Gå til innhold

Plassering av kabinett-vifte & luft inn eller ut ?


Prosessoren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Plassèr innsugs vifta lavt og den som skal suge ut høyt. Varm luft stiger.. :yes:

Kjøling av datarom gjøres ofte motsatt, blås kald luft inn høyt oppe, da synker den kalde luften igjennom hele rommet og du får dermed mer kjøling. Blåser du den inn nede vil den ligge lavere.

 

Aner ikke hvordan det blir på en pc, jeg har 4 vifter, alle blåser inn luft. Har testet alle varianter på MIN pc og dette gir best resultat.

Det er et chief jeg har.

Lenke til kommentar

Har du det varmt i kabinnete så da er det bra med to vifter.

Som vi vett så varmen stiger opp , og kulde holder seg nede.

Så det du må gjøre er :

Sette en stor vifte nede på fronten av kabinet som skal blåsse inn

Og andre , mindre vifte oppe bakk - som ska suge ut varm luft.

Funker fett hos meg ... har no fire hdd og system temp. er på 30grader, ikke verst.

Prøv selv.

Lenke til kommentar
Plassèr innsugs vifta lavt og den som skal suge ut høyt. Varm luft stiger.. :yes:

Kjøling av datarom gjøres ofte motsatt, blås kald luft inn høyt oppe, da synker den kalde luften igjennom hele rommet og du får dermed mer kjøling. Blåser du den inn nede vil den ligge lavere.

 

Aner ikke hvordan det blir på en pc, jeg har 4 vifter, alle blåser inn luft. Har testet alle varianter på MIN pc og dette gir best resultat.

Det er et chief jeg har.

Håper for din del at du har støvfilter foran viftene, hvis ikke vil nok kabinettet ditt bli innvadert av hybelkaniner.

Har du ikke støvfilter, kan du bare klippe opp en dame-strømpebukse og bruke det som filter :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...