Senshi Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg har et lite problem som jeg håper noen her kan hjelpe meg med. Når jeg skal spille i LAN nettverk hjemme finner ikke jeg kompisene mine når de har satt opp en game. Da kjører jeg trådløst G nettverk. Har dette noe med sånn IPX sak å gjøre? Har satt opp IPX protokoll, men ingenting skjer. Men hvis derimot jeg plugger i en nettverkskabel i laptopen så finner jeg kameratene via LAN med engang! Noen som vet åssen jeg kan spille LAN games via trådløst nettverkskort? Mvh Senshi Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 du har to protokoller som brukes til kommunikasjon på nettverk. disser er ipx (som er utviklet av Novell hvis jeg ikke husker helt feil) og ip. hovedforskjellen på disse er hvor enkle/vannskelige de er å konfigurere. ipx trenger ingen konfigurering mens du blandt annet må bruke ip-adresser og subnet mask for å bruke ip. det at du ikke finner kompisene dine er antageligvis fordi dere er på forskjellige subnets. (sjekk de to eller tre første oktettene i ip-adressene deres - disse skal være like. dette er litt avhengig av hvilken ip-klasse dere bruker). det er mange spill som kun trenger ipx og dette er en populær protokoll å bruke fordi den ikke trenger noen form for konfigurering. sjekk litt om spillet bruker ip eller ipx - dette pleier å stå på esken til spillet. Lenke til kommentar
huf Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 ipx og tcp-ip for å være helt korrekt. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 ipx og tcp-ip for å være helt korrekt. Det er nokså vanlig at spill bruker UDP i stedet for TCP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå