AfterGlow Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Kjent analysebyrå tror prisene snart kan komme helt ned i 200 kroner.– Smartklokker vil ta helt av innen to år Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 (endret) In other News: Based on its history, you probably wouldn't expect to see Windows Phone take off like a rocket. But apparently that's what it's going to do. Research out of Gartner and IDC says that Mango may grab a whopping 20 percent of the market by 2015, with the help of hardware partners like HTC and a little extra effort in the marketing department. Men selvsagt: ettersom markedet for armbåndsur er mye mindre nå som folk har klokke på mobilen, er 40% av dét markedet ikke akkurat «å ta av». Endret 26. september 2014 av Cretinous Git Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 En kjapp stemningssjekk hos Dealextreme: Billigste smartklokke: 21 $ / 131 kr Billigste smarttelefonklokke: 32 $ / 222 kr Antall smartklokker til under 300 kr: 40 (opptelling) Antall smartklokker til under 100 dollar: 95 (opptelling) Billigste smarttelefonklokke med Android og kamera: 117 $ / 747 kr Dette kommer nok raskere enn folk tror. Snart dukker det opp billigvarianter på Biltema, Jula, Clas Ohlson, Coop obs etc. Akkurat slik det gjorde med nettbrett. Om få år kommer jeg neppe til å eie en diger telefon, men heller gå for en liten smartelefonklokke, handsfree og nettbrett, så jeg kan legge igjen nettbrettet hjemme når jeg ikke gidder å drasse på det (i stedet for å være bundet til å drasse med meg en diger telefon fordi jeg ikke har noe lettere ringeapparat) 1 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Er det noe jeg ABSOLUTT ikke ser behovet for er det "smartklokke". Det er på samme behovsnivå som en buet 3D-tv for min del. De må gjerne koste 5kr - jeg kommer aldri til å skaffe en. Men det er meg. 2 Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Husker fremdeles alle de som ikke skulle ha mobiltelefon i 1996. De skjønte ikke hvordan det kunne være eller bli behov for noe sånt. Det samme skjedde når smarttelefonene begynte å komme. Internett på telefonen? Slutt å tull... Poenget er at det vanskelig å spå hvilke behov og muligheter samfunnet blir å skape for oss. 3 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Husker fremdeles alle de som ikke skulle ha mobiltelefon i 1996. De skjønte ikke hvordan det kunne være eller bli behov for noe sånt. Det samme skjedde når smarttelefonene begynte å komme. Internett på telefonen? Slutt å tull... Poenget er at det vanskelig å spå hvilke behov og muligheter samfunnet blir å skape for oss. For ikke å snakke om da iPad ble lansert. Mange protesterte høylytt på at det ville være noe marked for nettbrett, de manglet jo både tastatur og mus. 1 Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Jeg har vært relativt tidlig ute med både smarttelefon, nettbrett osv. Men en smartklokke kommer jeg aldri til å kjøpe. Analogt armbåndsur med batterilevetid på flere år er å foretrekke for min del... Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Husker fremdeles alle de som ikke skulle ha mobiltelefon i 1996. De skjønte ikke hvordan det kunne være eller bli behov for noe sånt. Det samme skjedde når smarttelefonene begynte å komme. Internett på telefonen? Slutt å tull... Poenget er at det vanskelig å spå hvilke behov og muligheter samfunnet blir å skape for oss. Neida, ser parallellene, men en klokke med samme eller "utvidet" funksjonalitet som telefonen trenger jeg strengt tatt ikke. Det holder med telefonen og (det sjeldne brukte) nettbrettet. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Tror jeg lar Submarineren oppta denne plassen frem til disse klokkene byr på noe mer interessant enn hva de gjør i dag. Er dog spennende å følge med på utviklingen. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Er veldig fornøyd med sony SmartWatch 2! Bruker mye mindre strøm på mobilen når jeg ikke ser på den for hver melding og mail. Dessuten får jeg nyheter på rss rett på armen, og merker det når telefonen ringer selv om den er lydløs i et annet rom :-) 2 Lenke til kommentar
PolPot Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Har en TAG Heuer til 30K+.... blir ikke noe eple-klokke her.... crap! Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 (endret) Jeg har vært relativt tidlig ute med både smarttelefon, nettbrett osv. Men en smartklokke kommer jeg aldri til å kjøpe. Analogt armbåndsur med batterilevetid på flere år er å foretrekke for min del... Jeg blir garantert å teste ut Apple klokka. Må jo se hva det her er for noe. Skulle egentlig kjøpe Pebble Steel, men de klarte aldri levere og jeg ble lei. Men jeg ser utfordringen her, jeg er og veldig glad i analoge armbåndsur med automatikk. Det er noe med det mekaniske der jeg finner inspirerende og behagelig. Men mulig det er noe spennende med smartklokke og, vi får se. Men hele poenget må vel være at den må tilføre noe funksjonalitet. Endret 29. september 2014 av Jimster Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Har en TAG Heuer til 30K+.... blir ikke noe eple-klokke her.... crap! Hvilken modell er du har? Lenke til kommentar
Jimster Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Er veldig fornøyd med sony SmartWatch 2! Bruker mye mindre strøm på mobilen når jeg ikke ser på den for hver melding og mail. Dessuten får jeg nyheter på rss rett på armen, og merker det når telefonen ringer selv om den er lydløs i et annet rom :-) Der er du inne på noen argumenter som er litt fristende ja. 1 Lenke til kommentar
Guy999 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 litt dumt at apple skal prøve og ta mest mulig av intekten på smartklokker når det var samsung som gjorde det til en trend. det er jo skrevet på amerikanske nettsider at apple kan takke samsung får de nye størrelsene på iphone 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg