cenenzo Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Hei, jeg byttet nylig bremseklosser + bremsevæske og bremseskiver på bilen min. Da jeg kjørte den hjem fra service igår, så var det ingen feil lamper som lyste. Men idag, da jeg skulle kjøre, så så jeg at den "Motorfeil" lampa i bilen lyser. Jeg vet ikke hva som kan være problemet, siden den brått begynte å lyse. Noen som vet hva jeg bør gjøre? om jeg bør kjøre bilen eller hvordan jeg kan få sjekket om det er farlig? EDIT: Det er en Audi A4 2005 Sedan Endret 26. september 2014 av cenenzo Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Om du akkurat har vært på service/fiklet med bilen ville jeg ringt dem og rådført meg. Ellers: Koble av batteri, koble på etter noen min, om lyset er borte se om det forblir borte eller kommer igjenn. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 25. september 2014 Forfatter Del Skrevet 25. september 2014 Om du akkurat har vært på service/fiklet med bilen ville jeg ringt dem og rådført meg. Ellers: Koble av batteri, koble på etter noen min, om lyset er borte se om det forblir borte eller kommer igjenn. Den har bare vært og blitt byttet bremser på. Ikke noe mer enn det. Jeg ringte og sjekket, men de sa at det ikke var lett for dem å si hva som er feil gjennom telefon. Er det vanskelig å koble på og av batteriet? Er nemlig ingen bil ekspert eller har noe særlig erfaring med bil. Bare synes det er dritt at den lampen brått skal lyse, har kjøpt bilen 1 uke... Lenke til kommentar
oOF Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Hvilken bil, er den kjørt langt, er den nettopp kjøpt brukt? I så fall vet du noe om historikken til bilen? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Avhengig av biltype trenger det ikke hjelpe å koble fra batteri. Å stikke innom verkstedet for en kjapp diagnose er mitt beste råd. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Hvilken bil, er den kjørt langt, er den nettopp kjøpt brukt? I så fall vet du noe om historikken til bilen? Audi A4 2005 Sedan. Den er nettop kjøpt brukt, men den har ikke hatt noe problemer før igår med motorfeil lampen. Og jeg klarer ikke høre om motoren lager noe annereldes lyd. Leste noe om at det skal gå i noe safemode så den ikke klarer mer enn 2500 rpm om jeg ikke husker feil? men prøvde å gasse litt, og da kom jeg nesten opp til 4. Den er kjørt 180 000km, vet bare den har vært inne på oljeskift. Jeg har nettop fått en kompis av meg som er bil mekaniker til å bytte hele bremseanlegget (skiver + klosser og væske). Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Avhengig av biltype trenger det ikke hjelpe å koble fra batteri. Å stikke innom verkstedet for en kjapp diagnose er mitt beste råd. Vil det koste mye? går jobben fort? Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Når jeg starter opp bilen så er det en EPC lampe som lyser i 3 sekunder, også forsvinner den. Er det farlig? Tørr ikke koble av batteriet helt enda, siden jeg ikke vet om jeg har koden til cd spilleren som er i bilen. hvor kan jeg eventuelt finne den? Endret 26. september 2014 av cenenzo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Kontakt verkstedet, be dem lese ut feilkoden. Siden dette kom etter service, gjør de sikkert det gratis. Når de har feilkoden, kan de finne ut hva som er feil. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Kontakt verkstedet, be dem lese ut feilkoden. Siden dette kom etter service, gjør de sikkert det gratis. Når de har feilkoden, kan de finne ut hva som er feil. Lambdasonde eller katalysator greier bak på eksos tingen var feilen. Men de kunne ikke si hvilken det var problemer med. Lambasonden koster 1200 og katalysator koster 5000 .... Det blir altfor dyrt. Vet noen om ddet er farlig å kjøre med det? Iallefall, så sa dem at det ikke er noe farlig i å kjøre i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Ikke farlig å kjøre med, men dersom det er feil på lambdasensoren, og du kjører med det, kan du ødelegge katalysatoren også. Du vil ikke få bilen gjennom EU-kontroll med denne feilen. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Hvis årsaken er lambdasensor vil det kunne ødelegge katalysatoren om denne er i orden. Denne feilen er en 2-er på neste EU-kontroll, og fører til at bilen ikke blir godkjent. PS: Det holder med en tråd, å starte flere tråder er dusteoppførsel. Endret 26. september 2014 av Snylter Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 En lamdasonde til 1200kr er absolutt noe du kan påkoste bilen, med mindre budsjettet er skikkelig trangt. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Hvor mye vil det koste å få sjekket om det er lambdasonden? Tar det langt tid? Greia er at jeg merker at bilen er litt rar å kjøre med, som om den ikke yter på maksimalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Bare å bytte den, slette feilkoden, og se om den kommer tilbake. Kan like gjerne være LMM som er defekt. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Biltema har lamda sonder til 700. Regner med at du kan finne billigere på ebay. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå