DionysosDale Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Driver å setter opp en set-top boks med et Mini-ITX system og Gentoo Linux. Har bredband via trådløst nettverk, som på grunn av antennekabelens lengde er koblet inn i min arbeidsstasjon som kjører WinXP. Da Gentoo installajonen er meir eller mindre avhengig av internet, tenkte eg å benytte Internet Connection Sharing i XP til å dele denne. Men det går ikkje så bra. . Har satt opp ICS ved å enable den i egenskapene til WLAN kortet. Nettverkskortet mitt får da ip'en 192.168.0.1, og skal i teorien dele ut ip'ene på samma subnet med DHCP. Dette fungerer ikkje. Har prøvd å kjøre Network Setup Wizard i Accessories -> Communications, uten hell. Har ingen andre Windows maskiner tilgjengelig, så eg får ikkje verifisert om det fungerer med windows klienter. . Når det gjelder Gentoo maskinen, så får den ikkje ip adresse automatisk iallefall. Har prøvd å sette opp nettverksinstillingene automatisk. Har da brukt følgende settinger: IP 192.168.0.100, Broadcast: 192.168.0.255, Netmaske: 255.255.255.0, gateway: 192.168.0.1 og DNS 192.168.0.1 (har også prøvd andre eksterne DNS servere). Får pinget XP maskina, men ingenting annet. . Hva har eg gjort feil? Hvordan kan eg kontrollere om ICS fungerer som den skal? Noen som har noen tips på hvordan eg skal få Gentoo maskina på nett? Andre måter å dele på (proxy servere eller noe)? . Dionysos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå