Gå til innhold

Eldre telefon: Battery Status: Discharging

Anbefalte innlegg

De siste dagene har mobilen min, en Ideos X5/U8800 (gudene vet hvor gammel den er), hatt fryktelig dårlig batterilevetid. Det skjedde veldig brått at den ikke klarte å holde igjennom natten engang. Så nå sjekket jeg nettopp batteristatus, og det står der at den lader ut hele tiden så lenge laderen ikke er koblet til. Hva er årsaken til at mobilen har begynt å gjøre dette ut av det blå? Kan det fikses, eller må jeg bare belage meg på å skaffe meg ny?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke ekspert, men det finnes vel bare "charging" og "discharging". Alle batterier som ikke er koblet til en lader vil lade seg ut, selvom det ikke er koblet til noe som trekker strøm.

Så at det står "Discharging" så betyr det trolig bare at den ikke er koblet til lader (og at telefonen trekker strøm).

Er batteritiden dårlig kan det tyde på at det er på tide å skifte ut.

Måtte skifte batteri på min nesten 3 år gamle Galaxy Note da det var begynt å bule (blåse seg opp), men det er ikke alltid det synes på et batteri at det er dårlig.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Er ikke ekspert, men det finnes vel bare "charging" og "discharging". Alle batterier som ikke er koblet til en lader vil lade seg ut, selvom det ikke er koblet til noe som trekker strøm.

Så at det står "Discharging" så betyr det trolig bare at den ikke er koblet til lader (og at telefonen trekker strøm).

Godt poeng. Jeg har strengt tatt aldri vært inne på den menyen før nå, så jeg vet ikke hva som normalt skal stå der. Men jeg fant noen grisebillige batterier på DealExtreme, så jeg prøver dem. Det kostet bare 55 kroner for to batterier, så hvis det skulle vise seg at det faktisk er mobilen som er skyldig, så har jeg uansett ikke kastet bort så mye penger.

Lenke til kommentar
Men jeg fant noen grisebillige batterier på DealExtreme, så jeg prøver dem. Det kostet bare 55 kroner for to batterier, så hvis det skulle vise seg at det faktisk er mobilen som er skyldig, så har jeg uansett ikke kastet bort så mye penger.

Jeg ville vel kanskje vært forsiktig med å kjøpe slike billigbatterier. Kjedelig om de eksploderer under lading. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...