MrMarbles Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Fordi Elkjøp selger pre-owned iPhone 5 16GB til 4 lapper... Min er 32GB. Mulig jeg må gå ned noen hundrelapper. Det gjenstår å se. Men stort sett har dette gått fint. Solgte min 4S når 5 kom for 4500. Hvor ser du det hen? Uansett... det er forskjell på Elkjøp og deg, ekstra lagring gir minimalt med ekstra verdi på eldre modeller. Hadde aldri hverken gitt 3500 kr for en iPhone 5 eller nesten 5 lapper for en 5S nå som iPhone 6 er i salg. Edit: Etter hva jeg ser koster en NY iPhone 5 4000 kr på Elkjøp. Nei, det er pre-owned, altså det samme som jeg selger. Det er uvesentlig hva DU vil betale, det er markedet som bestemmer. Lenke til kommentar
Populært innlegg RamGuy Skrevet 28. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 28. september 2014 Nei, dere får kose dere med en telefon som er prist en halv gang for høyt, med dårlig byggekvalitet, gammelt hardware og et 8-10 år gammelt design. Har kjøpt meg note 4 som kommer løpe sirkler rundt ayphøn telefoner :0) Poenget her er vel nettopp at alle analyser av maskinvaren tilsier at iPhone 6 og 6 Plus IKKE har gammel maskinvare, og at designet er 8-10 år gammelt faller jo på sin egen urimelighet. Det er helt greit at du kanskje ikke liker designet, smaken er jo som baken osv.. Men å påstå at den er 8-10 år gammel blir bare flåsete fra din side. GSMArena har jo allerede analysert ytelsen og satt den opp imot Galaxy Note Edge på enkelte områder og konkludert med at iPhone 6 og 6 Plus er fult på høyde, og i flere tilfeller faktisk raskere. Og Galaxy Note Edge har nøyaktig samme maskinvare som Galaxy Note 4. De avventer jo en endelig konklusjon inntil de har et endelig "lanseringseksemplar" av Galaxy Note Edge / Note 4 men inntil videre så er det svært lite som tyder på at Galaxy Note 4 vil løpe sirkler rundt iPhone 6 og 6 Plus i det hele tatt. Du må huske at Qualcomm-Snapdragon 801 som benyttes i 99% av alle toppmodeller av Androidtelefoner, og Qualcomm-Snapdragon 805 som kommer i Galaxy Note 4 og Note Edge alle er basert på ARMv7 design, mens Apple A7 som benyttes i iPhone 5S og Apple A8 som benyttes i Apple A8 er begge basert på ARMv8 som gir langt høyere ytelseseffekt per kjerne og høyere ytelse per klokkesyklus / frekvens. Er det noe som er "gammelt" med maskinvaren her så er vel strengtatt Qualcomm-Snapdragon 801 og 805 om vi skal være veldig tekniske. Det er så definitivt ingenting "gammelt" med Apple A8 som du finner i iPhone 6 og 6 Plus som benytter en revidert og optimalisert Apple Cyclone arkitektur basert på ARMv8 og siste generasjon grafikkbrikke fra PowerVR som stortsett alltid har hatt bedre ytelse sammenlignet med Adreno grafikkbrikken som leveres med Qualcomm-Snapdragon. Men for all del, du kan jo alltids dikte opp din egen virkelighet og du lever sikkert fint i den 10 Lenke til kommentar
newnick Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Tja, Samsung har jo fått endel kritikk for unødvendige funksjoner i telefonene sine, men det gjelder også smart tv-er og andre duppeditter. Det ligger tilsynelatende lite arbeid bak funksjonene og mange av de brukes derfor sjelden eller aldri. Et flott eksempel er jo pulsmåleren de tok i bruk og plasseringen av denne. Men det tar seg jo flott ut på spec-listen Jeg har ikke original pulsmåler på min samsung, men jeg lastet ned en app som lar meg bruke kamera bak som pulsmåler. Fungerer overraskende bra på min samsung, og den blir brukt jevnlig. En funksjon jeg setter pris på. Så selv om ikke du ser nytten av det, så er det mange andre som gjør det. Du må nok hoste opp et bedre eksempel enn som så... Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Ville du ikke ha eksempler på f.eks Galaxy S5 da? Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Nei, det er pre-owned, altså det samme som jeg selger. Det er uvesentlig hva DU vil betale, det er markedet som bestemmer. Obs, så ikke det... du har også rett i at det er markedet som bestemmer og jeg har sett markedet ikke kjøper 5S for 4000 kr brukte. Edit: Du kan se her... de aller fleste 5S koster under 4 K og er enda ikke solgt: http://www.finn.no/finn/torget/resultat?keyword=iphone+5 Endret 28. september 2014 av Nasciboy Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Poenget her er vel nettopp at alle analyser av maskinvaren tilsier at iPhone 6 og 6 Plus IKKE har gammel maskinvare, og at designet er 8-10 år gammelt faller jo på sin egen urimelighet. Det er helt greit at du kanskje ikke liker designet, smaken er jo som baken osv.. Men å påstå at den er 8-10 år gammel blir bare flåsete fra din side. GSMArena har jo allerede analysert ytelsen og satt den opp imot Galaxy Note Edge på enkelte områder og konkludert med at iPhone 6 og 6 Plus er fult på høyde, og i flere tilfeller faktisk raskere. Og Galaxy Note Edge har nøyaktig samme maskinvare som Galaxy Note 4. De avventer jo en endelig konklusjon inntil de har et endelig "lanseringseksemplar" av Galaxy Note Edge / Note 4 men inntil videre så er det svært lite som tyder på at Galaxy Note 4 vil løpe sirkler rundt iPhone 6 og 6 Plus i det hele tatt. Du må huske at Qualcomm-Snapdragon 801 som benyttes i 99% av alle toppmodeller av Androidtelefoner, og Qualcomm-Snapdragon 805 som kommer i Galaxy Note 4 og Note Edge alle er basert på ARMv7 design, mens Apple A7 som benyttes i iPhone 5S og Apple A8 som benyttes i Apple A8 er begge basert på ARMv8 som gir langt høyere ytelseseffekt per kjerne og høyere ytelse per klokkesyklus / frekvens. Er det noe som er "gammelt" med maskinvaren her så er vel strengtatt Qualcomm-Snapdragon 801 og 805 om vi skal være veldig tekniske. Det er så definitivt ingenting "gammelt" med Apple A8 som du finner i iPhone 6 og 6 Plus som benytter en revidert og optimalisert Apple Cyclone arkitektur basert på ARMv8 og siste generasjon grafikkbrikke fra PowerVR som stortsett alltid har hatt bedre ytelse sammenlignet med Adreno grafikkbrikken som leveres med Qualcomm-Snapdragon. Men for all del, du kan jo alltids dikte opp din egen virkelighet og du lever sikkert fint i den Fint med noen som faktisk har peiling her... DETTE innlegget må huskes, hmmm... innlegg 191, side 10!! +1 Endret 28. september 2014 av Nasciboy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) 4 lapper? Då bør den jaggu være som ny Det er den. Er en helt ny erstatningsenhet. En splitter ny 5S koster godt under 5 lapper... hva får deg til å tro at du får 4 lapper for en iPhone 5? Fordi Elkjøp selger pre-owned iPhone 5 16GB til 4 lapper... Min er 32GB. Mulig jeg må gå ned noen hundrelapper. Det gjenstår å se. Men stort sett har dette gått fint. Solgte min 4S når 5 kom for 4500. Dersom fanboism/fangirlism er positivt så er det kanskje dette som er så positivt. Skal en oppgradere får man en god pris på sitt brukte/"preowned" eksemplar. Tviler på at en geek noengang vil betale premium for "utrangert" hardware. Sånn sett er det "lurt" å holde seg til epleprodukter. For de som ikke er så smarte blir det til å ha alskens hardware som aldri blir solgt, men gitt bort til familiemdlemmer. Når det er sagt satt det "langt inne" å kjøpe min første Mac. Syntes den var for dyr, men når jeg siklet på diverse Ultrabooks så kostet de jo faktisk like mye eller *mer* enn den MacBook Pro jeg tilslutt kjøpte. Selv om den selvfølgelig hverken har touchskjerm eller det fetste av det fete av innmat. Ooopss... litt of-topic nå.. Endret 28. september 2014 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Tja, Samsung har jo fått endel kritikk for unødvendige funksjoner i telefonene sine, men det gjelder også smart tv-er og andre duppeditter. Det ligger tilsynelatende lite arbeid bak funksjonene og mange av de brukes derfor sjelden eller aldri. Et flott eksempel er jo pulsmåleren de tok i bruk og plasseringen av denne. Men det tar seg jo flott ut på spec-listen Syntes ikke det var et så flott eksempel nå som pulsmåleren faktisk har en god funksjon; utløser for frontkameraet =p . Jo de har absolutt ting som er ubrukelige, som feks å scrolle med øynene. Men de har mye som er dritbra og. Så det blir litt at man får en bøtte greier hvor halvparten er "meh" og halvparten er nice. Men hvilke andre produsenter legger til så mye dall du mener er tull? Du nevnte flere. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Han mener at alle funksjoner som ikke iproduktene har er overflødig tull, helt til den dagen iproduktene har det. Da er det et must.... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Var det ikke en artikkel på Amobil for en stund siden som tok for seg dette med apps fra produsent sjeldent eller aldri ble brukt? EDIT: Ett villt søk på google ledet meg faktisk til dette, tror det var denne jeg hadde i tankene http://www.amobil.no/artikler/undersokelse-samsung-appene-brukes-ikke/159250 Endret 28. september 2014 av Mala Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Tja, Samsung har jo fått endel kritikk for unødvendige funksjoner i telefonene sine, men det gjelder også smart tv-er og andre duppeditter. Det ligger tilsynelatende lite arbeid bak funksjonene og mange av de brukes derfor sjelden eller aldri. Et flott eksempel er jo pulsmåleren de tok i bruk og plasseringen av denne. Men det tar seg jo flott ut på spec-listen Syntes ikke det var et så flott eksempel nå som pulsmåleren faktisk har en god funksjon; utløser for frontkameraet =p . Jo de har absolutt ting som er ubrukelige, som feks å scrolle med øynene. Men de har mye som er dritbra og. Så det blir litt at man får en bøtte greier hvor halvparten er "meh" og halvparten er nice. Men hvilke andre produsenter legger til så mye dall du mener er tull? Du nevnte flere. LG er jo en som liker å komme med mye dill som f.eks 3D, men det kan godt hende Samsung er verstingen i "spec-racet". Så har vi jo diverser noname produsenter i Kina som legger til diverse ting som projektor, laserpeker osv. Men godt poeng med "øyescrollingen" det hadde jeg glemt, de hadde vel en funksjon som stoppet videoen hvis du så vekk også? Amazon hadde "tilt to scroll", eller hva den nå het som var tilnærmet ubrukelig i praksis. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Funksjonen med å pause video når du ser vekk har de og. Det funker faktisk ganske fint. Men viktigst av alt kan du låse skjermen mens du ser video. Det er en nydelig funksjon. Multitaskingen er også veldig fin. Enhåndsfunksjonen. S-pen. Det er litt ubrukelig (som man kan droppe å bruke om man ikke vil) og litt brukelig. Heller det enn ingenting innovativt, syntes jeg da. Så vil langt fra kalle dem verstingen. Verstingen er de som ikke gjør en drit. Endret 28. september 2014 av Slai Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Nei, det er pre-owned, altså det samme som jeg selger. Det er uvesentlig hva DU vil betale, det er markedet som bestemmer. Obs, så ikke det... du har også rett i at det er markedet som bestemmer og jeg har sett markedet ikke kjøper 5S for 4000 kr brukte. Edit: Du kan se her... de aller fleste 5S koster under 4 K og er enda ikke solgt: http://www.finn.no/finn/torget/resultat?keyword=iphone+5 For en diskusjon... Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Nei, dere får kose dere med en telefon som er prist en halv gang for høyt, med dårlig byggekvalitet, gammelt hardware og et 8-10 år gammelt design. Har kjøpt meg note 4 som kommer løpe sirkler rundt ayphøn telefoner :0) Poenget her er vel nettopp at alle analyser av maskinvaren tilsier at iPhone 6 og 6 Plus IKKE har gammel maskinvare, og at designet er 8-10 år gammelt faller jo på sin egen urimelighet. Det er helt greit at du kanskje ikke liker designet, smaken er jo som baken osv.. Men å påstå at den er 8-10 år gammel blir bare flåsete fra din side. GSMArena har jo allerede analysert ytelsen og satt den opp imot Galaxy Note Edge på enkelte områder og konkludert med at iPhone 6 og 6 Plus er fult på høyde, og i flere tilfeller faktisk raskere. Og Galaxy Note Edge har nøyaktig samme maskinvare som Galaxy Note 4. De avventer jo en endelig konklusjon inntil de har et endelig "lanseringseksemplar" av Galaxy Note Edge / Note 4 men inntil videre så er det svært lite som tyder på at Galaxy Note 4 vil løpe sirkler rundt iPhone 6 og 6 Plus i det hele tatt. Du må huske at Qualcomm-Snapdragon 801 som benyttes i 99% av alle toppmodeller av Androidtelefoner, og Qualcomm-Snapdragon 805 som kommer i Galaxy Note 4 og Note Edge alle er basert på ARMv7 design, mens Apple A7 som benyttes i iPhone 5S og Apple A8 som benyttes i Apple A8 er begge basert på ARMv8 som gir langt høyere ytelseseffekt per kjerne og høyere ytelse per klokkesyklus / frekvens. Er det noe som er "gammelt" med maskinvaren her så er vel strengtatt Qualcomm-Snapdragon 801 og 805 om vi skal være veldig tekniske. Det er så definitivt ingenting "gammelt" med Apple A8 som du finner i iPhone 6 og 6 Plus som benytter en revidert og optimalisert Apple Cyclone arkitektur basert på ARMv8 og siste generasjon grafikkbrikke fra PowerVR som stortsett alltid har hatt bedre ytelse sammenlignet med Adreno grafikkbrikken som leveres med Qualcomm-Snapdragon. Men for all del, du kan jo alltids dikte opp din egen virkelighet og du lever sikkert fint i den Så får du ta å huske at Iphone 6+ er nesten 3000 kr mer enn en Note 4. Hvor går de pengene til? Iphone er, har vært og vil alltid bli et dårlig overpriset kjøp. 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Helt annet produkt, loliken. Er som å si at brød er overpriset ift melk. De er innen samme sjanger av vare, men to forskjellige bruksområder. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Hvorfor skal man bry seg om hva andre bruker penger på? Det har null påvirkning på deg selv. Lenke til kommentar
ZweiNor Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Nei, dere får kose dere med en telefon som er prist en halv gang for høyt, med dårlig byggekvalitet, gammelt hardware og et 8-10 år gammelt design. Har kjøpt meg note 4 som kommer løpe sirkler rundt ayphøn telefoner :0) Poenget her er vel nettopp at alle analyser av maskinvaren tilsier at iPhone 6 og 6 Plus IKKE har gammel maskinvare, og at designet er 8-10 år gammelt faller jo på sin egen urimelighet. Det er helt greit at du kanskje ikke liker designet, smaken er jo som baken osv.. Men å påstå at den er 8-10 år gammel blir bare flåsete fra din side. GSMArena har jo allerede analysert ytelsen og satt den opp imot Galaxy Note Edge på enkelte områder og konkludert med at iPhone 6 og 6 Plus er fult på høyde, og i flere tilfeller faktisk raskere. Og Galaxy Note Edge har nøyaktig samme maskinvare som Galaxy Note 4. De avventer jo en endelig konklusjon inntil de har et endelig "lanseringseksemplar" av Galaxy Note Edge / Note 4 men inntil videre så er det svært lite som tyder på at Galaxy Note 4 vil løpe sirkler rundt iPhone 6 og 6 Plus i det hele tatt. Du må huske at Qualcomm-Snapdragon 801 som benyttes i 99% av alle toppmodeller av Androidtelefoner, og Qualcomm-Snapdragon 805 som kommer i Galaxy Note 4 og Note Edge alle er basert på ARMv7 design, mens Apple A7 som benyttes i iPhone 5S og Apple A8 som benyttes i Apple A8 er begge basert på ARMv8 som gir langt høyere ytelseseffekt per kjerne og høyere ytelse per klokkesyklus / frekvens. Er det noe som er "gammelt" med maskinvaren her så er vel strengtatt Qualcomm-Snapdragon 801 og 805 om vi skal være veldig tekniske. Det er så definitivt ingenting "gammelt" med Apple A8 som du finner i iPhone 6 og 6 Plus som benytter en revidert og optimalisert Apple Cyclone arkitektur basert på ARMv8 og siste generasjon grafikkbrikke fra PowerVR som stortsett alltid har hatt bedre ytelse sammenlignet med Adreno grafikkbrikken som leveres med Qualcomm-Snapdragon. Men for all del, du kan jo alltids dikte opp din egen virkelighet og du lever sikkert fint i den Så får du ta å huske at Iphone 6+ er nesten 3000 kr mer enn en Note 4. Hvor går de pengene til? Iphone er, har vært og vil alltid bli et dårlig overpriset kjøp. Jøss, koster note 4 rundt 3500? Det var da særdeles billig! Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Nei, dere får kose dere med en telefon som er prist en halv gang for høyt, med dårlig byggekvalitet, gammelt hardware og et 8-10 år gammelt design. Har kjøpt meg note 4 som kommer løpe sirkler rundt ayphøn telefoner :0) Poenget her er vel nettopp at alle analyser av maskinvaren tilsier at iPhone 6 og 6 Plus IKKE har gammel maskinvare, og at designet er 8-10 år gammelt faller jo på sin egen urimelighet. Det er helt greit at du kanskje ikke liker designet, smaken er jo som baken osv.. Men å påstå at den er 8-10 år gammel blir bare flåsete fra din side. GSMArena har jo allerede analysert ytelsen og satt den opp imot Galaxy Note Edge på enkelte områder og konkludert med at iPhone 6 og 6 Plus er fult på høyde, og i flere tilfeller faktisk raskere. Og Galaxy Note Edge har nøyaktig samme maskinvare som Galaxy Note 4. De avventer jo en endelig konklusjon inntil de har et endelig "lanseringseksemplar" av Galaxy Note Edge / Note 4 men inntil videre så er det svært lite som tyder på at Galaxy Note 4 vil løpe sirkler rundt iPhone 6 og 6 Plus i det hele tatt. Du må huske at Qualcomm-Snapdragon 801 som benyttes i 99% av alle toppmodeller av Androidtelefoner, og Qualcomm-Snapdragon 805 som kommer i Galaxy Note 4 og Note Edge alle er basert på ARMv7 design, mens Apple A7 som benyttes i iPhone 5S og Apple A8 som benyttes i Apple A8 er begge basert på ARMv8 som gir langt høyere ytelseseffekt per kjerne og høyere ytelse per klokkesyklus / frekvens. Er det noe som er "gammelt" med maskinvaren her så er vel strengtatt Qualcomm-Snapdragon 801 og 805 om vi skal være veldig tekniske. Det er så definitivt ingenting "gammelt" med Apple A8 som du finner i iPhone 6 og 6 Plus som benytter en revidert og optimalisert Apple Cyclone arkitektur basert på ARMv8 og siste generasjon grafikkbrikke fra PowerVR som stortsett alltid har hatt bedre ytelse sammenlignet med Adreno grafikkbrikken som leveres med Qualcomm-Snapdragon. Men for all del, du kan jo alltids dikte opp din egen virkelighet og du lever sikkert fint i den Så får du ta å huske at Iphone 6+ er nesten 3000 kr mer enn en Note 4. Hvor går de pengene til? Iphone er, har vært og vil alltid bli et dårlig overpriset kjøp. Jøss, koster note 4 rundt 3500? Det var da særdeles billig! Ayphøn 6+ koster jevnt over 8500. Do the math. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 iPhone skrives jevnt over iPhone. Do the rettskrivning. Lenke til kommentar
ZweiNor Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Nei, dere får kose dere med en telefon som er prist en halv gang for høyt, med dårlig byggekvalitet, gammelt hardware og et 8-10 år gammelt design. Har kjøpt meg note 4 som kommer løpe sirkler rundt ayphøn telefoner :0) Poenget her er vel nettopp at alle analyser av maskinvaren tilsier at iPhone 6 og 6 Plus IKKE har gammel maskinvare, og at designet er 8-10 år gammelt faller jo på sin egen urimelighet. Det er helt greit at du kanskje ikke liker designet, smaken er jo som baken osv.. Men å påstå at den er 8-10 år gammel blir bare flåsete fra din side. GSMArena har jo allerede analysert ytelsen og satt den opp imot Galaxy Note Edge på enkelte områder og konkludert med at iPhone 6 og 6 Plus er fult på høyde, og i flere tilfeller faktisk raskere. Og Galaxy Note Edge har nøyaktig samme maskinvare som Galaxy Note 4. De avventer jo en endelig konklusjon inntil de har et endelig "lanseringseksemplar" av Galaxy Note Edge / Note 4 men inntil videre så er det svært lite som tyder på at Galaxy Note 4 vil løpe sirkler rundt iPhone 6 og 6 Plus i det hele tatt. Du må huske at Qualcomm-Snapdragon 801 som benyttes i 99% av alle toppmodeller av Androidtelefoner, og Qualcomm-Snapdragon 805 som kommer i Galaxy Note 4 og Note Edge alle er basert på ARMv7 design, mens Apple A7 som benyttes i iPhone 5S og Apple A8 som benyttes i Apple A8 er begge basert på ARMv8 som gir langt høyere ytelseseffekt per kjerne og høyere ytelse per klokkesyklus / frekvens. Er det noe som er "gammelt" med maskinvaren her så er vel strengtatt Qualcomm-Snapdragon 801 og 805 om vi skal være veldig tekniske. Det er så definitivt ingenting "gammelt" med Apple A8 som du finner i iPhone 6 og 6 Plus som benytter en revidert og optimalisert Apple Cyclone arkitektur basert på ARMv8 og siste generasjon grafikkbrikke fra PowerVR som stortsett alltid har hatt bedre ytelse sammenlignet med Adreno grafikkbrikken som leveres med Qualcomm-Snapdragon. Men for all del, du kan jo alltids dikte opp din egen virkelighet og du lever sikkert fint i den Så får du ta å huske at Iphone 6+ er nesten 3000 kr mer enn en Note 4. Hvor går de pengene til? Iphone er, har vært og vil alltid bli et dårlig overpriset kjøp.Jøss, koster note 4 rundt 3500? Det var da særdeles billig! Ayphøn 6+ koster jevnt over 8500. Do the math. Nei, iPhone 6+ starter på 6690, ikke 8500. Det er kun 128GB som koster det. Note 4 vil ligge på ca. 6500, Do The math. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå