Fjosepose Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Kan man benytte "github-tilnærmingen" til å låse opp/igjen Doorman´en? I så fall kunne jeg benyttet en z-wave fjernkontroller som snakket med min Zipato-kontroller og videre sende et kall til låsen...? Jeg har Verisure-modulen og den kan ikke benyttes samtidig med en konvensjonell fjernkontroll. Det er ikke hensiktsmessig å knote med mobilen etter å ha parkert bilen mens unger styrter mot døra. Eneste fornuftige er å ha en dedikert fjernkontroll i bilen (sånn bortsett fra innbruddsfaren). Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Noen som har prøvd denne?https://github.com/suhajdab/verisure-api Tenker å lage en virtuell enhet i Fibaro HC2 for status av låsen. Jeg har lagd en verisure plugin til hs3 som kan styre verisure enheter og hente ned tilstanden. Den er i beta enda. Jeg har ikke Doorman fra verisure så dette er ikke støttet i pluginen MEN: jeg ble ringt opp nå isted pga jeg genererte for mange forespørsler og risikerte å bli blokkert ute om jeg ikke justere antall forespørsler. Har de et offisielt API? Eller det nevnte github link du har brukt? Jeg fikk lyst på noe tilsvarende på Vera, har du lyst til å dele koden din? Når det gjelder yale, så er idlock.no en interessant konkurent. De støtter også zwave. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Når det gjelder yale, så er idlock.no en interessant konkurent. De støtter også zwave. Ja, den skal jeg prøve ved neste dørskift. Lenke til kommentar
Stian Øien Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Tror Doorman blir byttet ut med denne i morgen. www.idlock.no Utviklerne har vært inne på Smarthus Norge gruppen på Facebook og kunne informere om at de kommer med z wave og app nå om kort tid. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 snip Har de et offisielt API? Eller det nevnte github link du har brukt? Jeg fikk lyst på noe tilsvarende på Vera, har du lyst til å dele koden din? Når det gjelder yale, så er idlock.no en interessant konkurent. De støtter også zwave. De har ikke noe offisielt API nei. Har heller ikke brukt det fra github, men skrevet alt selv. Som sagt ble jeg ringt opp av Verisure pga mye trafikk, og jeg prøver å få en dialog med - men er veldig enveis kommunikasjon. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Som sagt ble jeg ringt opp av Verisure pga mye trafikk, og jeg prøver å få en dialog med - men er veldig enveis kommunikasjon. Jeg begynner å bli redd for at Doorman har gått på en smell og låst seg til Verisure... kanskje derfor vi ikke får Z-wave til Doorman her (vi vet jo modulen finnes!). Lenke til kommentar
Thomas_CH Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Har noen erfaring med Vision dørlås? http://www.visionsecurity.com.tw/ha_products_185.html Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Har noen erfaring med Vision dørlås? http://www.visionsecurity.com.tw/ha_products_185.html http://board.homeseer.com/showthread.php?t=154497 Lenke til kommentar
Stian Øien Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Jeg returnerte Doorman og kjøpte en idlock. http://idlock.no/ De kommer med z wave chip i juni/juli ca. Har også medfølgende fjernkontroll som man kan koble en z wave styring på om man ikke klarer å vente 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Ja, men det er litt synd at de ikke klarte å koordinere Z-wave sertifisering (regner med at det er det som tar tid) med slippet av selve låsen, men det er jo et lite problem. Det er nok denne jeg skal ha neste gang. Lenke til kommentar
Thomas_CH Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 har noen fått erfaring til å inkludere den nye ID Lock i HS3? Jeg har spurt om kompabilitet - her er svaret: I don’t have personal experience with Homeseer3, but after reviewing its supported command classes I think it must be the most compatible third-party solution to control ID Lock in the world at the moment. Our Z-Wave solution is also a Z-Wave Plus module, though not commercial yet. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Ingen har fått erfaring med det enda, da Z-wave modulen ikke er tilgjengelig enda. Men nå vet vi at det er en Plus-modul... Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Svarer de på engelsk altså.. Trodde det der var et norskt selskap. Lenke til kommentar
Thomas_CH Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Svarer de på engelsk altså.. Trodde det der var et norskt selskap. De er norsk, men jeg har spurt på engelsk (lettere for meg å være presis ;-). Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Pushet litt på trioving om det finnes noen Z-wave planer.. Dette er svaret de ga: Infoen vi sitter inne med er at dette ikke er aktuelt for Doorman på det skandinaviske markedet.mvh, TrioVing Support Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Tragisk. De har sikkert inngått en "ekslusiv" avtale med Verisure. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Kan informere om at det jobbes med integrasjon i versisure pluginen min. Forventer å ha en versjon klar løpet av sommeren. 1 Lenke til kommentar
Mr. Larsen Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Da kommer jeg til å selge min Yale doorman lås (m/ verisure modul og tilhørende v-box) og heller gå til anskaffelse av to stk IDlock dørlåser. Noen som har erfaring med IDlock? Sitter klar til å trykke <bestill> :-) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Z-wave har ikke kommet til IDlock enda. Men selve låsen er bra, i følge min kollega. Lenke til kommentar
Mr. Larsen Skrevet 19. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2015 Z-wave har ikke kommet til IDlock enda. Men selve låsen er bra, i følge min kollega. Tenker at jeg venter jeg til z-wave modulen er på plass og ser at den er kompatibel med "åpen" z-wave slik at jeg ikke går på en yale-blemme igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå