Pallantir Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Fruen og jeg har snart vært gift i 25 år, og syns egentlig det hadde vært søtt å fornye ekteskapsløftene som en overraskelse til gjestene i selskapet. Vi hadde et ganske lite bryllup, med vielse hos byfogden i Oslo, lunsj med forloverne på SAS-hotellet ved City (som da var ganske nytt og hadde utrolige gode kaker!) og så forloverne og den nærmeste familien (der min var overrepresentert fordi hennes de bodde langt unna), lånt smoking og hjemmesydd brudekjole. Når jeg snakker om det, høres det nesten ut som 30-tallet, men det var ikke så ille. Likevel kunne vi som sagt tenke oss å fornye løftene, gjerne med litt mer "schwung", som retter opp igjen det heller puslete bryllupet. Dette er vel mest vanlig i utlandet, men har nok dukket opp i Gnore de siste årene (sikkert under påvirkning fra amerikanske tv-serier). Vet noen hvem folk pleier å bruke til å forrette under noe sånt? Da snakker jeg ikke om religiøse figurer, vi er begge utmeldt av statskirken og så lite troende at da kunne det like godt vært en som var utkledd som Gandalf. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Har hørt om folk som gifter seg på nytt, det er jo bare trivelig det. Arrangeres som vanlig bryllup. Do it! Endret 26. september 2014 av Aiven Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Takk. Men det var ment som litt mer uformelt, at vi inviterer til søvbryllup (blir det vel), og så har en liten seremoni som en overraskelsesdel av dette. Spørsmålet er bare hvem vi bør bruke som "vigselsmann", eller hva det nå blir. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Takk. Men det var ment som litt mer uformelt, at vi inviterer til søvbryllup (blir det vel), og så har en liten seremoni som en overraskelsesdel av dette. Spørsmålet er bare hvem vi bør bruke som "vigselsmann", eller hva det nå blir. Jeg ville valgt en person dere ser litt opp til. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 De var litt vanskelig, vi har litt forskjellige helter... Men vi får tenke på det. Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Jeg for min del kan overhode ikke under noen omstendigheter begripe hvorfor i huleste man skal gi seg inn på slike pseudoreligiøse harryfakter som å fornye sine ekteskapsløfter. Det er til for folk i trygdebunad og indianergenser med raknende ekteskap. Hvis ikke den daglige kommunikasjonen i 25 år har gjort det klart at man er ment for hverandre, hvorfor skulle et slags seremoni forsterke det? Inviter heller til en pen middag med pene klær. Det blir mye mer sobert, nøkternt og seriøst å holde en tale for hverandre i påsyn av gode venner og familie. Jeg for min del fortalte kona en (1) gang når vi giftet vårs, at jeg er glad i henne. Slik er det helt til jeg sier noe annet. 1 Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 27. september 2014 Forfatter Del Skrevet 27. september 2014 Er ikke du litt for gammel til å være ute på nettet? Trodde sånne som deg hørte til på 50-tallet... Men beskrivelsen av meg var jo god, hvis du bytter ut trygdebunaden med kjrøedress til motorsykkel og ellers dongeri og T-skjorte (det har fordeler å drive eget firma, ingen kan si til sjefen at jeg må kle meg mer formelt så lenge jeg ikke har direktekontakten med kundene!), pseudoreligionen med hardcore ateisme og raknende ekteskap med ikke å ha det så godt sammen på lenge, etter at ungene begynte å flytte ut! Tror du misforstår litt. Seremonien skal ikke befeste det, det er mer en sen erstatning for et bryllup som ikke ble som det skulle blitt fordi vi på den tiden var forholdsvis fattige leilighetsrotter på Romsås imotsetning til nå, med hus, hytte og god råd til å gjøre noe sånt. 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 (endret) Det er lov å bare ha en fest, og er ikke sølvbryllup anledning god nok? Bryllupsløftet er ment å vare livet ut, så å skulle fornye det blir bare teit. Hvis dere har gått gjennom en åpent turbulent periode og har fått kjemien tilbake, er det kanskje greit med en markering, men bryllupsløfter er ikke ferskvare. Endret 27. september 2014 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 27. september 2014 Forfatter Del Skrevet 27. september 2014 Det syns jeg vel egentlig får være opp til enhver å vurdere selv. Hvis du ser på overskriften, var spørsmålet "hvordan", ikke "hvorfor" eller "hva syns dere om at". Så kanskje det kan være noen som faktisk har noe konstruktivt å komme med? Resten kan helt sikkert klare å starte sin egen tråd om "det er tåpelig å fornye ekteskapsløfter", eller noe sånt. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 (endret) Jeg for min del kan overhode ikke under noen omstendigheter begripe hvorfor i huleste man skal gi seg inn på slike pseudoreligiøse harryfakter som å fornye sine ekteskapsløfter. Det er til for folk i trygdebunad og indianergenser med raknende ekteskap. Hvis ikke den daglige kommunikasjonen i 25 år har gjort det klart at man er ment for hverandre, hvorfor skulle et slags seremoni forsterke det? Inviter heller til en pen middag med pene klær. Det blir mye mer sobert, nøkternt og seriøst å holde en tale for hverandre i påsyn av gode venner og familie. Jeg for min del fortalte kona en (1) gang når vi giftet vårs, at jeg er glad i henne. Slik er det helt til jeg sier noe annet. Ja, asså folk som ikke lever som meg lizm. Iddioter! JEG ER FASITEN!!! Endret 27. september 2014 av Aiven Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 27. september 2014 Forfatter Del Skrevet 27. september 2014 Hvis vi da ikke har misforstått en myk, romantisk og dyptfølende manns forsøk på ironi! 1 Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Er ikke du litt for gammel til å være ute på nettet? Trodde sånne som deg hørte til på 50-tallet... Jo, du har rett, vi er for gamle for dette. Hvis du ser på overskriften, var spørsmålet "hvordan", ikke "hvorfor" eller "hva syns dere om at". Du har seff rett, my bad. Ja, asså folk som ikke lever som meg lizm. Iddioter! JEG ER FASITEN!!! Oj, så sint. Nye melketenner på gang? Hvis vi da ikke har misforstått en myk, romantisk og dyptfølende manns forsøk på ironi! Det er vel lov å prøve seg? On Topic: Ta det helt ut vettja: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå