Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei jeg har i cirka 2 uker masturbert eller runket veldig mye, både vanlig og med kondom og durex vannbasert glidemiddel. Jeg slet aldri med å få stå eller utløsning, men nå plutselig er problemet at jeg mister den evnen til å få stå. Jeg har søkt og sett at det kanskje kalles erection dysfunction etter over masturbating. Jeg får ikke morgen stå eller ikke stå i det hele tatt nå lenger, i 2 dager nå. Kan det være fordi penisen er sliten? Hvordan får jeg ereksjon tilbake 100% jeg søkte litt og fant på engelsk at man må slutte å masturbere i en god stund, kanskje i årvis? Eller at man kan bli steril permanent??

Jg har tvung runket 2-3 ganger, og så skjer dette nå. Noen som vet hvordan jeg fikser dette uten å dra til legen? Vil bare bekrefte metoden om at å slutte med masturbering hjelper...

Noen ideer og hjelp tips?

Anonymous poster hash: 9c4ff...da2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svarene. Men hvor lang tid cirka vil jg få ereksjon tilbake? For nå får ikke jeg ereksjon i det hele tatt, føler penisen er helt shut down. Er dette vanlig? Noe jeg bør spise for å være helt ok igjen? Jeg leste at man kan gå permanent skade og bli steril? Utrolig sjokkerende hvor skremmende konsekvens av runking... Jeg leste på mange norske foum der de sa at det er INGEN negative konsekvenser ved runking... Til og med klaraklok sier det å... Føler jeg mister tillit til norske forum. Jeg har lest en forum der en mistet ereksjon i 4 år?

Jeg vil gjøre alt (naturlig) for å få ereksjonen min tilbake.. Hvis dere har opplevd noe slik som meg, please fortell meg historien om hvordan det skjedde og recovering

Lenke til kommentar

Det er - tross morsomhetene andre brukere svarer med - ingen fysiologiske konsekvenser av runking. Du kan selvsagt bli sår, men det går som regel over. Det finnes medisinske årsaker til impotens, men runking er ikke en av dem.

Vil den ikke opp, så vil den ikke opp. Den er ikke skadet, gi den noen dager og ikke tenk for mye på det. Stress gjør det bare verre.

Geir :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Åja aha

Btw jg har ingen sår der i det hele tatt. Har sexlyst, men den vil bare ikke opp. Så jeg trenger bare å hvile? Trenger ikke å bekymre meg ikke sant?

Jeg bare lurer hvordan dere vet om hvordan fikser problem som eg har? Har det skjedd dere eller no :? :0

Lenke til kommentar

Har sexlyst, men den vil bare ikke opp.

Ereksjon ved runking skyldes at hjernen reagerer på nervesignaler fra penis og sender beskjed tilbake om at den skal åpne blodtilstrømningen. Når du ikke får den opp, så er det fordi hjernen ikke sender den beskjeden.

Så jeg trenger bare å hvile? Trenger ikke å bekymre meg ikke sant?

Sant. Når du bekymrer deg så gjør du det bare verre, fordi hjernen blir for opptatt med hva du tenker til å gjøre det den pleier.

Jeg bare lurer hvordan dere vet om hvordan fikser problem som eg har?

Det fikser seg selv, om du ikke bekymrer deg sånn. Gjør noe fornuftig istedet de neste dagene, lekser for eksempel.

Har det skjedd dere eller no :? :0

Jeg er 57 år gammel. Jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg ikke har fått den opp, eller ikke fått utløsning. Det er helt normalt. Noen ganger funker det senere samme kveld, noen ganger tar det noen dager. Det er ikke noe fasitsvar på dette. Men som sagt, når hjernen din er for opptatt med å bekymre seg over at du ikke får den opp, så blir det ofte resultatet.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eller når man har sex med en ny partner så kan man få :

*Problemer med å få den opp.

*Problemer med å ejakulere.

*OSV.

Uansett har man runket flere ganger per dag så vil man før eller siden ikke få den opp , her er vel grensa opp mot 5 ganger ( Sex da jeg har kone , men ikke hatt sex 5 ganger på rad på en liten stund nå ) og da tar det en viss stund før man er klar igjen. Denne tiden varierer også, her er det omtrent 12 timer til 24 timer før den funker normalt igjen og du kan på nytt få en utløsning.

Til informasjon : Helse / sexualitet trådene er ikke riktig plass for morsomheter, her forventes det seriøse svar eller at man utelatter å svare om man ikke har noe å bidra med.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Geir: "Ereksjon ved runking skyldes at hjernen reagerer på nervesignaler fra penis og sender beskjed tilbake om at den skal åpne blodtilstrømningen. Når du ikke får den opp, så er det fordi hjernen ikke sender den beskjeden. "

Hvis jeg bare hviler, vil hjernen min etter hvert sende beskjeden? Jeg har ikke runket på 2 dager nå, siden etter det som skjedde.

Malvado: jeg har ventet i 2 dager, uten at det har skjedd noen forandringer. Tørr ikke å prøve og runke, er redd for å skade noen nerver (noen forum sier det).

Vanligvis når jg ser en fin dame eller noe, da kan jeg bare tenke litt og få stå, drit hard med en gang. Må vil den bare ikke opp. Jeg føler at penisen vil at jeg skal runke den men tørr lizm ikke.

Etter alle svarene så sier de fleste at jeg ikke har noen alvorlige skader, for jg har ingen smerter eller sår. Så at jeg bare trenger å hvile. Men har ventet i 2 dager uten framgang. Eller jeg føler at jeg blir mer kåt der nede men får den fortsatt ikke opp av seg selv.

Forresten tusen takk alle sammen for rask svar! Setter stor pris på det!

Lenke til kommentar

Hvis jeg bare hviler, vil hjernen min etter hvert sende beskjeden? Jeg har ikke runket på 2 dager nå, siden etter det som skjedde.

Problemet ditt akkurat nå er at du hviler penis, men ikke hjernen. Det er den som trenger hvilke nå, om den skal sende "signalet". Så du må nok følge mitt andre råd, og gjøre lekser noen dager og tenke på annet. Penis har helt åpenbart ikke vondt av å ikke runke heller, det er ikke slik at hvis du ikke trener den så glemmer den hvordan.

Malvado: jeg har ventet i 2 dager, uten at det har skjedd noen forandringer. Tørr ikke å prøve og runke, er redd for å skade noen nerver (noen forum sier det).

Nerven går litt inne i penis, innenfor bindevevet, og er omgitt av blodkar (vener). Det skal nok litt til å skade den, og du vil nok merke smerter og blødninger i huden lenge før det skjer. Den er laget for å kunne strekke seg til lengden av penis og mer til, så du klarer nok ikke å dra til den revner med normale midler. Nå går det små nerver i huden også, de kan nok bli skadet når du bli sår, men de gror igjen sammen med huden.

Vanligvis når jg ser en fin dame eller noe, da kan jeg bare tenke litt og få stå, drit hard med en gang. Må vil den bare ikke opp. Jeg føler at penisen vil at jeg skal runke den men tørr lizm ikke.

Penis "vil" ingenting. Den har ingen hjerne. Selv om mange kaller den for "den lille hjernen". Ikke har den øyne heller, og kan ikke se noe damer, ikke en gang om du går naken. Det er hjernen din som bestemmer alt dette.

Etter alle svarene så sier de fleste at jeg ikke har noen alvorlige skader, for jg har ingen smerter eller sår. Så at jeg bare trenger å hvile. Men har ventet i 2 dager uten framgang. Eller jeg føler at jeg blir mer kåt der nede men får den fortsatt ikke opp av seg selv.

Som sagt, du må hvile hodet ditt, ikke bare penis. Ikke les mere på forum om det heller, da blir hjernen bare mer sliten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...