Gå til innhold

2x ssd i raid IRST(bios) bytte til AHCI. evnt problemer

satyr85

Anbefalte innlegg

Hellu,
har snust frem å tilbake på google om dette med raid oppsett å ser gjentatte ganger om dette med at ahci er best, kjørte i den modusen når jeg hadde singel ssd.

vurderer ta en regedit å swappe til ahci nå, men orker ikke flere reformateringer per nu.
Innstallerte med IRST raid modus fordi i min bios så ville den bare ikke kjøre begge ssd'ene i raid når jeg satt på ACHI.

HK: ASUS sabertooth x79 (nyeste bios)

har gitt litt opp å lese meg frem til dette ettersom jeg har fundert å lest meg frem å tilbake om hvilke settings som gir best ytelse (vil si jeg har fått meg frem til de beste settings på ca alt utenom ahci raid modus)

så det store spm, hvis jeg nå tar en regedit å bytter, setter til plain ACHI i bios, vil jeg da risikere med at jeg ikke kommer inn i win7 igjen hvis boot i ahci failer, eventho om jeg setter tilbake til raid irst ?

Tolker megselv som en erfaren bruker men kjører alle kluter til å spytter ut en noobie post her :)

Takker for alle innspill å svar ^^

Endret av satyr85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AHCI er vesentlig bedre enn IDE, som er det de fleste hadde før, og var steinalderformat kun myntet på HDDer. Så derfor står det mye om dette på nettet om at man må huske å bytte.

Men RAID er helt topp modus å ha på det også, og funker godt med SSDer. Ser ingen grunn til at du bør bytte.

Ja, når du faktisk HAR raid, så er det ikke bare det eneste alternativet, men også det beste og raskeste.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...