Thulian Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 The C Programming Language (skrevet av Brian Kernighan & Dennis Ritchie er vel en god bok...) C Programming (skrevet av Ivor Norton eller var det Horton etternavnet var?) Programming Windows (Skrevet av Charles Petzold). Unix Sockets Programming (Skrevet av W. Richard Stevens) Er alle gode bøker har jeg hørt...men jeg lurte på om noen hadde en god bok for en nybegynner som er skreve/oversatt til norsk? Det eneste språket jeg har noe erfaring med er BYOND,og jeg synes jeg ikke trenger å lære mer om det siden jeg aldri kommer til å bruke det til noe allikevel. Jeg skal ogsåbegynne å lære meg (etter C) ObjectOriented Programming in C++ av Borland men det blir som sagt senere. Svar mottas med takk!:-) Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Start med selve språket C eller C++. Jeg foreslår egentlig C++ i stedet for C. Det er lurere å begynne med C++ med en gang hvis du alikevell har tenkt å programmere i C++ siden. (helt sannt!) Glem med andre ord socket-programmering og Windows-spesifik programmering foreløpig. Ta en titt i FAQ'en ang. bøker for nybegynnere. Mulig linkene og andre ting i FAQ'en er litt føkka nå som vi har skiftet forum, men ordner seg vel .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå