torbjornen Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Hei! Eg lurer kort og godt på om nokon veit om det er mogeleg å få Posten til å sende faktura på tollbehandling av varer kjøpt i utanlandske nettbutikkar, slik at ein slepp å få desse i oppkrav. Mvh. torbjornen Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Sidan ingen svarte på spørsmålet limer eg inn svaret eg fekk frå Posten på tilsvarande spørsmål. (I spørsmålet nemnte eg at eg har eit enkeltpersonføretak, og at eg difor uansett må ha fakturabilag i samband med bokføring.) Hei.Takk for din henvendelse den 26.09.2014.Når det gjelder sendinger for privatpersoner er det ikke mulig å unngå at sendingen kommer som oppkrav dersom det er toll / mva å betale.Ditt firma kan imidlertid søke Tollvesenet om tollkreditt. Du kan da evt bestille alle varer fra utlandet i foretakets navn. Les mer om tollkreditt her: http://www.toll.no/no/bedrift/varer-inn-til-norge/deklarering-og-fortolling/betaling-av-toll-og-avgifter/slik-far-du-tollkreditt/Med vennlig hilsenToveKunderådgiverPosten og Bring KundeserviceTlf. 04004www.posten.noref:XXXXXXXXXXXXXXXX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå