Gå til innhold

Nettbutikker og feilprising? [dustinhome.no]


Anbefalte innlegg

Jeg kan jo første begynne å forklare mitt problem:

 

Bestilte et produkt, NAS med 2x2TB disker (pakkepris) til nokså rimelig pris, 2899,- (kampanje), uken etter logger jeg på nettbutikken for å sjekke hvor pakken befinner seg og i samme slengen ser jeg på produktet jeg har bestilt og ser at prisen har gått opp med 1000,-. altså 3895,-

 

Jeg tenker ikke så mye på det, pakken kom i posten og NAS'en er der, men ikke de 2x2TB diskene som jeg hadde bestilt. Jeg har sendt mail til nettbutikken og de svarer ikke på mail.

 

Jeg skjønner nå at de har satt feil pris på produktet jeg bestilte men er det mitt problem? De sender bare ut NAS boksen uten disker, hva skal jeg med det liksom? I det minste kunne de sendt mail og sagt i fra om dette før de sendte ut produktet, hadde kanskje ikke valgt produktet da.

 

Hva gjør jeg? ventet mail siden mandag og begynner å bli små irritert nå.

Endret av nagina
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har betalt for varen, og fått kjøpsbekreftelse på NAS'en med 2x2TB HDD'er så tror jeg nok de har plikt til å levere deg det.

 

Kjøper du en vare til feilpris er det med andre ord deres ansvar, med mindre at produktet var så billig at det ville vært usannsynlig. (Hadde det kostet 289,- hadde du nok ikke hatt noe å stille opp med).

 

Ring de, og er de ikke medvillige til å rette opp i det tar du kontakt med Forbrukerrådet.

 

EDIT: http://lovdata.no/lov/1918-05-31-4/§32

Endret av SmellyBean
Lenke til kommentar

Var en tidligere sak med dette og Razer blade laptopen.

Den var feilpriset til de grader, men måtte se seg til å levere noen av de før de stoppet leveransen og fikk oppdatert pris.

Har du kvittering på kjøpt vare må de nok bare bite i det sure eplet og levere deg varen.

Om jeg kan spørre, hvilken butikk?

Lenke til kommentar

Du har også som privatperson 14 dager angrerett.

Du kan jo sjekke bestillinga di og dobbeltsjekke artikkelnummeret, slik at du ikke har bestilt feil produkt (uten disker). Den blemma har i alle fall jeg gått på før; at jeg så mye på ett produkt, og endte opp med å bestille fra feil åpent vindu.

 

Da jeg fikk feillevert en dårligere enn bestilt vare en gang for lenge siden (hos en ikke lengre eksisterende stor dansk nettbutikk rettet mot Norge) så hadde de tydeligvis ingen plikt til å sende meg riktig vare. Det står gjerne forbehold i leveransevilkårene. Jeg måtte kansellere kjøpet og bestille varen på nytt. Det tok tre måneder før jeg fikk kredittnota for feilleveransen. Needless to say, I never did order anything from them again.

 

Det betyr ikke at butikken ikke kan være grei. En tusenlapp for en feil de har gjort selv, det er det mange som ville la gå gjennom.

Lenke til kommentar

Butikken kan gardere seg mot "skrivefeil", men at de sender ut på den måten er nytt for meg.

Normalt når det gjelder feilprising så tar butikk kontakt med kunde før utsendelse, og informerer at produktet var feilpriset og ikke kan selges til den prisen bla bla.

 

Høres jo så langt ut som at de har sendt deg feil produkt eller ikke plukket alle varene, ikke nødvendigvis noe annet.

Får jo se hva dem sier.

Endret av Brahmeister
Lenke til kommentar

Var en tidligere sak med dette og Razer blade laptopen.

Den var feilpriset til de grader, men måtte se seg til å levere noen av de før de stoppet leveransen og fikk oppdatert pris.

Har du kvittering på kjøpt vare må de nok bare bite i det sure eplet og levere deg varen.

Om jeg kan spørre, hvilken butikk?

 

Dustinhome.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...