Gå til innhold

And

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her synes jeg det mangler noe skarphet og jeg synes det ser ut som mangelen kommer av bevegelse. Nå vet ieg ikke om det er stativtatt, men dersom det ikke er det indikerer 1/160 ved 600mm at du skal være ekstremt stødig på hånden for å treffe med en eksponering som er skarp.

Jeg ser ingen grunn til at du skal helt opp i f11 her så du vil ha mye lukkertid å hente på å åpne blenderen noen hakk.

Personlig ville jeg klippet en del av toppen og venstre side for å unngå å plassere fuglens øye midt i bildet, men det er sikkert litt ut fra min personlige betraktningssmak

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar

Her synes jeg det mangler noe skarphet og jeg synes det ser ut som mangelen kommer av bevegelse. Nå vet ieg ikke om det er stativtatt, men dersom det ikke er det indikerer 1/160 ved 600mm at du skal være ekstremt stødig på hånden for å treffe med en eksponering som er skarp.

Jeg ser ingen grunn til at du skal helt opp i f11 her så du vil ha mye lukkertid å hente på å åpne blenderen noen hakk.

Personlig ville jeg klippet en del av toppen og venstre side for å unngå å plassere fuglens øye midt i bildet, men det er sikkert litt ut fra min personlige betraktningssmak

Tusen takk Espen for kommentarer.

Ja er handholdt. og blenderen er nok feil må æ innrømme.

Skjønner egentlig ikke hva jeg tenkte på når blenderen her er satt til f11. Eller man kan si at jeg ikke tenkte i det hele tatt.

Jeg har nylig fått dette objektivet å er ute å tester det mest mulig, men må innrømme jeg er ikke helt fortrolig med det, mye bomskudd. Spesielt på fugler i flukt, men kan jo også være kamraet som ikke er snar nok.:)

Jaja øvelser gjør mester sier de.

Mvh

Harald

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...