Party4life Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg er diagnosert med post infeksiøst utmatteles syndrom aka m.e, om det er riktig veit jeg ikke. tar innimellom noen blodprøver privat for å passe på at kroppen overlever litt til:-P og om noe plutselig skulle dukke opp samt sammenligning med tidligere blodprøver. noen som har noen tips om flere jeg burde ta. skal ta mycoplasma,chlamydia pnemoni jern. jernbinding, ferretin, hemoglobin, crp, trombocytter, erytrytter. B-Leukocytter med differensialtelling, immuglobiner, P-Homocystein S-Folat S-Vitamin B12 S-Magnesium S-kobber S-Alat S-Asat S-ld S-NT-proBNP hvis går an: d-dimmer fibrinogen er en del men jeg har vært dausjuk i lenge tid, sengeliggende,svettende,hjerterytmeforstyrrelser, hovne lymfer, etc etc. noen flere prøve jeg burde ta og noen steder å anbefale å ta disse, helst et billig sted privat om det finner. volvat?oslo akutten? hva med aker brygge walk inn? eller noen andre steder? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) S-Magnesium er bortkastet penger, den er ikke egnet til å se om du har magnesium-mangel ettersom den måler magnesium i serum (blodet utenfor cellene), mens det du er interresert i måle er inni cellene. Fibrinogen er det ikke noe vits/mulighet for å måle, hvis du har mye fibrinogen slår det ut på "senkning" (den kan du jo be om, en billig standardprøve). For øvrig må du måle ANA (dyrt?), d-vitamin, a-vitamin og sink. Det blir mye billigere hvis du gjør det hos fastlegen eller på sykehus. Bytt fastlege hvis den gamle ikke vil hjelpe deg. Noen prøver kan være veldig dyre ellers. Ekstra prøver: Kortisol (spytt?) http://www.oslo-universitetssykehus.no/SiteCollectionDocuments/Om%20oss/Avdelinger/Medisinsk%20klinikk/ME-CFS/ME-utredning%20(april%2011).pdf Endret 25. september 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Dersom verdiene er normale, så vet du at du har en riktig kost som gir den næringen du trenger. Det kunne jo vært interessant for din del å måle TSH, T3 og T4. Vitaminer er også greit å ha en oversikt over, og dersom disse har vært normale på de andre prøvene, så holder disse verdiene seg ganske greit. D-vitamin kan komme til å synke i tiden fremover på grunn av kortere soldager, så de må inkluderes i kosten når mørket siger frem.Jacob Teitelbum, M.D. har flere interessante artikler knyttet til utmattelse, så kanskje du kan få noen tips der. endfatigue.com har i mine øyne en del interresant lesing, bare et lite tips. Lenke til kommentar
Party4life Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Takk for info. Jeg ble ivertfall diagnosert med det, om det er riktig veit jeg ikke. Ble akutt dårlig og har hatt helt ekstreme symptomer, svimt av, total itmattelse, svetter dagen lang, hovne lymfer, gått ned i vekt, merket/merker pulsen i hodet mitt, har et hjerte som er helt ja forferdelig, rykninger etc. tatt borrelia elisa flere ganger, masse prøver og undersøkelser på sykehus. får beskjed om å akseptere det men veit ike helt..... jeg veit at jeg i begynnelsen hadde en infeksjon, høyt ferretin,lavt jern/jernmetning, hatt høy feber, mye febril i ettertid og nå også. dum som jeg var så stolt jeg på legen.." gå ut og tren, det er angst". jeg får svi for det nå! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Er du sensitiv for lyd og lys, eller kommer symptomene mest fra kroppen? Lenke til kommentar
Party4life Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 jepp :/ men mest kroppen. ligger i en svette dam hver eneste dag. lurer på om jeg hadde meningitt i begynnelsen, vri seg og gynge i hodet mitt, lukta brent, flimra foran øynene, kasta opp, etc Lenke til kommentar
daruu Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Jeg har samme diagnose, og vet at etter man får en sånn diagnose er satt så får man lite/ingen hjelp... Bytt fastlege og be om ny full utredning er mitt råd til deg. Det vil ta litt tid, det er lang ventetid hos diverse spesialister. Er du heldig så finner de noe annet feil med deg som de kan fikse, istedet for: " Sorry, vi kan ikke hjelpe deg" 1 Lenke til kommentar
Party4life Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Ja skulle ønske de funne finne et stort mangel på et stoff el no,så kunne jg blitt frisk.. veit jeg har hatt litt lavt d-vitamin, folat, kobber, redusert immuglobiner,mn uten om det har det meste vært fint. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Du skulle hatt kortison. Lenke til kommentar
Party4life Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Da blir det -jern,jernmetning,ferretin,hemoglobin,sr,crp -leukocytter med differensialtelling(leukocytter,monocytter,lymfocytter,basofile,eosinofile,neutrofle= -immuglobiner(iga,igg,igm) -trombocytter,erytrocytter,hematokritt -folat,homocystein,b12 -kobber,sink,selen,kalium,natrium,magnesium -vitamin a,d og k. -stoffskifte, ana -asat,alat,pro bnp,dimmer det burde holde håper jeg Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Be om utskrift av svarene så du vet at B12 er over 250. Den kan regnes som normal ned til 170, men etter min uprofesjonelle mening så er det ikke optimalt, selv om legen sier det er normalt. Lenke til kommentar
Party4life Skrevet 29. september 2014 Forfatter Del Skrevet 29. september 2014 Det jeg stusser over og som ingen vil bry seg om, jeg tok noe flått prøver i norge på norsk lab og hadde utslag på anaplasma igg. om det er gammelt el ik vet jeg ikke men litt rart. ingen offentlig bryr seg. såvidt jg har forstått er dette en blodparasitt. mn takk, skal se på b12 nivået Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Det har jeg ikke hørt om, men Wikipedia sier at det er en bakterie. En ekspert skulle kanskje vurdert det? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 De eneste offentlige som burde bry seg er politiet. Det den laben driver med burde være straffbart som svindel. Lenke til kommentar
Party4life Skrevet 29. september 2014 Forfatter Del Skrevet 29. september 2014 De eneste offentlige som burde bry seg er politiet. Det den laben driver med burde være straffbart som svindel. Unilab? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå