nagina Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Jeg kan jo første begynne å forklare mitt problem: Bestilte et produkt, NAS med 2x2TB disker (pakkepris) til nokså rimelig pris, 2899,- (kampanje), uken etter logger jeg på nettbutikken for å sjekke hvor pakken befinner seg og i samme slengen ser jeg på produktet jeg har bestilt og ser at prisen har gått opp med 1000,-. altså 3895,- Jeg tenker ikke så mye på det, pakken kom i posten og NAS'en er der, men ikke de 2x2TB diskene som jeg hadde bestilt. Jeg har sendt mail til nettbutikken og de svarer ikke på mail. Jeg skjønner nå at de har satt feil pris på produktet jeg bestilte men er det mitt problem? De sender bare ut NAS boksen uten disker, hva skal jeg med det liksom? I det minste kunne de sendt mail og sagt i fra om dette før de sendte ut produktet, hadde kanskje ikke valgt produktet da. Hva gjør jeg? ventet mail siden mandag og begynner å bli små irritert nå. Endret 3. oktober 2014 av nagina Lenke til kommentar
SmellyBean Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Om du har betalt for varen, og fått kjøpsbekreftelse på NAS'en med 2x2TB HDD'er så tror jeg nok de har plikt til å levere deg det. Kjøper du en vare til feilpris er det med andre ord deres ansvar, med mindre at produktet var så billig at det ville vært usannsynlig. (Hadde det kostet 289,- hadde du nok ikke hatt noe å stille opp med). Ring de, og er de ikke medvillige til å rette opp i det tar du kontakt med Forbrukerrådet. EDIT: http://lovdata.no/lov/1918-05-31-4/§32 Endret 26. september 2014 av SmellyBean Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Var en tidligere sak med dette og Razer blade laptopen. Den var feilpriset til de grader, men måtte se seg til å levere noen av de før de stoppet leveransen og fikk oppdatert pris. Har du kvittering på kjøpt vare må de nok bare bite i det sure eplet og levere deg varen. Om jeg kan spørre, hvilken butikk? Lenke til kommentar
nagina Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Skal ikke nevne butikken enda, men hvis det ikke skjer noe så kommer det garantert opp hit. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Hvorfor venter folk nesten en uke på å få svar på mail? Ring de, hvis de ikke svarer på mail på et par dager. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Du har også som privatperson 14 dager angrerett. Du kan jo sjekke bestillinga di og dobbeltsjekke artikkelnummeret, slik at du ikke har bestilt feil produkt (uten disker). Den blemma har i alle fall jeg gått på før; at jeg så mye på ett produkt, og endte opp med å bestille fra feil åpent vindu. Da jeg fikk feillevert en dårligere enn bestilt vare en gang for lenge siden (hos en ikke lengre eksisterende stor dansk nettbutikk rettet mot Norge) så hadde de tydeligvis ingen plikt til å sende meg riktig vare. Det står gjerne forbehold i leveransevilkårene. Jeg måtte kansellere kjøpet og bestille varen på nytt. Det tok tre måneder før jeg fikk kredittnota for feilleveransen. Needless to say, I never did order anything from them again. Det betyr ikke at butikken ikke kan være grei. En tusenlapp for en feil de har gjort selv, det er det mange som ville la gå gjennom. Lenke til kommentar
Brahmeister Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 (endret) Butikken kan gardere seg mot "skrivefeil", men at de sender ut på den måten er nytt for meg. Normalt når det gjelder feilprising så tar butikk kontakt med kunde før utsendelse, og informerer at produktet var feilpriset og ikke kan selges til den prisen bla bla. Høres jo så langt ut som at de har sendt deg feil produkt eller ikke plukket alle varene, ikke nødvendigvis noe annet. Får jo se hva dem sier. Endret 29. september 2014 av Brahmeister Lenke til kommentar
nagina Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Var en tidligere sak med dette og Razer blade laptopen. Den var feilpriset til de grader, men måtte se seg til å levere noen av de før de stoppet leveransen og fikk oppdatert pris. Har du kvittering på kjøpt vare må de nok bare bite i det sure eplet og levere deg varen. Om jeg kan spørre, hvilken butikk? Dustinhome.no Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Dustinhome.no Hva er status, har du fått e-post eller har du prøvd å ringe de? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Min erfaring med dustin er at de rett og slett ikke svarer på mail. Ring dem, det var null kø sist jeg ringte. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Mye bedre å ringe. Som regel er slike saker løst på noen minutter, mens med mail må du vente leenge samt at det fort blir flere mail frem og tilbake pga spørsmål. Ring de du. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Fikk svar fra dem nå, diskene er på vei. Årsaken: Dessverre så er det en intern svikt i systemet som gjorde til så ikke de bli med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå