Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hastighet på MSN filsending?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man sitter bak en Firewall, sendes filen(e) via en http:// server, altså må filen gjennom 3 pc'er istede for 2. Når det i tilleg er mange filer som sendes via denne siden blir farten sterkt svekket. Det skal være mulig å fikse dette ved å åpne så mange porter som mulig mellom 6891 og 6900 på Firewallen.

Lenke til kommentar
dette problemet har jeg også hatt helt siden msn 6.0 kom.

Min løsning er; Bruk ftp...  *grin*

Det vil jeg si også. Det er enkelt å sette opp en FTP-server.

Hørtes fint ut at det er lett å sette opp en FTP-server, men hvordan gjør man dette?

 

Kan man ha en stående oppe og bare gi kamerater tilgang til den via passord eller?

Finnes det en guide om hvordan den settes opp?

Lenke til kommentar

MSn er ikke raskere. Det er kanskje enklere, men ikke hvis du skal flytte ting mellom to av dine PCer og kun har en konto eller noe.

 

FTP er greit, men tungvindt. For sending av bilder eller andre morsomheter til andre kamerater er vel MSN greiest. Eller å sette opp en webserver og bare gi kameratene en URL.

 

FTP er ganske bra tho hvis du skal dele store filer, som CDer eller filmer. (Ikke no warez nå gutt :wink:)

Lenke til kommentar

Når du sender over MSN og en av partene har fw eller NAT der portene ikke er åpnet går det om M$ sine servere. Får da typisk 10-12kB/s. Men om ingen av partene har fw eller NAT går det direkte og du burde da få den farten du skal ha avhengig av linjen. Over LAN får jeg typisk maks fart, samme som vanlig filkopiering. Dette er hvertfall mine erfaringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...