Buzz76 Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Har åpnet for portene og NAT'et dem til min PC og kan dermed sende filer på MSN. Meen... hastigheten stinker jo!! ca 6-7KB??? Har jo en 2Mb å ta av :grine: Noen triks for å få opp hastigheten?? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 dette problemet har jeg også hatt helt siden msn 6.0 kom. Min løsning er; Bruk ftp... *grin* Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Opplever oxo veldig dårlig hastighet med filoverføring i msn. Går greit med små filer men det er håpløst å overføre større ting. Har ngt Delta 2000. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg *hadde* dette problemet. Så, out of the blue, for noen uker siden, var det fikset. Full hastighet! Ingen anelse hva jeg gjorde tho Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Hmm.. står noe om dette problemet hos microsoft... at du vil få dette problemet dersom du er bak en FW eller NAT... fordi du da ikke har en "direkte" tilkobling til internett. Prøver de å si at jeg må ha offentlig IP på PC'en? Og skippe FW?? snøft... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 dette problemet har jeg også hatt helt siden msn 6.0 kom.Min løsning er; Bruk ftp... *grin* Det vil jeg si også. Det er enkelt å sette opp en FTP-server. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 nesten alle jeg vet om har samme problem! bruk FTP Lenke til kommentar
duplex Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hvis man sitter bak en Firewall, sendes filen(e) via en http:// server, altså må filen gjennom 3 pc'er istede for 2. Når det i tilleg er mange filer som sendes via denne siden blir farten sterkt svekket. Det skal være mulig å fikse dette ved å åpne så mange porter som mulig mellom 6891 og 6900 på Firewallen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg har NGT Delta (2Mbit/s ned, 0,64Mbit/s opp) men har aldri hadd det problemet. Lastet i går med ca 0,6Mbit/s opp til en som har 0,72Mbit/s ned hos seg. Tilbake var det linja hans som var flaskehalsen og ga kun ca 0,12Mbit/s hit. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 dette problemet har jeg også hatt helt siden msn 6.0 kom.Min løsning er; Bruk ftp... *grin* Det vil jeg si også. Det er enkelt å sette opp en FTP-server. Hørtes fint ut at det er lett å sette opp en FTP-server, men hvordan gjør man dette? Kan man ha en stående oppe og bare gi kamerater tilgang til den via passord eller? Finnes det en guide om hvordan den settes opp? Lenke til kommentar
OeO Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Å sende med msn er noe av det raskeste, mye raskere enn ftp osv, ihvertfall over lan. Hvis jeg skal flytte filer mellom pc'er, større filer, filmer osv, bruker jeg msn hvis dette er mulig. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 MSn er ikke raskere. Det er kanskje enklere, men ikke hvis du skal flytte ting mellom to av dine PCer og kun har en konto eller noe. FTP er greit, men tungvindt. For sending av bilder eller andre morsomheter til andre kamerater er vel MSN greiest. Eller å sette opp en webserver og bare gi kameratene en URL. FTP er ganske bra tho hvis du skal dele store filer, som CDer eller filmer. (Ikke no warez nå gutt :wink:) Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg har også dette problemet. Kjernen i problemet ligger vel hos microsoft, iom at allt må gjennom dems server før det går til 'sluttbruker'.. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg har også dette problemet.Kjernen i problemet ligger vel hos microsoft, iom at allt må gjennom dems server før det går til 'sluttbruker'.. Er ikke så sikker på det. Sender filer fundt her på NTNU med hastigheter på ca 4-8 MB/s. Tviler på at microsoft ønsker den trafikken om sine servere. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Ikke vært så veldig begeistret over sending av filer over MSN, Ftp er tingen der... Enkelt filer er greit, skal det bli flere eller større... bruk DCC på IRC eller FTP... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Er man på lan så legger man filen i Shared Folder! Det er vanlig med 100mbit/s nettverk og jeg tror neppe msn kommer opp i sånne hastigheter! Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Er man i nettverk setter man opp en DC server. Alltid suksess... Lenke til kommentar
OeO Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Msn er raskere enn fildeling f.eks. Tok tiden når vi satt i Lan,samme switch 100mbit, kommer jo ann på pc'en, men ingen måter vi lasta mellom pc'ene som gikk raskere, d inkluderer DC, fildeling og IRC. Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Når du sender over MSN og en av partene har fw eller NAT der portene ikke er åpnet går det om M$ sine servere. Får da typisk 10-12kB/s. Men om ingen av partene har fw eller NAT går det direkte og du burde da få den farten du skal ha avhengig av linjen. Over LAN får jeg typisk maks fart, samme som vanlig filkopiering. Dette er hvertfall mine erfaringer. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 mhm, stemmer med mine erfaringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå