Smackeroo Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Kort fortalt så har CPU-vifta mi (Glacialtech Igloo 2450 Light) plutselig begynt å bråke noe helt sinnsykt. Lenge var den stille og fin, men nå helt plutselig avgir den en kraftig lyd. Litt vanskelig å forklare nøyaktig hvordan lyden høres ut, men det er en vanlig "viftelyd", bare med veldig høyt volum, altså ikke høyfrekvent piping eller noe sånt. Noen forslag til hvorfor vifta gjør dette og evt. hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
WEXP Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Det høres ut som om vifta er begynt å bli lettere sliten. Evt. kan det hende en ledning ligger inntill vifta(min bråka noe infernalsk så jeg åpna og fant en ledning inntill). Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg tror det heller er kulelageret i vifta, når vifta blir gammel kan den begynne å støye mer pga av det... Lenke til kommentar
WEXP Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Sitat Jeg tror det heller er kulelageret i vifta, når vifta blir gammel kan den begynne å støye mer pga av det... Du har selvsagt rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå