Sissel B Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Vi har nettopp fått oss ny tv. Verken jeg eller gubben har vel nesten vært borti opptak siden VHS Men altså denne tven,LG 60PB650V , har mulighet for opptakt på harddisk og minnepenn. Og da tenkte jeg det hadde vært snedig å ta opp litt episoder av diverse barneprogram som jentene liker. Men jeg har jo ingen anelse hvor mye lagringskapasitet ett program krever og dermed hvor stor minnepenn en bør ha. Tenker minnepenn hadde vært kjekkest, da minstejenta på 1,5 år er svært klåfingret og skal borti og trykke og trekke i alt mulig tilgjengelig Så det jeg lurer på er altså hvordan finner man ut hvor mye lagringskapasitet ett program trenger? Og er det noe annet jeg bør ta hensyn til? Lenke til kommentar
War Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Vet ikke hvordan tven lagrer og i hvilket format, men har dere ikke en random minnepinne eller hhd bare for å ta opp 5 min for å så sjekke størrelsen? Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Ikke kjent med denne funksjonen selv, men er det mulig å bestemme format og kvalitet på opptak? Eksempelvis, kan du gjøre opptak fra Visat Film HD og "nedgradere" kvaliteten? Kan nevnes at en minnepenn på 64GB ikke koster mer enn 300 - så er vel bare å plugge en i og prøve seg frem. Videre er størrelsen på filen avhengig av kvalitet og format - full HD film kan være opp til 12GB - HD kan være nede i 1,2GB og typisk "rip-format helt nede i 6-800 MB, og da snakker vi spillefilm på 90-150 min.. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Løste dette problemet selv med chromecast til par hundre, så finner jeg bare tegnefilmene på youtube og viser de rett på tven^^ Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Spørs om jeg må finne en gammel hdd og formatere og teste ut ja Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Som andre er inne på så varierer det etter kvalitet og kompresjon. Som en antydning kan man jo f.eks. bruke tallene fra en RiksTV-PVR. Der oppgis det at en 500 GB harddisk gir 80 - 250 timer opptak. Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Jeg prøvde nå. Fikk satt på opptak. Den bekreftet at den tok opp og at neste opptak ble satt i gang. Det ble opprettet en mappe for filmen på harddisken, men når jeg prøver å se på den senere, så står det at mappen er tom Brukte en WD 250 GB harddisk) Lenke til kommentar
War Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Kan du spille de av via tven? / fra Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Jeg går inn på menyen fra TVen, velger USB og der er det laget en ny mappe for opptaket, men denne mappen er tom. Inneholder ingen filer som kan spilles av? Lenke til kommentar
War Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Hvor mange ampere er vil den ha? Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Hvordan finner jeg ut av det? Lenke til kommentar
War Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Klistremerke bak enheten du tar opp på ol. 5v x a (ma) Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Slik ser det ut? Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Greia er jo at jeg får tilgang til å sette opp og starte opptakt og beskjed om at opptak er gjort. Men jeg får altså ikke sett på det i etterkant. Da har opptakeren laget mapper for programmet men disse står som tomme når jeg åpner de. Jeg kjøpte en minnepinne på 32GB og prøvde den i stedet, men får heller ikke til den. Den installeres liksom og jeg kan finne den som USB enhet på tven, men når jeg skal foreta opptak, så får jeg beskjed om å sette USB-enhet inn i porten? Lenke til kommentar
War Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 http://forums.whirlpool.net.au/archive/2284801 Det er jo helt texas random.. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Hi,the TV formats the HDD with EXT3 - this file format you cannot read on the PC.Recordings are "bundled" to the TV - you cannot edit or copy them to the PC... klipp saks lim paste Verdt et forsøk? La tven formatere den (ikke ha private filer på den da) Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 27. september 2014 Forfatter Del Skrevet 27. september 2014 (endret) Finner ikke noe sted å gjøre det manuelt, men mulig tven gjør det automatisk når jeg setter den i? Bilder jeg la inn på den forsvant iallfall tror jeg. Utifra det jeg fant av info ved søk etter løsning, så virker det jo som en del har probblemer med opptak via usb? Endret 27. september 2014 av Sissel B Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2014 Fant plutselig ut at det var foretatt opptak allikevel. Det var bare det at man kunne ikke se på det der hvor jeg trodde man skulle se på det. Altså ved å velge USB-disken som inngangsport og så se på det der. Det er sikkert for når man skal se på innhold fra USB-disker som foto osv. Det var under OK-tasten på fjernkontrollen ett valg som het Tv-Opptak. Der lå alle Tv-opptakene som var foretatt. Der lå også info om gjenværende plass på disken i gb og i tim er og minutter ett hva slags kvalitet det var lagret i. Og muligheter for å lage favoritter og slette innhold. Kjempekjekt. Så da funket altså den gamle harddisken, men ikke den splitter nye minnepennen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå