Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kamptråd: Arsenal - Tottenham

el mindo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Elendig lag. 14-15 cornere uten at vi greier å putte èn av dem i mål? Herregud.

Vi må være tidenes verste lag på dødballer, både for og imot. Øver vi i det hele tatt på de?

Sa akkurat det samme tidligere idag, i en annen kamptråd.

Lenke til kommentar

Fryktelig kamp som forventet. Det er bare å akseptere at vi er et midt på treet lag. City og Chelsea begynner å få stor luke. Heldigvis gjør ikke Liverpool og Everton det veldig sterkt om dagen. United er forbi oss straks.

City med stor luke? De er hele... Wait for it... ETT poeng foran oss. Vi pisser på Spurs i dag og burde vunnet. Fruktelig kamp er en overdrivelse.

Lenke til kommentar

Welbeck er ikke problemet i dag. Vi kan være bunnsolide i forsvar, vinne midtbanekrigen, men det er totalstopp foran 16. meteren i stort sett hver eneste kamp vi spiller. Det er en kollektiv svikt, og en spillestil som er altfor åpenbar til å kunne gjennomføres i PL i dag. Det er også grunnen til at vi fremstår med samme nivå som mange av lagene vi møter, som egentlig skal være easy going.

At spillestilen vår har blitt så overromantisert gjennom de siste årene er for meg ugripelig. Vi har noen eksepsjonelle unntak og momenter i kamper da det er total overkjørring fra oss og fotballsamba, men over det hele er det særdeles grått og kjedelig å se på. Passning ganger 20 -> feilpassning, passning ganger 24 -> feilpassning, passning ganger 1 -> feilpassning, mål i mot boom. etc etc.

En av de største svakhetene våre er et vi ikke kan gripe tak i matchen fra første minutt. Vi bruker ofte første omgangen på å spille oss varme. Med en litt shaky forsvarslinje da så straffer det seg hardt. (Chelsea, Liverpool, United, City - kampene for å nevne noen.)

Skadene gidder jeg ikke engang å skrive om. Tallene taler for seg. Vi begynner vel å nærme oss like mange skader som mål vi har scoret?

Nei, det må skje noen friske nye grep for at denne klubben skal på rett kjøl igjen. Wenger er flink til å cue fansen med signeringer i siste minutt, et par store navn (Özil og Sanchez) og en overbevisende seier etter en tung periode. Der laget skriker etter forsterkninger, forblir uberørt. Det blir for åpenbart, og innerst inne vet vi hvor vi trenger som mest å forsterke: managerplassen.

Nå er det kanskje litt krisemaksimering fra min side; vi er fortsatt ubeseiret i ligaen, og på en alt for velkjent 4. plass, men fortsatt er det så mye mer enn 3 plasser opp til seriegull. Grep må gjøres nå før generasjoner dør før en ny triumf.

Endret av Liquidkey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En av de største svakhetene våre er et vi ikke kan gripe tak i matchen fra første minutt. Vi bruker ofte første omgangen på å spille oss varme. Med en litt shaky forsvarslinje da så straffer det seg hardt. (Chelsea, Liverpool, United, City - kampene for å nevne noen.)

Mye bra her Liq!

Dog, synes jeg at vi var best fra første minutt idag! Problemet vårt er at vi er ikke kliniske nok framfor mål, men søker heller etter å score det mest sinnsyke, orgasmiske målet i historien! Det må vi slutte med. Desverre, mangler vi dette når Giroud er ute og derfor kan vi ikke gjøre så mye med det akkurat nå!

Lenke til kommentar

Mye bra her Liq!

Dog, synes jeg at vi var best fra første minutt idag! Problemet vårt er at vi er ikke kliniske nok framfor mål, men søker heller etter å score det mest sinnsyke, orgasmiske målet i historien! Det må vi slutte med. Desverre, mangler vi dette når Giroud er ute og derfor kan vi ikke gjøre så mye med det akkurat nå!

Ja det var en veldig dårlig formulering av meg. Jeg mente spesielt i toppkampene der vi er avhengige av å etablere spillet før vi er en reell trussel. Vi er så ekstremt sårbare mot veletablerte lag når vi forsøker å spille oss frem til målstreken. Det kommer ikke godt nok frem mot middels lag ettersom de ikke er i stand til å utnytte feilene godt nok, men Fabregas og Costa kommer nok til å kose seg godt neste uke.

Ved å gripe tak i matchen mener jeg ikke possesion, men heller balanse i laget. Uten dynamisk taktikk er det svært vanskelig.

Lenke til kommentar

Fryktelig kamp som forventet. Det er bare å akseptere at vi er et midt på treet lag. City og Chelsea begynner å få stor luke. Heldigvis gjør ikke Liverpool og Everton det veldig sterkt om dagen. United er forbi oss straks.

City med stor luke? De er hele... Wait for it... ETT poeng foran oss. Vi pisser på Spurs i dag og burde vunnet. Fruktelig kamp er en overdrivelse.

Pisser på? Burde vunnet? Nei, Tottenham kom med en klar plan. Forsvare seg og kontre. Det gjorde de bra og var uheldige som ikke vant. De lot oss trille ball fordi de visste at vi ikke kom til å skape noe særlig, noe vi heller ikke gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...