Gå til innhold

Portabel-CV (zip+xml)


Anbefalte innlegg

Hei. Tenker jeg slipper den her, da det er relartert til annet Arbeid

Skal levere en "portabel CV" hos et selskap. Får opp feilmeldinger som "kan ikke pakke ut zip, mangler xml", "ikke zip" ol.

Har laget i Word, lagret som DocX.

Pakket med Winzip og windows-kompress, med zip som ending.

Får fortsatt feilmeldingene. Har også prøvd å lagre word som xml. Fortsatt feilmelding.

Fikk dette fra et annet forum, (KG)

Openoffice/Writer - lagra som ODF-tekstdokument (med filending .odt)
Word - lagra som .docx

Jeg døpte dem om til .zip og joda:
Begge disse er nå zip-arkiver som inneholder underkataloger og filer.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å lagre den som *.pdf?

 

Da blir dokumentet slik du vil at det skal bli, og visningen avhenger ikke lengre av hvordan leser har satt opp sin tekstbehandler siden dette kan gjøre at marger, overskrifter osv. blir forskjøvet i forhold til det du hadde tenkt. Eller i verste fall kan det hende at mottaker ikke har like ny versjon av Word, som det du har og dermed ikke får åpnet dokumentet.

Lenke til kommentar

Portabel CV må du lage gjennom cv-portalen, og så lagre den etterpå. Du kan ikke bare laste opp et Word-dokument (med mindre jeg tenker på noe helt annet her)

 

OK. Jeg hjelper egentlig broren min, å hadde vel egentlig ikke lyst til å skrive om alt igjen iforhold til Word fila.

 

Vel og merke er det flere som har fått til å laste opp?

(PDF går ikke, da det skal være xml og zip.)

Lenke til kommentar

Leser du ikke svarene her og i den andre identiske tråden? Du kan ikke laste opp noe du har laget selv. Du må fylle ut et webskjema på en portal som f.eks. WebCruiter som brukes av mange firmaer. Infoen i dette skjemaet kan du eksportere og lagre til senere bruk i tilsvarende tjenester. Men vær obs på at ikke alt funker på denne løsningen. Noen ganger blir ikke alt med på importen.

 

Hvis man ikke gidder å fylle ut slike skjemaer, så får man ikke søkt på jobben. Og er man en seriøs jobbsøker, så tar man seg tid til å gjøre det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...