Gå til innhold

Problemer med 970 gtx koblet til TV

Alesis

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte gtx geforce 970 gtx, mwn når jeg kobler pc'en til TV'en med HDMI ser jeg "starter windows" skjermen som vanlig, men etter dette går skjermen i svart og jeg får opp "No signal". Dette fungerte fint på det forrige skjermkortet og var aldri noe problem. Jeg har en samsung UHD 4k tv. Hva må jeg gjøre for å få bilde på tv'en??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Også husk at det er ikke PC inngangen på TV'n du skal velge som input i tv menyen, men HDMI-1 eller 2 eller 3.

Siden "starter windows" kommer opp så er det riktig hdmi inngang. Har prøvd å installere nyeste driver på nytt, men ikke noe resultat. på det forrige kortet 670 gtx bare koblet jeg til og oppløsningen ble automatisk 3840 på tv'en. På pc-monitoren er oppløsningen 1920 ellers. Håper noen kan hjelpe.

Hvordan får jeg startet i safe mode når usb-tastaturet ikke virker? Får ikke velget safe mode

Lenke til kommentar

Når jeg plugger min GTX760 i tv'n med HDMI, endres automatisk oppløsninga på pc-skjermen til høyeste på TV'n. Altså 1920x1080p

De blir på en måte låst til hverandre til jeg drar ut hdmi-kabelen igjen.

Kan ha noe med at du har 4K-tv som har mye høyere oppløsning enn vanlige windows-oppløsninger å gjøre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg fikk til slutt bilde på tv'en. Jeg måtte gå inn på bildeinnstillinger på tv og sette "uhd colour" til "på". Men hvorfor måtte jeg ikke gjøre dette når jeg brukte det gamle skjermkortet gtx 670?? Noen forklaring? I tillegg får jeg den ikke til å vise 4K oppløsning, kun 1920x1080 ??

Lenke til kommentar

Brukte kun tv'en, men det virka ikke. Ser ut som flere har problemer:

https://forums.geforce.com/default/topic/777556/gtx-970-980-owners-are-you-getting-full-colour-at-4k-60hz-via-hdmi-/?offset=9

Virker som det er noe med at HDMI 2.0 support ikke virker på noen kort. Jeg har MSI. Er det noen som har kjøpt 970 / 980 gtx der ute som har fått til å kjøre 4k 60 hertz på uhd tv? Hvilket kort/merke har dere isåfall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...