Prosessoren Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg skal montere en kabinett-vifte i et midi-atx kaminett. Hvor er detr best å plassere den, med tanke på den skal hjelpe med å kjøle ned cpu'en ? Og er det best om den blåser luft inn/ eller ut av kabinettet ? Lenke til kommentar
Chopper Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Settes bak i kabinettet og skal suge luft UT av kassa Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hvis du har bare en vifte, er det vel bedre å la den blåse inn i kabinettet. Men er vel bedre med to, slik at en kan blåse inn og en suge ut luft. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Vil anbefale deg å ha to kabinettvifter hvis du har muligheter til dette. En i front som suger inn kald luft og en i bakkant som suger ut den varme lufta. Hjelper vanvittig mye på temperaturen i kabinett og dermed også på komponentene. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Plassèr innsugs vifta lavt og den som skal suge ut høyt. Varm luft stiger.. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Plassèr innsugs vifta lavt og den som skal suge ut høyt. Varm luft stiger.. Kjøling av datarom gjøres ofte motsatt, blås kald luft inn høyt oppe, da synker den kalde luften igjennom hele rommet og du får dermed mer kjøling. Blåser du den inn nede vil den ligge lavere. Aner ikke hvordan det blir på en pc, jeg har 4 vifter, alle blåser inn luft. Har testet alle varianter på MIN pc og dette gir best resultat. Det er et chief jeg har. Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Har du det varmt i kabinnete så da er det bra med to vifter. Som vi vett så varmen stiger opp , og kulde holder seg nede. Så det du må gjøre er : Sette en stor vifte nede på fronten av kabinet som skal blåsse inn Og andre , mindre vifte oppe bakk - som ska suge ut varm luft. Funker fett hos meg ... har no fire hdd og system temp. er på 30grader, ikke verst. Prøv selv. Lenke til kommentar
corky Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Plassèr innsugs vifta lavt og den som skal suge ut høyt. Varm luft stiger.. Kjøling av datarom gjøres ofte motsatt, blås kald luft inn høyt oppe, da synker den kalde luften igjennom hele rommet og du får dermed mer kjøling. Blåser du den inn nede vil den ligge lavere. Aner ikke hvordan det blir på en pc, jeg har 4 vifter, alle blåser inn luft. Har testet alle varianter på MIN pc og dette gir best resultat. Det er et chief jeg har. Håper for din del at du har støvfilter foran viftene, hvis ikke vil nok kabinettet ditt bli innvadert av hybelkaniner. Har du ikke støvfilter, kan du bare klippe opp en dame-strømpebukse og bruke det som filter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå