eller hakk i plata. Når det er sagt... er det sjelden 16 GB versjon tilbys???? Enda mer fantasi... var vel 16 GB som absolutt er den mest vanlige telefonen og vil man ha en telefon ved lansering er 16 GB modellen den absolutt mest vanlige. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 (endret) Er vi fortsatt ikke ferdighet denne bending-saken? Apple har jo nå uttalt at de i løpet av tiden telefonen har vært i salg så har de fått inn hele 9(!) henveendelser om en bøyd i6+. Sykt, I know... Also, det er modellen med mest lagring som koster 8500. Telefonen starter på 6690, som er et par hundrelapper over det Note 4 ser ut til å havne på. Slutt å forsvare prisen til iPhone 6,Selv om Note 4 havner på rundt 6500kr er det fortsatt mer du får enn den billigste iPhonen,32gb intern minne pluss den kan utvides med 128gb.Vet ikke hvor mye koster en 128gb minnekort men tror du får den for under tusenlappen som er fortsatt langt under prisen til 64gb iPhone 6+. Jeg har svart på dette tidligere. Linker det bare inn her Er vi fortsatt ikke ferdighet denne bending-saken? Apple har jo nå uttalt at de i løpet av tiden telefonen har vært i salg så har de fått inn hele 9(!) henveendelser om en bøyd i6+. Sykt, I know... Also, det er modellen med mest lagring som koster 8500. Telefonen starter på 6690, som er et par hundrelapper over det Note 4 ser ut til å havne på. 1. Note 4 er spesifikasjonsmessig fullstendig overlegen iPhone. 2. Note 4 er fortsatt langt billigere (40% billigere, for å være helt eksakt): inntil den koster 8500 (eller 8000,-, om vi er generøse og tar den ekstra minneplassen til betraktning), kan du begynne å kritisere oss. Jeg kritiserer ikke Note 4, jeg synes det virker som en fantastisk mobil. Det med prisen var egentlig bare for å opplyse at den faktisk ikke koster 8500 for den billigste utgaven, Note 4 er jo billigere hvis man tar med plass for minnekort og slikt Men som Slai sier så er det ytelse som tilsier om Note 4 er langt overlegen, ikke specs på papir. Hovedpoenget i posten min var egentlig at telefonen har ikke "Svært dårlig byggekvalitetet". Når 9 av 10.000.000 telefoner blir bøyd så er ikke akkurat dette noe å snakke om. Endret 29. september 2014 av Craxmerax Lenke til kommentar
Slai Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 (endret) Det er nok dritt å kaste mot Apple om man ønsker, det er ikke det. Men vi snakker om et av produktene deres her. Selv mener jeg at man velger høyere modeller enn basismodellen fordi basis er 16gb minne, noe som sjelden tilbys for tiden. Er som regel 32gb eller over, pluss sd-kort på mange. Så å sammenligne for eksempel note 4 med den rimeligste 6+ blir smålig feil. Hvorfor finner dere ikke noe skikkelig da? Jeg sier ikke at hverken iPhone eller Apple produkter er perfekte... de har også minuser og negative sider som produkt fra alle andre produsenter. Problemet er likevel at det meste dritslengingen jeg ser er fantasiting eller hakk i plata. Når det er sagt... er det sjelden 16 GB versjon tilbys???? Enda mer fantasi... var vel 16 GB som absolutt er den mest vanlige telefonen og vil man ha en telefon ved lansering er 16 GB modellen den absolutt mest vanlige. Dere? Lasse: hva er det som skjer med deg? "Hvem bryr seg" er litt dårlig argument, og at på en eller annen måte du klarer lire av deg noe så ihuga fanboysk som at note4 ikke er et high end produkt er noe med det tristeste jeg har lest i dag. Innleggene dine hadde vært så mye bedre uten den fanatiske vrien der. Med vare litt moderering hadde det vært knall. Kan ellers nevne at trådløs lading virker helt fjernt teit og ubrukelig til man faktisk bruker det. Hadde det på 920en min, og det var faktisk veldig greit. Om det bør trekkes for det er vel debatable, men... Endret 29. september 2014 av Slai Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå