Gå til innhold

Hardcore webdesignere!

Anbefalte innlegg

Du bør seriøst vurdere å ta det psilocybe har skrevet i de siste innleggene sine til deg. Og plutselig når du ser at det kanskje ikke var så lurt å gå ut med denne arrogante og egoistiske tonen, gjør du en helomvending og legger deg flat og unnskylder alt du har sagt. Står du ikke lenger for det du sier, eller hva er dette her for noe? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tjcombo - hvis du mener at kun personer som er bedre / har bedre sider enn deg skal kunne komme med KONSTRUKTIV kritikk, så er du på villspor.

selv om jeg ikke kan male, så kan jeg vel fortsatt ha estetisk sans?

har flere venner som maler (på høyt nivå), og de har aldri klaget på de tilbakemeldingene jeg har kommet med i arbeidsprosessen. tvert i mot så annser de mine meninger som høyst kompetente - selv om mine "verk" stort sett begrenser seg til strekmennesker.

for å dra dette tilbake til webdesign: jeg lager kanskje ikke verdens feteste design selv, men jeg kan vel fortsatt se om en side funker eller ikke?

hvis kun "hard core" webdesignere skal kritisere en web side, vil du jo ikke få all den tilbakemeldingen du trenger. hva med de som skal bruke siden? kan godt hende at de ikke kan et spøtt html, php eller javascrip (eller data, for den saks skyld) - men deres tilbakemelding er nesten viktigst av alt. funker ikke siden for dem, er det bare å kaste hele opplegget - selv om programmeringskoden er aldri så genial.

forøvrig har psliocybe sagt mye lurt som jeg håper du får med deg.

Lenke til kommentar

Dette skal vel også sies:

Du skal være klar over at det er mange meget kompetente personer som bruker disse forumene her. Smarte folk som kan sin php og sin http og er generelt oppegående på flere felter ikraft av å være intelligente mennesker.

Å buse fram som du gjør, er selvsagt noe de reagerer på! Du kan kanskje kalle det "du skal ikke komme her og komme her", men det er velbegrunnet.

Jeg vil oppfordre deg til å være ydmyk (hvertfall som ny-kommer!). Hvis du mener du er god, så la dine websider tale for deg! Hvis de er så gode som du tror, bør det ikke være noe problem?!

En som skryter blir avblåst uansett. Hvertfall av meg. Du kjenner sikkert til det selv.

Jeg synes sidene dine er fine, som mange andre sier, men blir uinteressert i å se nærmere på dem når du tydeligvis kun er ute etter å få skryt av dem for din egen tilfredstillelses skyld.

Ellers...

Jeg anser meg som meget dyktig i php, html, css, javascript og http-protokollen, og en god programmerer, men jeg driver ikke med web-design egentlig, og har ikke laget noen nettside som jeg kan stille med her (pissekonkurranse) Jeg har likevel meget gode meninger om hva som gjør en nettside bra eller ikke.

Til slutt - du skal være velkommen til forumet, jeg legger gjerne "den her episoden" her bak meg, hvis du fortsatt vil være her.

Det ble mye pepper fra mange her, men håper du forstår hva vi mener. Vi setter stor pris på dyktige folk, men respekten for de andre deltagerne på forumet, og en smule ydmykhet, kommer selvsagt øverst.

Lenke til kommentar

Mulig det bare er meg, men føler meg en smule truffet av noen innlegg her.. Spesielt de som omhandler "intetsigende positiv kritikk" som noen så fint sa det.. Jeg sa bare min ærlige mening om Toolpack.no og det var IKKE bare positiv kritikk... Jeg nevnte en ting han kunne fikset på og så ingen grunn til at jeg skulle bli en av mange som allerede kritiserte tamilalliance for uoversiktlig og rotete layout.

Sånn.. da har jeg mitt på det tørre, og sier takk & farvel til denne tråden som har gått helt bananas og alt for offtopic for min smak...

:shrug:

Lenke til kommentar

Må si det var noen humørsvingninger helt utenom det vanlige på deg, tjcombo! :wow:

Ellers, støtter jeg Psilocybe helt ut.

Konstruktiv (?) kritikk til tamilalliance:

- Jeg synes ikke den flash-greia var så veldig fin. Synes liksom ikke den passer helt inn på siden.

- Synes godt siden kunne vært mye bredere. Som du sier, er det mye info som skal inn, og da kan det bli både rotete og trangt. Da er det ikke spesielt lurt at siden bare er ca 700 px bred, og bare i underkant av 400 av dem utnyttes til innhold.

- Hadde vært flott med en litt større logo/banner.

- Synes splash'en er unødvendig. Den er stilig, men den trengs ikke.

- Kontrasten skrift/bakgrunn er muligens et hakk for lite. Kan bli litt anstrengende å lese skrifta.

Det er ingen tvil om at du er god med photoshop og en god designer, men jeg synes ærlig talt ikke denne siden var så godt designet som mange av de andre sidene du har laget (nor-rengjøring.no fx).

Lenke til kommentar
Yes gutta, Jobber som ****** med layouten nu ;)

Vil det si at det ikke er du som lager designet? :shrug:

I så fall har han satt komma på feil plass.

Jeg tror det er mer sånn; "Ja gutter; jobber som ** med layouten nå" Eller ikke...

Jeg trodde det skulle være noe slikt:

"Yes, gutta jobber som ****** med layouten nu"

Lenke til kommentar
Yes gutta, Jobber som ****** med layouten nu ;)

Vil det si at det ikke er du som lager designet? :shrug:

I så fall har han satt komma på feil plass.

Jeg tror det er mer sånn; "Ja gutter; jobber som ** med layouten nå" Eller ikke...

Jeg trodde det skulle være noe slikt:

"Yes, gutta jobber som ****** med layouten nu"

Eller det ja; men da er det skrevet feil. Og dette er waaay off-topic!

Lenke til kommentar

Svar til den opprinnelige problemstillingen:

Jeg skjønner egentlig ikke problemet ditt? Jeg tror ikke du vet hvor stort html & css egentlig er. Hva er galt i at de som virkelig har satt seg inn i dagens koding ikke skal få seg jobb? At firmaer heller prioriterer der, kan jo tvertimot være et tegn på at de har funnet ut en bedre måte til å presentere sin bedrift. Jeg tenker nå på at en stilren side stort sett blir sett bedre på, enn en med overdådig grafikk.

Mens vi er inne på spørsmålet om kunnskap om html & css, så anbefaler jeg alle som har lyst til å lære noe mer enn den dagligdagse layouten styrt av tabeller, koble seg på det store irc-nettverket, på kanalen #html på efnet.

Jeg må innrømme at jeg trodde jeg var meget god i forhold til resten i en periode, helt til jeg begynte å henge der og oppdaget alle mulighetene jeg ikke visste av fra før.

Det gamle ordtaket som sier at jo mer du vet, jo mindre føles det ut som du vet, slo til igjen.

--

Over til det spørsmålet om font-størrelse. Om den kan endres i browseren, avgjøres alt ettersom hvilken enhet som brukes. "Em" er en "god" enhet, som kan endres ved hjelp av nettleseren. Her kan desimaler brukes, og 0.7 tilsvarer rundt 10px. Px og pt kommer på den dårlige siden av denne skalaen.

Lenke til kommentar
Personlig fore trekker jeg sider med minimalt med flash.

Pluss at sidene skal inneholde rikt med grafikk. Slik som:

Screaming art

Vel, for å si det slik. Siden din er ekstremt uoversiktlig i forhold til for eksempel Screaming Art. Du har mye og lære enda når det gjelder holdning til kritikk.

Viss du vil lage sider som Screaming Art (selv om dette ikke er den type stil som jeg liker) så må du tenke gjennom hvordan du skal få siden oversiktlig, ikke bare tenke på hvor stilig designet er slik at man må ha Master utdanning i HTML for å navigere!

Jeg har selv egentlig veldig lite å si her siden din side er MYE mer avansert enn min, men jeg ble bare litt inspirert til å svare. :grumpy:

Henrik L

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...