Pallantir Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Så folk fra østlandet kan ikke stave, mener du? Edit: Eller mente du Østfold? Sånn skikkelig Raymond-dialekt? Endret 26. september 2014 av Pallantir Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Kunne vært trønder også, med tykk "L". "Palljantir". Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 He-he, det vi språkfolk kaller palatalisering, ja! Som når man skal uttale det virkelige navnet til den egentlig ikke-ekeisterende figuren Trond Giske: "Tijn-tijn". Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 "Palatalisering" var ordet ja! Jøss, hva man husker fra grunnskolen når man blir minnet på det... "Palatalisering" vs "Palantir"... Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Du sier noe... Den var til og med uilsiktet morsom, den der! Jeg pleier jo riktignok å være morsom, men da er det tilsiktet. Uttrykket muljering brukes også, men det er mer innenfor lydlære enn språkvitenskap. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Nei, det hendigste hadde jo vært om det var mulig å "klistre" en post til slutt i en tråd. Men det tror jeg ikke går an. Eller er det mulig? Førsteposten er neppe den mest leste lenger, det er jeg helt enig i. Oj, sa jeg "enig"? Nei, det er ikke mulig å klistre en post i slutten av en tråd. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Jeg var redd for det. Hm... Hva med å ansette en robot til å poste etter hver nye post? Kanskje Bender. Eller R2D2. Nei, de har vel begge jobb for tiden... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Flexo er resirkulert. Han har vel tid... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Nei, det blir ingen robot som skal gjøre det. I så fall har jeg en Dalek stående å støver ned som kunne gjort det, men er uaktuellt å ha det sånn. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 27. september 2014 Forfatter Del Skrevet 27. september 2014 Egentlig kunne kanskje en Terminator vært det riktige! Det er jo en kyborg, og ingen robot. Så blir alle fornøyde! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå