Gå til innhold

[Løst] Spille-PC til WoW, max kvalitet, ca. 30 000

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg er klar for å investere i en saftig maskin for spilling av WoW. Krav til maskin er følgende:

- Skal kunne kjøre WoW i max innstillinger, høy oppløsning, høy hz

- Skjerm må være veldig god, responsiv og skarp

- Bør holde minst 3-4 år (for WoW)

- Maskinen trenger ikke være helt stille, men bør ikke "bråke"

Jeg tenker å bygge selv.

Her er listen jeg har kommet fram til så langt:

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1448007&su=B40FC827-04AD-4A0B-9084-DE0C315535A4

Hva synes dere om denne? Unødvendig kraftig?

Totalprisen er litt i overkant av det jeg tenker meg, så det gjør ikke noe om den kan bli justert ned hvis mulig uten å tape mye kvalitet/ytelse.

Takknemlig for all konstruktiv input! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den maskinen er massiv overkill. Dette kan spille ALT på max grafikk. Med tanke på at WoW er bygget på en 11 år gammel spillmotor så har det ikke støtte for SLI, så du kan droppe det ekstra grafikkortet. Det har begrensett støtte for CPU kjerner over 2, og tjener lite på ram over 4 GB og DDR4 har ingen reell betydning.

Du kan skalere godt ned på Du kan spare mye hvis du kun har tenkt å kjøre WoW og ingen andres spill.

Som andre har sagt. en god i5 eller i7 på Z97 er mer enn nok. X99 er overkill til tusen!

Håkki

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg akter å kjøre litt overkill denne gangen. Sist jeg kjøpte PC for WoW (en del år siden) endte jeg opp med en maskin som skulle kunne kjøre WoW på maks, men når det kom til stykket klarte den det ikke. En ting er å løpe rundt i spillet og få ting til å kjøre på maks innstillinger helt fint, men når det er 40 vs 40 i battleground eller 40 spillere på en gang i en boss-fight begynner det å kreve en del mer.

Intensjonen denne gangen er altså å gå for "overkill" for å være sikker på maks kvalitet - ikke bare i år, men også om 3-4 år.

Lenke til kommentar

Den maskinen er massiv overkill. Dette kan spille ALT på max grafikk. Med tanke på at WoW er bygget på en 11 år gammel spillmotor så har det ikke støtte for SLI, så du kan droppe det ekstra grafikkortet. Det har begrensett støtte for CPU kjerner over 2, og tjener lite på ram over 4 GB og DDR4 har ingen reell betydning.

Du kan skalere godt ned på Du kan spare mye hvis du kun har tenkt å kjøre WoW og ingen andres spill.

Som andre har sagt. en god i5 eller i7 på Z97 er mer enn nok. X99 er overkill til tusen!

Håkki

Takk for tips! Du har nok helt rett.

Jeg vurderer å kutte litt ned - ta vekk ett skjermkort, gå litt ned på prosessor og hovedkort og istedet kjøpe en skjerm til. Tror du ett GTX 980 holder for to skjermer og kan kjøre 144hz på maks oppløsning?

Hva synes du om å redusere kabinettet til et miditower?

Endret av StianDanielsen
Lenke til kommentar

Klarte å finne igjen denne: http://www.logicalincrements.com/games/wow/

http://www.logicalincrements.com/

Det oppsettet du har valgt er Extremist, mens de anbefaler max Exceptional. Som er GTX 980 og i7-4790K.

Helt greit for meg å være Extremist i dag hvis det betyr at jeg ligger på Exceptional om 4 år :)

Endret av StianDanielsen
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så er WoW ikke helt optimalt på to skjermer. Man kan modde litt. Character på en skjerm, og spells, og menyer på den andre. Best er en skjerm, eller tre. GTX980 regner med vil holde tritt uansett

Takk :)

Kommer bare til å kjøre WoW på den ene og bruke skjerm#2 til annet. Vil også benytte maskinen i jobb-sammenheng (programmering o.l.) og da er det veldig greit med to skjermer.

Lenke til kommentar

Da skal GTX980 være plenty. Nesten overkill, men den vil vare i et par år. Det er helt sikkert!

Håkki

Hmm, bare nesten overkill og bare 2 år? Nå ble jeg litt usikker - meningen er jo at dette skal holde i 4 år :)

Mitt 580 som ble kjøpt for 4 år siden holdt fortsatt for et år siden når jeg sluttet. Kjør på med OC på CPU også.

Lenke til kommentar

Da skal GTX980 være plenty. Nesten overkill, men den vil vare i et par år. Det er helt sikkert!

Håkki

Hmm, bare nesten overkill og bare 2 år? Nå ble jeg litt usikker - meningen er jo at dette skal holde i 4 år :)

Mitt 580 som ble kjøpt for 4 år siden holdt fortsatt for et år siden når jeg sluttet. Kjør på med OC på CPU også.

Takk igjen for all respons!

Jeg har gått ned til i7-4790K prosessor og ett GTX 980 skjermkort. Til gjengjeld har jeg lagt til en skjerm til så nå er prisen 35 000. Fortsatt litt vel høy, altså :)

1. Vil et midi-tower være mer enn nok for min løsning? Hvilket tower vil dere anbefale? Pluss om det finnes et tower som har bra lyddemping uten at det blir for varmt.
  2. Hvilket z97 hovedkort bør jeg velge?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...